اخبار جهانی و بین المللی - پادشاه اینترنت
loading...

پادشاه اینترنت

اخبار بین المللی بروز با سایت پادشاه اینترنت

[Contact_Form]

«علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، طی پیامی  انتخاب دکتر بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه را به وی و ملت سوریه تبریک گفت.

متن پیام دکتر ولایتی به این شرح است:

جناب آقای دکتر بشار اسد
رئیس جمهور محترم سوریه
سلام علیکم

 با کمال خرسندی، مراتب تبریکات صمیمانه خویش را به مناسبت موفقیت جنابعالی در کسب  اعتماد مجدد  ملت مقاوم و بزرگ سوریه در این شرایط حساس اعلام می‌کنم.

بدون تردید این دستاورد مهم، موفقیت همه جبهه مقاومت است و ملت شریف ایران در این موفقیت بزرگ  خود را شریک می دانند.

توفیقات روزافزون و سربلندی جنابعالی و ملت و دولت سوریه را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 علی اکبر ولایتی

به گزارش تسنیم، «بشار اسد» رئیس جمهور فعلی سوریه در انتخابات این کشور با کسب بیش از 95 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.

امین بازدید : 362 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 12:58 نظرات (0)

در صورتی که کریستیانو رونالدو، یوونتوس را ترک کند این باشگاه به سراغ آنتوان گریزمن خواهد رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «اسپورت» کاتالونیا مدعی شد که کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی یوونتوس در فصل نقل و انتقالات تابستانی از این تیم جدا خواهد شد.

این نشریه همچنین در ادعایی دیگر به این نکته اشاره کرد که سران باشگاه ایتالیایی برای جانشینی رونالدو در یووه هم به احتمال فراوان آنتوان گریزمان، بازیکن فرانسوی بارسلونا را جذب خواهند کرد. در واقع یوونتوس در حال حاضر مشکلات مالی دارد و با رفتن رونالدو برای جایگزینی او به سراغ بازیکنانی نظیر امباپه یا هالند نخواهد رفت چرا که از نظر مالی نمی‌تواند از پس آن‌ها بربیاید و به همین دلیل به سراغ گریزمن می‌رود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که بارسلونا هم گریزمن را در تابستان پیش رو بفروشد چرا که از عملکرد او در این فصل رضایت نداشته و انتقادات زیادی پیرامون او مطرح است.

امین بازدید : 50 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:35 نظرات (0)

سازمان ملی امور فضایی چین(CNSA) تصاویر گرفته شده توسط ژورونگ را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. یکی از عکس‌ها که سیاه و سفید است، با کمک دوربین‌های متصل شده در قسمت جلویی ژورونگ گرفته شده است.

عکس دیگری نیز توسط دوربین متصل شده به قسمت عقب ژورونگ گرفته شده است که صفحات خورشیدی این مریخ نورد چینی را به همراه خاک سرخ و سنگ‌های روی سطح این سیاره نشان می‌دهد.

امین بازدید : 48 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:32 نظرات (0)

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله الشیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعاً از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی اظهار داشت که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار  غزه بود.

اسماعیل هنیه اظهار داشت: امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به‌طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 مرتکب می‌شود.

هنیه ابراز کرد: ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به‌منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.

امین بازدید : 56 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 11:40 نظرات (0)

یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد کشتی که در دریای عرب توقیف شده حامل اسلحه از ایران به مقصد یمن در حرکت بوده است.

 ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی حامل هزاران قبضه اسلحه را در شمال دریای عرب توقیف کرده است.

یک مقام دفاعی آمریکا امروز یکشنبه در همین رابطه مدعی شد که تحقیقات اولیه نیروی دریایی این کشور به این نتیجه رسیده کشتی فوق از ایران راهی یمن بوده است.

امین بازدید : 56 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 زمان : 23:31 نظرات (0)

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دوشنبه گذشته در ادامه سفر منطقه‌ای ظریف، او گفت‌وگوهای خود را در بغداد و بعد در عمان و کویت ادامه داد. در هر سه کشور، با مقام‌های این کشورها درباره مسائل منطقه‌ای، دوجانبه، منطقه و جهان اسلام انجام شد. سفر منطقه‌ای موفقی بود.

کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کارش را ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کمیسیون فصلی برجام ادامه نشست‌های خود را داشت که روز شنبه پایان یافت، افزود: هیات‌ها برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌ها برگشتند و در حال رایزنی هستند. روز چهارشنبه نیز من در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردم که درباره کارزارهای ضد اطلاعاتی و انحصار در فضای مجازی صحبت کردم. همچنین کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کارش را ادامه می‌دهد.

خبر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تأیید نمی‌شود

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تبادلات زندانیان میان ایران و آمریکا تصریح کرد: مساله زندانی‌ها همواره در دستورکار ایران بوده است؛ جدا از گفت‌وگوها و مسائلی که در برجام دنبال می‌شود. همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح بوده است. این گزارش‌ها از منابع آگاه تایید نمی‌شود.

خطیب‌زاده درباره آزاد شدن هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خاطرنشان کرد: همه این منابع باید یکجا آزاد شوند.

امین بازدید : 60 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 زمان : 12:50 نظرات (0)

طبق داده های وزارت بهداشت هند، این کشور با 401993 مبتلای روزانه به کرونا امروز (شنبه) شاهد یک رکورد تازه در تعداد ابتلا به این ویروس بود.

طبق آمارهای دولتی تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز طی 24 ساعت گذشته 3523 نفر اعلام شده است.

از اواخر فوریه که دومین موج کرونا در هند آغاز شد 7.7 میلیون نفر به تعداد مبتلایان افزوده شده است.

کمبود واکسن کرونا در هند برخی شهرداری ها در این کشور از جمله در کلانشهرهای اصلی را مجبور کرده است تا واکسیناسیون تمام افراد 18 سال به بالا را به تعویق بیاندازند.

افراد 45 سال به بالا از پیش واجد شرایط واکسینه شدن بودند. رسانه های داخلی هند می گویند 600 میلیون فرد دیگر نیز از روز شنبه واجد شرایط خواهند شد.

اما برخی شهرداری ها می گویند که به دلیل کمبود واکسن، قادر به واکسینه کردن این گروه سنی جدید نیستند.

آرویند کجریوال وزیر ارشد دهلی از شهروندان خواسته است تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که دوزهای واکسن مورد نیاز هنوز دریافت نشده‌اند.

منبع : تسنیم

امین بازدید : 64 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 11:03 نظرات (0)

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص فایل صوتی وزیر امور خارجه ایران که در بخشی از آن در خصوص سیاست‌های روسیه نیز اظهاراتی مطرح شده است، اعلام کرد که تنها مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه برای اولین  بار به فایل صوتی منتشرشده از اظهارات محمدجواد ظریف که در بخشی از آن به سیاست‌های روسیه نیز اشاره شده است، واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود، درباره فایل صوتی محمدجواد ظریف گفت: «ما فقط مواضع رسمی ایران را مدنظر قرار می‌دهیم که بارها از زبان مقامات تهران بیان شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «ایران بارها به‌صورت رسمی از مواضع مسکو در قبال برجام قدردانی و از تداوم همکاری‌ها با روسیه استقبال کرده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه از نقش تأثیرگذار کشورش در حفظ برجام پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق سخن گفت و تأکید کرد: «تفاسیر مطرح‌شده درباره این فایل صوتی در بحبوحه مذاکرات وین تنها به‌زیان این مذاکرات است، اما در مقابل، مسکو به تلاش خود برای احیای برجام ادامه می‌دهد.»

زاخارووا با اعلام اینکه روسیه هرگز بر سر منافع و شرکای خود معامله نمی‌کند، گفت: «روسیه ترجیح می‌دهد که بر مبنای عمل [درباره شرکایش] قضاوت کند و نه بر مبنای اظهارات نسنجیده و ناروا.»

امین بازدید : 72 جمعه 10 اردیبهشت 1400 زمان : 11:08 نظرات (0)

سخنگوی جنبش انصارالله گفت : همکاری ترکیه با عربستان و فروش سلاح‌های ترکی به این کشور در جنگ یمن موضوع تازه‌ای نیست.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگویی که روز گذشته با شبکه الجزیره داشت با اشاره به نقش پررنگ آمریکا در بحران یمن اعلام کرد، ایالات متحده بخش عمده‌ای از تجاوز ضد یمن است و طبیعی است که ما گفتگو با آمریکایی ها را بپذیریم؛ چراکه آنها طرف اصلی در این جنگ هستند و واسطه نیستند.

عبدالسلام گفت، آمریکایی‌ها ستون تجاوز علیه یمن و محاصره این کشور هستند و اگر آنها جدیتی که در حل بحران عربستان و قطر داشتند را درباره جلوگیری از تجاوز ضد یمن نیز در نظر می‌گرفتند بلافاصله این تجاوزات را متوقف می‌کردند.

سخنگوی انصارالله اظهار داشت، آمریکا می‌داند که برای رسیدن به منافع خود چه باید بکند و زمانی که دید قرار دادن نام انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی مانع گفتمان دیپلماسی واشنگتن می‌شود این تصمیم را لغو کرد.

وی درباره همکاری ترکیه و عربستان سعودی در جنگ یمن اعلام کرد ریاض از ابتدای تجاوز به یمن اقدام به خرید هواپیماهای ترکیه کرده و هیچ چیز جدیدی در این موضوع وجود ندارد، عربستان همواره از کشورهای دیگر سلاح می‌خرد و خودش قادر به پیشرفت نیست.

محمد عبدالسلام تاکید کرد مهم نیست سلاح‌های عربستان، ترکی باشد یا آمریکایی و یا متعلق به هر کشور دیگری؛ چرا که این هواپیماها توسط پدافند هوایی یمن سرنگون می‌شوند.

وی تصریح کرد، پرتاب موشک‌های بالستیک و هواپیماهای ما در چارچوب موضع دفاعی است و در ماه گذشته جنگنده‌های دشمن بیش از هزار بار به ما حمله کردند. حملات موشکی ما یک تصمیم استراتژیک بوده و صرفاً یک اقدام نظامی میدانی نیست و در صورتیکه حملات دشمن موفق شود ما نیز عملیات‌های موشکی و پهپادی خود را متوقف می‌کنیم.

امین بازدید : 61 پنجشنبه 28 اسفند 1399 زمان : 15:46 نظرات (1)

فرماندهی عملیات بغداد گزارش داد که به دنبال انفجار انتحاری که در میدان الطیران بغداد رخ داد چند تن کشته و زخمی شدند.

نیروهای امنیتی و آمبولانس ها نیز به سمت محل حادثه رفته‌اند.

 

از سوی دیگر منابع اعلام کردند که هم زمان انفجاری نیز در بازار باب الشرقی بغداد و در میان تجمع شهروندان عراقی رخ داد.

به گفته منابع انفجار دومی نیز در این بازار رخ داد که تا این لحظه 3 کشته و 16 زخمی برجای گذاشته است.

همچنین منابع عراقی تعداد جان باختگان دو انفجار در میدان الطیران در مرکز بغداد را که به طور همزمان رخ داد، 12 نفر اعلام کردند.

برقراری تدابیر شدید امنیتی در مرکز بغداد

سخنگوی نیروهای مسلح عراق از برقراری تدابیر شدید امنیتی در مرکز بغداد و در منطقه الخضراء در پی این دو انفجار خبر دادند.

در پی دو انفجار انتحاری که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن بیش از 20 نفر انجامید فرماندهان بلندپایه امروز در مقر عملیات مشترک نشستی برگزار کردند تا به بررسی وضعیت امنیتی بپردازند.

جزئیات جدید از انفجارهای امروز بغداد

سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح گفت انفجار میدان الطیران در مرکز بغداد، توسط دو عامل انتحاری صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش عراق تاکید کرد دو عامل تروریستی بعد از تعقیب از سوی نیروهای امنیتی در منطقه الباب الشرق در بغداد خود را منفجر کردند.

منابع خبری از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در منطقه الخضراء و مسدود کردن راه‌های منتهی به آن خبر دادند.

افزایش تعداد کشته‌های انفجارهای بغداد

تعداد کشته‌های دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد به 28 کشته و 73 زخمی افزایش یافت و به علت شدت انفجار احتمال افزایش قربانیان این حمله تروریستی وجود دارد.

هشدار حکیم نسبت به بازگشت ناامنی به عراق

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون انفجارهای تروریستی امروز بغداد را به شدت محکوم کرد.

حکیم در پیامی با بیان اینکه شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان بی‌گناه در نتیجه دو انفجار تروریستی در منطقه الباب الشرقی بغداد موجب تالم خاطر و اندوه فراوان شد، ضمن محکومیت شدید این دو انفجار تروریستی و ناجوانمردانه، از نهادهای امنیتی خواست تا فوراً دلایل وقوع این اقدام تروریستی را شناسایی کنند.

رهبر ائتلاف عراقیون در پایان ضمن هشدار به بازگشت صحنه امنیتی به ناکامی‌های سال‌های گذشته، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه تروریستی مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد.

واکنش‌های بین‌المللی در محکومیت حمله تروریستی امروز بغداد

- دولت قطر حمله تروریستی به مرکز بغداد که به کشته و زخمی شدن بیش از یکصد نفر انجامید را به شدت محکوم کرد.

- وزارت خارجه ترکیه حمله تروریستی در بازاری در بغداد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید را محکوم کرد.

-اولریک شانون سفیر کانادا در بغداد با انتشار توئیتی انفجارهای تروریستی بغداد را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همبستگی کرد.

قربانیان انفجارهای بغداد تا این لحظه به 29 کشته و 74 زخمی رسیده است.

امین بازدید : 63 پنجشنبه 02 بهمن 1399 زمان : 14:27 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0" style="max-width:690px;">

مقام‌های رسمی پنتاگون از حذف چندین نظامی گارد ملی آمریکا از شرکت در برنامه تأمین امنیت مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خبر می‌دهند.

به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از رویترز، مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که چندین نظامی گارد ملی آمریکا که قرار بود به برقراری امنیت مراسم تحلیف جو بایدن کمک کنند، از این برنامه حذف شده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، مقام‌های پنتاگون پس از بررسی سوابق این افراد اجازه حضور آنها در برنامه تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن را نداده‌اند، یکی از علل اصلی حذف نام این نظامیان از برنامه تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن، ارتباط احتمالی آنها با گروه‌های راست افراطی بوده است.

جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: ما اقدامات لازم و محتاطانه را اتخاذ می‌کنیم و فوراً این نظامیان گارد ملی را از حضور در برنامه حفاظت از ساختمان کنگره و برقراری امنیت مراسم تحلیف حذف کردیم.

این در حالی است که کریستوفر میلر وزیر دفاع موقت آمریکا دوشنبه در اظهاراتی گفت: اف‌بی‌آی با استقرار بیش از 25 هزار نیروی گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره و برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، عملاً در حال کمک به ارتش برای برقراری نظم و امنیت است.

اظهارات وزیر دفاع موقت آمریکا در حالی است که پس از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه، نگرانی‌ها درباره وقوع خشونت‌های بیشتر در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن به‌شدت افزایش یافته است.

پنتاگون پیش از این درباره خطر احتمالی اعتراضات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

وزارت دفاع آمریکا مجوز استقرار 25 هزار نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن را برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن صادر کرده است.

ولی این نگرانی نیز بین مقامات آمریکایی وجود دارد که ارتش بخشی از مشکل باشد زیرا تعدادی از نظامیان کارکشته و قدیمی ارتش آمریکا در جریان حمله اخیر طرفداران ترامپ به کنگره بازداشت شده‌اند، حداقل یکی از بازداشت‌شدگان نیز عضو گارد ملی در ویرجینیا بوده است.

امین بازدید : 66 چهارشنبه 01 بهمن 1399 زمان : 13:00 نظرات (0)
چرا مردم آمریکا معتقدند این کشور در حال فروپاشی است؟

مردم آمریکا در سایه تحولات اخیر در این کشور نسبت به آینده سیاسی کشورشان بدبین هستند و شمار قابل توجهی از آنها حتی معتقدند که کشورشان در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موسسه افکارسنجی ایپسوس به تازگی یک نظرسنجی به سفارش اکسیوس انجام داده که در آن 4 نفر از هر 5 آمریکایی گفته است که آمریکا را در حال فروپاشی می‌بینند.

بر اساس این نظرسنجی که یک هفته پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره انجام گرفته و نتایج آن پنج‌شنبه گذشته منتشر شد، 83 درصد از هواداران حزب دموکرات و 78 درصد از هواداران حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که کشورشان در حال فروپاشی است.

در این نظرسنجی، 56 درصد از آمریکایی موافق بودند که ترامپ باید به سرعت کناره گیری کند درحالیکه در نظرسنجی هفته گذشته این میزان 51 درصد بود.

در حالیکه میزان حمایت قاطع از برکناری ترامپ در میان لیبرال‌ها و دموکرات‌های میانه رو 92 درصد است، 94 درصد از آنهایی که حامی ترامپ هستند، با برکناری او موافق نیستند و 66 درصد از جمهوری خواهان قدیمی هم مخالف این اقدامند. در میان حامیان ترامپ، 91 درصد از ادامه چالش‌های انتخاباتی ترامپ حمایت کردند.

بحران‌های قدیمی و دیدگاه منفی مردم آمریکا

بحث شکاف اجتماعی و چندپارگی در آمریکا بحث جدیدی نیست، بلکه این شکاف در دوران دونالد ترامپ و تحولات اخیر نمایان و علنی شده است. سال‌ها قبل از جامعه آمریکا به عنوان دیگ مذابی یاد می‌شد که می‌توانست افراد و اقشاری مختلفی را از جوامع و کشورهای دیگر دور هم جمع کرده، و آنها را با اصول و ارزش‌های آمریکایی سازگار کند.

اما مدتی است که چنین گزاره‌ای زیر سوال رفته است. شکاف اجتماعی و عدم ادغام گروه‌ها و نژادهای مختلف در جامعه آمریکایی باعث شده تا عده‌ای به جای عبارت دیگ مذاب، از ظرف سالاد استفاده کنند؛ یعنی اینکه جمعیت ساکن آمریکا به مانند تکه‌ها و قطعات منفکی می‌ماند که دور هم جمع شده‌اند ولی در سیستم ذوب و با آن هماهنگ نشده‌اند.

آمریکا در دوران ترامپ بسیاری از واقعیت‌های خود را نشان داد. استقرار گارد ملی و نیروهای ارتش در خیابان‌های واشنگتن که تعداد آنها بیش از تعداد نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان است، قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، نشان می‌دهد که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور نگران بروز ناامنی غیرقابل کنترل در این کشور هستند. آنها حتی نگرانند که در مراسم تحلیف اقدام امنیتی مانند ترور علیه مقامات مطرح اتفاق بیفتد.

اعتراضات سیاهپوستان علیه تبعیض سیستماتیک علیه آنان در آمریکا، و حضور گروههای سفیدپوست نژادپرست در مقابل آنها، نشان می‌دهد که آمریکا طیف‌های متنوعی دارد که گاها 180 درصد با هم تفاوت داشته یا صراحتا در تقابل با هم قرار دارند. ماجرا زمانی جدی می‌شود که بدانیم بسیاری از گروه‌های حامی این طیف‌ها، مسلح هستند.

آمریکا به رغم توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف همچنان با مشکلات اساسی مواجه است. فاصله بین فقیر و غنی، عدم تحمل صدای مخالف سیاسی که در جریان انتخابات مشاهده شد، در کنار اتفاقاتی مانند حمله به کنگره که در کمتر کشوری اتفاق می‌افتد، حکایت از جامعه‌ای متشتت دارد که هر آن پتانسیل حوادث پیش‌بینی نشده و غافلگیرکننده را دارد.

پیدا کردن نوک کوه یخ

ماجرا زمانی برای آمریکایی‌ها بغرنج‌تر می‌شود که قرار باشد ترکیب جمعیتی آنها طی چند دهه‌ آینده به ضرر سفیدپوستان تغییر کند. مشخص نیست که در صورت تحقق چنین اتفاقی و افزایش جمعیت رنگین پوستان، چه اتفاقی در انتظار آمریکا خواهد بود. طبیعتا جریان نژادپرست سفیدپوست، تاب و تحمل تغییر شرایط به ضرر خود را نخواهد داشت. به عبارتی، ناآرامی‌ها و اتفاقات اخیر در اصل نوک کوه یخی است که بدنه عظیم آن هنوز زیر آب است.

متناسب با میزان تشدید شرایط در آمریکا و افزایش اصطکاک بین اقشار و قومیت‌های مختلف، تبعاتی می‌تواند در انتظار جامعه آمریکا باشد. حداقل نتیجه‌ ممکن تضعیف اصول و ارزش‌های نظام سرمایه‌داری و آمریکایی در این کشور خواهد بود. در چنین وضعیتی، شیرازه جامعه آمریکا به مرور زمان از هم پاشیده خواهد شد. به همین علت است که اکثر مردم آمریکا معتقدند که کشورشان در حال فروپاشی است.

طبیعتا تضعیف ارزش‌های آمریکایی، علاوه بر داخل کشور، بر نقش جهانی آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. آمریکایی که در داخل با چالش دست و پنجه نرم کند، نخواهد توانست نقش رهبری در عرصه جهانی ایفا کند. دست کم نقش آن در مقایسه با قبل افول قابل توجهی خواهد داشت.

اگر با نگاه بدبینانه‌تری به ماجرا نگاه کنیم دورنمای وقوع اختلافات و جنگ داخلی در آینده در آمریکا، اگر محتمل هم نباشد، لااقل امکانپذیر است. جنگ در آمریکا هم پیش زمینه تاریخی دارد و هم اینکه بهانه‌های به مرور در حال رشد هستند. حال سوال این است که آیا سیستم حاکم در آمریکا خواهد توانست تا مانع رشد بیشتر این بهانه‌ها در آینده خواهد بود یا نه. اگر کمی به احتمالات دیگر بهای بیشتری بدهیم، بحث تکروی ایالت‌ها در موضوعات مختلف یا حتی ساز جدایی زدن آنها تا حدودی شنیده شود. چنین سناریوهایی الان غیرمحتمل و بعید به نظر می‌رسند. اما اینکه وقوع آنها تا چه حد امکان وقوع خواهند داشت، سوالی است که گذر زمان می‌تواند به آن پاسخ دهد.

امین بازدید : 51 دوشنبه 29 دی 1399 زمان : 18:17 نظرات (0)
احتمال خشونت مسلحانه در آستانه تحلیف بایدن؛ آمریکا روی بشکه باروت

نژادپرستان سفیدپوست در آمریکا در طول تاریخ آمریکا امیدوار بوده‌اند با ایجاد هرج و مرج و جنگ‌، حکومتی تماماً سفیدپوست تشکیل دهند و اکنون پس از اتفاقات کنگره، اطلاعاتی منتشر می‌شود گروه‌های افراطی مسلح که بیشترشان از این قشر هستند، آماده اقدام هستند.

به گزارش پادشاه اینترنت, تظاهرات‌ها و خشونتهای چهارشنبه گذشته که به تحریک «دونالد ترامپ» اتفاق افتاد بخشی از تاریخچه نژادپرستان سفیدپوست است که آرزوی تشکیل حکومتی تماماً سفیدپوست دارند.

دونالد ترامپ قبل از مراسم شمارش رسمی آرای الکترال در کنگره آمریکا گفته بود شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد و از هوادارانش خواسته بود به سمت ساختمان کنگره راه‌پیمایی کنند. او گفت هوادارانش باید «برای پس گرفتن کشور آن غرور و شهامت لازم را نشان دهند.»

بسیاری از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی در آمریکا تلاش کرده‌اند دونالد ترامپ را مسئول حوادث روز چهارشنبه معرفی کنند. به عنوان مثال، «میت رامنی»، عضو جمهوری‌خواه کنگره گفت حوادث روز چهارشنبه شورشی بود که به تحریک رئیس‌جمهور ایالات متحده ایجاد شد. 

با وجود این، بخش زیادی از کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند اعضای گروه‌های سفیدبرترپندار از جمله «پرایدبویز» بودند و تحریک این گروه‌ها توسط رهبران محلی، ایالتی و ملی درآمریکا برای به چالش کشیدن دولت‌ها یا تلاش برای براندازی آنها سابقه‌ای طولانی در تاریخ آمریکا دارد.

در حال حاضر، در شرایطی که اعضای دموکرات کنگره طرح استیضاح دونالد ترامپ را کلید زده‌اند و «جو بایدن» قرار است روز 20 ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده سوگند یاد کند، این نگرانی وجود دارد که گروه‌های سفیدبرترپندار بخواهند با الهام گرفتن از پیوندهای تاریخی‌شان به ایجاد هرج و مرج مسلحانه روی بیاورند.

در دوران بعد از جنگ داخلی آمریکا که به «عصر بازسازی» معروف شده سران شهرها و ایالت‌های سفیدپوست در جنوب آمریکا شبه‌نظامیان سفیدبرترپندار مانند «کوکلاکس‌کلان‌‌ها» را به اعمال خشونت علیه رأی‌دهندگان سیاه‌پوست ترغیب می‌کردند.

گروه‌های مذکور از هرج و مرج ناشی از این خشونت‌ها برای پایان دادن به حاکمیت دولت فدرال در ایالت‌های متبوع خود و برپا کردن دولت‌های سفیدپوست محلی در آنها استفاده می‌کردند.

در حوادث جاری آمریکا هم نژادپرستان سفیدپوست امیدوارند هرج و مرجی که به راه انداخته‌اند به ایجاد نوعی جنگ نژادی و برقراری حکومت تماماً سفیدپوست توسط آنها منجر شود.

کشور آمریکا , کنگره آمریکا ,

کارتونی با عنوان «این دولت سفیدپوستان است» که در سال 1886 برای نشان دادن خشونت سفیدبرترپندارها در مبارزه‌هایشان با دولت فدرال منتشر شده است.

خشونت‌های مسلحانه نژادپرستان سفیدپوست

بعد از جنگ داخلی آمریکا سازمان‌های سفیدبرترپندار حکومت جمهوری‌خواهان رادیکان بر ایالت‌های جنوبی و دولت فدرال را غیرقانونی می‌دیدندو خواستار بازگرداندن شرایط به دوران بردگی تحت عنوانی دیگر بودند.

دیوید بلای، تاریخدان آمریکایی درباره نوع این خشونت‌ها می‌گوید اعضای گروه نژادپرست «کوکلاکس‌کلان» مردم را نیمه‌شب از خانه‌هایشان بیرون می‌کشیدند، آنها را روی سنگ خوابانده و شلاق می‌زدند و گاهی بخش‌هایی از بدنشان را می‌سوزاندند.

او درباره هدف این شکنجه‌ها می‌گوید: «اینها شکنجه‌های سادیستی‌ای بودند که هدفشان منع کردن این افراد از ورود به سیاست، جلوگیری از مستقل شدن این افراد و سلب حقوق شهروندی از آنها بود. این بخشی از تاریخ آمریکا است که مواجه شدن با آن آسان نیست.»

کلارنس واکر، دیگر تاریخدان آمریکایی می‌گوید: «خشونت در ایالت‌های جنوبی جمهوری‌خواهان جنوب، سیاه‌پوستان و حتی آدم‌های غیرسیاسی را نشانه گرفته بود. نوعی جنگ تروریستی بود که هدفش فقط سرکوب رأی سیاه‌پوستان نبود بلکه می‌خواست آن دسته از سفیدپوستانی را که به نژادشان خائن» قلمداد می‌شدند را نیز نشانه می‌گرفت.

در تظاهرات‌های چهارشنبه گذشته در ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن هم مسئله نژاد یکی از مسائل اصلی بود. جولیان بورگر، خبرنگار روزنامه گاردین در واشنگتن می‌نویسد: «تظاهرات‌های تابستان که به دنبال خشم از قتل یک شهروند سیاه‌پوست اتفاق افتاد عمدتاً مربوط به سیاه‌پوستان بود، در مقابل گروهی که به ساختمان کنگره حمله‌ور شدند تقریباً به طور کامل سفیدپوست بودند.»

کشور آمریکا , کنگره آمریکا ,

انبار باروت

به همین دلیل است که تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که نیروهای مسلح آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با یک بحران مسلحانه و خونین تمام‌عیار هستند. رسانه‌های آمریکا در روزهای گذشته گزارش داده‌اند وزرات دفاع این کشور مجوز استقرار 15 هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن را برای تأمین امنیت مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید این کشور صادر کرده است.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا هم قبل از استعفا دستور اتخاذ تدابیری شدید برای جلوگیری از تکرار وقایع حمله به کنگره را داده. یکی از مسئولان فرماندهی گارد ملی آمریکا به شبکه خبری «اسکای‌نیوز» گفت که شهر واشنگتن در روز تحلیف بایدن، به‌طور کامل تعطیل خواهد بود و قانون منع آمدوشد در آن اجرایی می‌شود.

مسئولان محلی ایالت‌های واشنگتن، ویرجینیا و مریلند از اهالی خود خواستند که در روز مراسم تحلیف از خانه‌های خود بیرون نیایند و در منازلشان باقی بمانند.

پلیس فدرال آمریکا هم اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده، طرفداران ترامپ تصمیم دارند در فاصله زمانی 16 تا 20 ژانویه در همه ایالت‌ها دست به آشوب بزنند.

بولتن اطلاعاتی اف‌بی‌آی خطر برگزاری اعتراضات خشونت‌طلبانه در حوالی ساختمان کنگره آمریکا را برای روزهای 17 تا 20 ژانویه جدی می‌داند. گفته شده است که در صورت استیضاح دونالد ترامپ، "اعتراضات مسلحانه" برگزار خواهد شد.

«ماریل باوزر»، شهردار واشنگتن از ساکنان این شهر درخواست کرده است که در روز برگزاری مراسم تحلیف (20 ژانویه) از تجمع و رفت‌وآمد در شهر پرهیز کرده و مراسم تحلیف را به شکل دیجیتال دنبال کنند.

شهردار واشنگتن در مورد ادامه آشوب‌ها در این شهر ابراز نگرانی کرده است. باوزر گفته است: «اگر من از چیزی می‌ترسم، آن چیز خطری است که دموکراسی ما را تهدید می‌کند. علت آن وجود گروه‌های افراطی در این کشور است که هم مسلح هستند و هم خطرناک.»

این حوادث و شکاف‌ها نشانه‌ای از خشم انباشته‌شده علیه کلّیت نظام حاکم آمریکا و نظام سرمایه‌داری است، به‌ویژه آنکه ترامپ خودش را به‌عنوان نماینده معارض با این جریان معرفی کرد.

امین بازدید : 77 سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 20:39 نظرات (0)
175 مقام‌ وزارت خارجه آمریکا خواستار مشورت درباره برکناری ترامپ شدند

گروهی از مقام‌های باسابقه و ارشد وزارت خارجه آمریکا دومین مخالفت بی سابقه خود را علیه دونالد ترامپ اعلام کردند.

به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از فارن پالیسی، مقام های باسابقه وزارت خارجه آمریکا برای دومین بار متوالی مخالفت خود را با اقدامات دونالد ترامپ اعلام کرده و رئیس جمهور آمریکا را به خاطر تحریک خشونت های 6 ژانویه در حمله به ساختمان کنگره توسط صدها نفر از طرفدارانش محکوم کرده اند.

بر اساس این گزارش، مقام های باسابقه و ارشد وزارت خارجه آمریکا از مقام های دولتی خواسته‌اند تا با استناد به متمم 25 قانون اساسی، برکناری دونالد ترامپ را مورد بررسی قرار دهند.

این دومین مخالفت رسمی مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا در یک هفته اخیر به شمار می رود که برای مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده ارسال شده است.

حمله خشونت آمیز طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره با موج گسترده‌ای از مخالفت ها از سوی دیپلمات های آمریکایی روبرو شده است.

در طول تاریخ 232 ساله وزارت خارجه آمریکا، مخالفت و اعتراض دیپلمات ها علیه رئیس جمهور مساله بی سابقه‌ای به شمار می رود.

مقام های وزارت خارجه آمریکا از پامپئو نیز به خاطر عدم انتشار بیانیه‌ای در به رسمیت شناختن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به شدت انتقاد کرده‌اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که این نامه اعتراض امیز را امضا کرده است، گفت: حدود 175 مقام وزارت خارجه آمریکا این نامه و بیانیه اعتراض آمیز علیه ترامپ را امضا کرده‌اند.

مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز نامه اعتراض آمیزی را علیه اقدامات ترامپ در لطمه زدن به سیاست خارجی آمریکا و نهادهای دموکراتیک منتشر کرده‌اند.

مقام های وزارت خارجه آمریکا از پامپئو خواستند تا از رایزنی ها با سایر مقام های کابینه برای اجرای متمم 25 قانون اساسی و برکناری ترامپ حمایت کند.

در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره و تسخیر کنگره توسط آنها به‌مدت چند ساعت، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا تاکنون مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده‌اند.

متمم 25 اُم قانون اساسی آمریکا در باره قوانین در هنگام غیبت و جانشینی ریاست جمهوری این کشور است. طبق این متمم درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

امین بازدید : 51 یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 15:15 نظرات (0)
گزارش// تمام عوارض و پیامدهای تزریق "واکسن کرونای فایزر" + تصاویر

گزارش‌ها و اخبار منتشره نشان می‌دهد که هنوز هیچ قطعیتی در کارآیی واکسن ساخته شده توسط شرکت "فایزر و بیونتک" وجود ندارد؛ تاکنون ۳ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن این شرکت به طور ناگهانی جان خود را از دست داده‌اند!

به گزارش پادشاه اینترنت؛ از زمان ساخت و آزمایش واکسن‌های کرونا در جهان، تردید‌هایی مبنی بر عدم کارآیی قطعی واکسن‌های ساخته شده، ایجاد شده حتی در این بین بعد از واکسیناسیون سراسری در برخی از کشورهای جهان، مشکلاتی برای دریافت‌کنندگان این واکسنها ایجاد شده که هنوز به طور قطع در مورد آنها صحبت نشده است.

یکی از واکسن‌هایی که در جهان ساخته شده و مورد استفاده محدود در برخی از کشورها نیز قرار گرفته، واکسن "فایزر بیونتک" است؛ این واکسن توسط شرکت آمریکایی داروسازی "فایزر" با همکاری شرکت داروسازی آلمانی "بیونتک" ساخته شده است و هم‌اکنون در آمریکا و برخی از نقاط جهان تزریق می‌‌شود.

با وجود دلگرمی‌های ایجاد شده و تبلیغات انجام شده بعد از ساخت این واکسن در جهان اما از همین ابتدای کار موانع و عوارض‌هایی برای تزریق‌کنندگان این واکسن به وجود آمده است.

یکی از موانعی که بر سر راه کشورهای جهان برای دریافت این واکسن قرار دارد، مسئله میزان تولیدات و شرایط انتقال و نگهداری این واکسن است؛ از همان ابتدای کار مسئولان دو شرکت سازنده واکسن بیان کردند که به دلیل ساختار و ویژگی‌های ساخته شده، شرایط انتقال و نگهداری واکسن بسیار خاص است؛ این واکسن باید در منفی 70 درجه سانتیگراد (منفی 94 درجه فارنهایت) نگهداری شود که باعث بروز مشکلات برای برخی از کشورها شده است.

کمبود فریزرهای مجهز برای نگهداری از واکسن فایزر همچنین گران بودن این فریزرها، کار را برای درخواست‌کنندگان سخت می‌کند؛‌ طبق برآوردهای انجام شده، هزینه یک عدد از این فریزرهای مجهز حدود 20 هزار دلار است و همچنین از لحاظ زمانی به مدت 6 هفته برای ساخت آن‌ها وقت نیاز است!

این موارد، تنها اشکالات خرید واکسن فایزر نیست؛ مسئله مهم‌تر این است که هنوز قطعیت حداکثری نسبت به کارآیی این واکسن ساخته شده وجود ندارد و عوارض‌ و پیامدهای ایجاد شده در برخی از دریافت‌کنندگان باعث شده تا تردید‌هایی نسبت به واکسن این شرکت به وجود آید.

واکسن کرونا , کرونا ,

در همان ابتدای کار و پس از آزمایشهای بالینی حداقلی در آمریکا، مسئولان شرکت‌های داروسازی فایزر و بیونتک مدعی شدند که کارآیی واکسن ساخته شده بیش از 90 درصد است اما هنوز هیچ قطعیتی در این‌ باره وجود ندارد و باید آزمایش‌های وسیع‌تری صورت گیرد؛ علاوه بر آن بسیاری از متخصصان پزشکی هشدار دادند که این واکسن هنوز تائیده‌‌ سازمان جهانی بهداشت را کسب نکرده و کارآیی آن اثبات نشده است!

نکته‌ی قابل توجه دیگر عوارض جانبی این واکسن و پیامدهای ایجاد شده در برخی از دریافت‌کنندگان آن است؛ طبق داده‌های اولیه و گفته مقامات شرکت فایزر، عوارض جانبی واکسن کووید19 شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است؛ در بیانیه منتشر شده توسط شرکت سازنده عوارضی از قبیل درد‌های عضلانی، درد در محل تزریق، تب شدید و همچنین بروز عوارض آلژیک در برخی از دریافت‌کنندگان است.

در فاز سوم آزمایش‌های بالینی در آمریکا،  چهار نفر از داوطلبان دچار فلج موقت صورت (موسوم به فلج بلز) شدند که در همان ابتدا مورد انتقاد سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت؛ با این وجود برخی از پزشکان و متخصصان آمریکایی مدعی شدند که هنوز بروز این حادثه بر اثر تزریق واکسن تائید نشده است و باید آزمایش‌های گسترده‌تری انجام شود؛ با این حال نگرانی‌هایی را در مورد استفاده از این واکسن در پی داشته است.

واکسن کرونا , کرونا ,

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا در تاریخ 20 دسامبر اعلام کرد که 6 نفر از 270 هزار نفر در این کشور که با واکسن فایزر ـ بیون‌تک علیه ابتلا به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، دچار واکنش‌های آلرژیک شدید شده‌اند و زندگی عادی آن‌ها مختل شده است.

در نخستین گروه 215 هزار نفری که در آمریکا واکسینه شده‌اند در درصدی از آنها، مشکلاتی بروز کرده که مانع انجام فعالیت‌های عادی آن‌ها شده یا نیاز به درمان داشته‌اند.

در این بین نیز برخی از گزارشات حکایت از ابتلای دریافت‌کنندگان دوز نخست واکسن دارد؛ در یکی از گزارش‌هایی منتشر شده توسط پایگاه خبری "abc news"، بیان شد که یکی از  پرستاران بخش اورژانس در "سن‌دیه‌گو" آمریکا، 8 روز پس از دریافت واکسن شرکت فایزر به کرونا مبتلا شده است همچنین برخی از پایگاه‌های خبری اعلام کردند که در فلسطین اشغالی  240 اسرائیلی بلافاصله پس از دریافت واکسن، کرونا مثبت تشخیص داده شده و ناقل ویروس هستند! این معضل نیز در ایتالیا و مکزیک مشاهده شده و برخی از افراد پس از دریافت دوز نخست واکسن به کووید19 مبتلا شده‌اند.

واکسن کرونا , کرونا ,

متخصصان در این مورد بیان داشتند که باید واکسن در دو مرحله تزریق شود تا کارآیی و مصونیت لازم را داشته باشد؛ با توجه به گفته متخصصان این امکان وجود دارد که بعد از دریافت دوز نخست تا دریافت دوز دوم، افراد به ویروس کرونا مبتلا شوند؛ این نکته باعث شده است تا نگرانی‌هایی نیز مبنی بر کارآیی واکسن بعد از دریافت دوز دوم ایجاد شود.

اما در این بین، شوکی بزرگ در هفته اخیر باعث نگران‌های گسترده‌تری نسبت به کارآیی واکسن فایزر شده است؛ یک پیامد نگران‌کننده‌ای که در هفته اخیر رخ داده است، مرگ احتمالی 3 نفر بر اثر دریافت واکسن فایزر است!

بیشتر بخوانید

رسانه‌های پرتغالی هفته اخیر اعلام کردند که یک کارمند بخش بهداشتی در این کشور 48 ساعت پس از دریافت واکسن کرونای "فایزر" جان خود را از دست داده است و هنوز علت دقیق فوت این کارمند 41 ساله مشخص نشده است؛ همچنین امروز 6 ژانویه رسانه‌های نروژی در خبری اعلام کردند که 2 نفر از ساکنان خانه‌ سالمندان در این کشور به طور ناگهانی پس از دریافت واکسن کرونای فایزر، جان خود را از دست دادند؛ «اشتاینر مادسن» مدیر پزشکی آژانس دارویی نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما باید ارزیابی کنیم که آیا واکسن منجر به مرگ شده و یا اینکه حادثه‌ای بوده که بلافاصله پس از واکسیناسیون اتفاق افتاده است.»

واکسن کرونا , کرونا ,

این قبیل گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در جهان بر میزان نگرانی‌ و تردید‌‌ها در‌باره واکسن شرکت "فایزر" افزوده است؛ بروز عوارض جانبی شدید، ابتلای دریافت کنندگان واکسن به کرونا و مرگ ناگهانی 3 نفر پس از تزریق باعث شده تا کارآیی قطعی این واکسن ساخته شده مورد تردید جدی قرار گیرد؛ هنوز آزمایش‌های گسترده‌تری باید صورت بگیرد تا میزان قطعیت کارآیی واکسن نشان داده شود.

 

منبع" باشگاه خبرنگاران پویا

امین بازدید : 48 جمعه 19 دی 1399 زمان : 12:21 نظرات (0)
امام خامنه‌ای: آمریکا نفع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌داند/ لغو تعهدات برجامی درست و عقلایی بود/ ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بمناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، از حرکت خودجوش مردم ایران و عراق در تکریم شهیدان سلیمان و ابومهدی المهندس تقدیر و تشکر کردند.

سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام 19 دی لحظاتی پیش آغاز شد.

این سخنرانی از سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و شبکه یک و شبکه خبر سیما و رادیو ایران قابل تماشا و شنیدن است.

گفتنی است، سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام شد.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

* وضع دیدار سالیانه امسال ما متاسفانه به این شکل است. من از مشاهده چهره‌های منور برادران عزیز قمی محرومم ولی خب این هم از اشکال زندگی است. از فراز و نشیب‌هاست. زندگی از این کوچه پس‌کوچه‌ها زیاد دارد.

* لازم می‌دانم حمد الهی به جا بیاورم به دلیل حرکت حماسه‌گونه‌ای که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کشور به وجود آوردند. شهید سلیمانی و شهید ابومهدی در حرکات خودجوش مردم در سرتاسر کشور تجسم عینی پیدا کردند و روح تازه‌ای به کالبد کشور و ملت دمیده شد با این حرکت عظیم مردمی. با هیچ بخشنامه‌ای و هیچ دستوری امکان نداشت چنین حرکتی به وجود بیاید.

* همچنین تجمع بزرگ و شگفت‌انگیزی که در بغداد تشکیل شد و در بعضی از شهرهای دیگر کشور عراق برای تکریم از شهید ابومهدی فرمانده برجسته عراقی و شهید سلیمانی. از همه برادران و خواهرانی که در اینجا و در عراق در این مراسم‌‌ها شرکت کردند، صمیمانه تشکر کنم.

* همچنین لازم می‌دانم گرامی بدارم یاد شهدای جانباخته در تشییع شهدای کرمان و همچنین در حادثه بسیار تلخ و ناگوار سقوط هواپیما در تهران. مسئولان کشور را هم داغدار کرد و امیدواریم که خداوند متعال شهدای کرمان و شهدای تهران را مشمول لطف و رحمت خود قرار بدهد.

* به مناسبت چهلمین روز شهادت فخری‌زاده یاد ایشان را هم گرامی بدانم. شهید عالیقدر و شخصیت بزرگی بود. ما دو چهره بزرگ علمی را در این اواخر از دست دادیم. یکی شهید فخری‌زاده و دیگری آیت‌الله مصباح بود. از هر دو میراث‌های ارزشمندی در دستگاهی که تحت نظرشان بود، باقی مانده که ان‌شاءالله به بهترین شکل ادامه یابد.

* باید از محتوا و مضمون حماسه 19 دی حراست و نگهداری کنیم. هم حراست و نگهداری از خود حادثه، به معنای زنده نگه داشتن آن بر ما لازم و واجب است و هم حراست و نگهداری از محتوای آن حادثه. نگهبانی از محتوای این حادثه؛ هر حادثه محتوا و معنایی دارد. ما بایستی مضمون آن را درست بشناسیم و از آن حراست بکنیم.

* امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی این امکان برای راویان مغرض وجود دارد تا محتوای حوادث را تغییر بدهند و تفسیر غلط بکنند.

* امروز یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی همین کار است. حوادث مهم دنیا را رصد می‌کنند و به زبان و قلم دیگران، با مقاله و تحلیل اشخاص معروف آن چه را که مدنظر خودشان است در تفسیر یک حادثه منعکس می‌کنند. اخیرا کتابی را مطالعه کردم که یک آمریکایی این کتاب را نوشته و جمع کرده است، این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مطبوعات و مجلات عمده دنیاست.

* با این کار سازمان سیا، تحلیل و تفسیر انحراف و غلط خود را به افکار عمومی منتقل و گمراه می‌کند. این خطری است که همواره وجود دارد.

* اگر قضیه‌ی قم {قیام 19 دی} در همان شهر قم تمام می‌شد و منحصر به قم می‌ماند، می‌شود گفت یک حرکت احساسی و زودگذر بود. حادثه قم در قم تمام نشد. از قم سرایت کرد به تبریز، یزد، کرمان، شیراز، مشهد و تهران و تدریجاً به یک قیام عمومی تبدیل شد. شروع‌کننده قمی‌ها بودند، اما در قم باقی نماند. در ظرف 6-5 ماه به یک قیام عمومی تبدیل شد.

* بعد بر اساس آن قیام، یک انقلاب عظیم مردمی و کم‌نظیر در تاریخ به وجود آمد. نارضایتی‌ها و خشم‌های مردم در طول زمان متراکم شده بود و یک پشتوانه فکری هم از درس‌ها، سخنرانی‌ها، بیانیه‌های امام پیدا کرده بود.

* دو نکته مهم در اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد و تعیین‌کننده است. این حرکت عمومی، رهبرش یک مرجع تقلید و یک روحانی بزرگ و یک شخصیت برجسته مروج مبانی معرفتی دینی بود. از روز اول مبارزه هم این رهبر بزرگ مردم را به دین دعوت می‌کرد. دعوت امام متکی بر مبانی دینی بود. اگر اعتراض می‌کرد و پیشنهاد می‌داد، متکی بر مبانی دینی بود. پس حرکت مردم، دینی بود.

*  کار امام از ابتدا متکی بر مبانی دینی بود. نکته دوم این است که تقریبا یک هفته قبل از قیام مردم قم، رئیس جمهور آمریکا در تهران، حمایت و پشتیبانی صد درصد خود را از رژیم پهلوی و محمدرضا شاه اعلام کرده بود.

* بنابراین این حرکت قم، یک حرکت ضدآمریکایی بود. ضداستکباری بود. حرکتی بود ضد آن قدرت‌‌های خبیثی که برای منافع خودشان از رژیم دیکتاتور و فاسد و ضددین پهلوی حمایت می‌کردند. این قیام هم جنبه دینی داشت و هم جنبه ضد آمریکایی داشت. قیام 19 دی را می‌توان اولین تبر ابراهیمی بر تن بت بزرگ به حساب آورد. بعد از آن هم ادامه پیدا کرد و شما امروز وضع و حال آمریکا آن بت بزرگ را مشاهده می‌کنیم. این دموکراسی‌شان است. این افتضاح انتخاباتی‌شان است. این حقوق‌بشرشان است که هر چند ساعت یک بار و هرچند روز یک بار یک سیاه‌پوست را در خیابان می‌کشند و قاتل هم تعقیب نمی‌شود. این هم اقتصاد فلج‌شان است. اقتصاد آمریکا واقعاً فلج است. عجیب تر از اینکه عده‌ای هنوز قبله‌شان آمریکاست.

* نتیجه حضور آمریکا در کشور ما، فقر اقتصادی و علمی، فساد و بی‌بند و باری فرهنگی بود. عده‌ای خیال می‌کنند که اگر با آمریکا آشتی کردیم و تعامل کردیم، بهشت برین خواهد شد.

* آمریکا نفع خودش را، منافع خودش را در بی‌ثباتی منطقه در شرایط کنونی می‌داند، مگر اینکه خود را به طور کامل مسلط بر منطقه کند. این را خودشان می‌گویند و اقرار می‌کنند. یک کارشناس معروف یک این اندیشکده آمریکایی به صراحت این حرف را زد که ما خواهان ثبات در ایران، عراق، سوریه و لبنان نیستیم. مساله اصلی لزوم یا عدم لزوم عدم بی‌ثباتی در این کشورها نیست. بلکه چگونگی ایجاد بی‌ثباتی موردنظر است. یک جا با داعش و یک جا فتنه 88 و با کارهایی که شما در منطقه می‌بینید، انجام می‌دهند.

* ما در مقابل بی‌ثبات‌سازی آمریکا ایستادیم. در سال 88 آمریکا می‌خواست، ایران را بی‌ثبات کند. همان بلایی که در سال 99 سر خودشان آمد. همان اتفاقی که چند نفر رفتند در کنگره، می‌خواستند در ایران انجام بدهند. می‌خواستند ایجاد آشوب کنند و جنگ داخلی راه بیاندازند.

*  ما مسیر حرکت کشور و انقلاب را نگاه می‌کنیم، ما ده‌ها برابر و شاید بشود گفت صدها برابر قوام، استحکام و پختگی به دست آورده است. ما دیروز مجهز نبودیم اما امروز مجهزیم. بر خیلی از موانع غلبه پیدا کردیم. هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی است. باید بر دست‌اندازهایی که سلطه‌گران که در راه ما ایجاد می‌کنند، غلبه کنیم. مواضع ما در برابر دولت آمریکا، ناشی از این تفکر و فلسفه است.

* یکی از مسائل پرتکرار در چالش بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، یکی مساله تحریم، یکی مساله حضور منطقه‌ای ایران و یکی مساله توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ایران است.

* دائم آن ها چیزی می‌گویند، حرفی می‌زنند، نِق‌ می‌زنند. این طرف هم جوابی می‌دهند. مسئولان داخلی هم مسئولان نظامی، هم مسئولان وزارت خارجه و هم مردم، پاسخ هر سه این مساله را دادند.

* جبهه غرب و دشمنان ما موظفند که این حرکت خباثت‌امیز یعنی تحریم مردم ایران را پایان بدهند و فوراً متوقف کنند. این یک حرکت خائنانه و خباثت‌آمیز است. یک دشمنی بزرگ و بی‌جهت با ملت ایران است. با ملت ایران دشمنی می‌کنند.

* فرض کنیم تحریم برداشته نخواهد شد. تحریم البته به تدریج بی‌اثر هم خواهد داشت. ما باید اقتصاد کشور را جوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفتن و آمدن تحریم و با بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشویم. این هم ممکن است. این را من نمی‌گویم، صاحب‌نظران اقتصادی و دلسوزان می‌گویند. ما این را به صورت یک سیاست ابلاغ کردیم که همان اقتصاد مقاومتی است و باید به جدیت و شدت دنبال شود.

** در مورد حضور منطقه‌ای ما و اینکه مدام می‌گویند چرا ایران حضور پیدا کند؛ ایران موظف است جوری رفتار کند که دوستانش در منطقه را تقویت کند. حضور ما به معنای تقویت دوستان و هواداران است. ما نباید کاری کنیم که دوستان و هوداران نظام تضعیف بشوند. حضور ما ثبات آفرین است. ثابت شده است که حضور ما موجب برداشته شدن بی‌ثباتی است که نمونه آن داعش است.

*  حضور منطقه‌ای قطعی است باید وجود داشته باشد و وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی حق ندارد وضع دفاعی کشور را جوری قرار بدهد که یک آدم بی‌عرضه مانند صدام حسین شهر تهران را بمباران کند و کاری از دستش برنباید. در شهر تهران یا موشک عراقی می‌‌آ‌مد یا هواپیمای میگ 25 از ارتفاع شهر را بمباران می‌کند.

* امروز قدرت دفاعی ما جوری است که دشمنان ما در محاسباتشان ناگزیراند توانایی‌های ما را به حساب بیاروند.

* وقتی که موشک ایران می‌تواند پرنده متجاوز آمریکایی را در آسمان ایران ساقط کند و می‌تواند پایگاه عین‌الاسد را در هم بکوبد، دشمن می‌تواند روی این توانایی‌ها حساب کند.

* نباید کاری کنیم که دشمن جرات کند و ما نتوانیم در مقابل دشمن کاری کنیم.

* اما درباره برجام؛ نکته اول این است که ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. این مساله ما نیست. آنچه که مطالبه منطقی ما است، رفع تحریم‌هاست. تحریم‌ها باید برداشته شود. این حق غصب شده‌ی ملت ایران است. چه آمریکا و چه اروپا وظیفه دارند که حق ملت ایران را ادا کنند. اگر تحریم‌ها برداشته شد، برگشت آمریکا به برجام معنا می‌دهد. البته مساله خسارت‌ها هم است.

*  بنده به مسئولان هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه گفته‌ام که در این زمینه‌ها با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند و عمل کنند.

* مطلب دوم اینکه تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، کاملاً تصمیم درست، عقلایی و قابل قبول است. از مدتی پیش تدریجاً بعضی از تعهدات را لغو کردند. اخیراً هم برخی از تعهدات دیگر را کنار گذاشتند. اگر چنانچه آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما هم برخواهیم گشت. من از ابتدا هم همین را گفتم. این اول کار انجام نگرفت، الان باید انجام بگیرد.

 * شنیدم که سوال می‌شود که بنده در یک برنامه تلویزیونی که اخیراً پخش شده یک بار گفتم دولت جوان حزب‌الهی سر کار بیاید و بنده گفتم صلاح نیست از مجربین استفاده نشود. من معتقد به استفاده از نیروی جوان هستم. اعتماد به نیروی جوان به این معناست که در برخی از مدیریت‌های کشور از این جوان‌ها استفاده شود و از ابتکار و نشاط این‌ها استفاده شود.

* من معتقدم که بایستی از ابتکارات و نشاط جوانان و از روحیه کار و پرانگیزه جوانان، کشور باید استفاده کند. منتهی اینکه می‌گویم در مدیریت‌ها از این‌ها استفاده شود به این معنا نیست که نسل قبل را کنار بگذاریم. برحسب نیاز باید صورت بگیرد. از ابتدای انقلاب نیز همینگونه بوده است.

* در اول انقلاب امام در راس سپاه یک جوانی را گذاشتند که کمتر از 30 سال داشت و در راس نیروی زمینی ارتش یک نفر را گذاشت که حدود 60 سال داشت.

*  بعضی از افراد میانسال مانند جوان ها هستند. شهید سلیمانی حدود 60 سال سن داشت، اما همچون جوان‌ها حرکت می‌کرد و از هیچ چیز نمی‌ترسید. البته از فعالیت‌های کاری او اطلاعات کمی دست مردم است. گاهی اوقات در 24 ساعت در کشوری به قدر تلاش و فعالیت می‌کرد، آدم از خواندنش احساس خستگی می‌کرد.

* اولاً واکسنی که برای کرونا آماده شد، مایه افتخار و عزت کشور است. این را انکار نکنند. البته از طرق مختلفی هم دنبال می‌کنند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان ها درست کردند، چند نفر از بزرگان علمی به من نامه نوشتند که گول این‌ها را نخورید. عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادی بود. وقتی توانستند سلول‌های بنیادی را انجام بدهند، یک عده‌ای باز پیام می‌دادند که باور نکنید. برخی آمدند به من گفتند این‌ها قابل قبول نیست. تست انسانی واکسن کرونا شد. ان‌شاء الله بهترش را هم درست خواهند کرد و کامل‌تر خواهد شد. این مایه افتخار است. از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن تشکر می‌کنم.

*  ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی  ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.

* مراقبت‌های مردمی باید ادامه پیدا کند. البته تلفات کم شده، اما باز زیاد است. مردم خیال نکنند که مساله حل و تمام شد. مسئولان کشور هم مسائلش را دنبال کنند.

* بعضی از افراد تجربه‌های خوبی در این زمینه انجام دادند. دارویی درست کردند و تصدیق شده، با این‌ها مخالفت نشود. نه اینکه هر ادعایی را قبول کنند، اما مورد مداقه قرار بدهند.

* دیروز ملت ایران در سایه اتحاد، عزم راسخ، دینداری، حضور به هنگام، مجاهدت توانست این انقلاب عظیم و این کار بزرگ را انجام بدهد، امروز همان ملت با همان توانایی‌ها و با تجربه‌های بیشتر و با امکانات فراهم شده چند برابر حضور دارد و می‌تواند بر همه مسائل فائق بیاید. این ملت می‌تواند موفق شود.

امین بازدید : 66 جمعه 19 دی 1399 زمان : 12:19 نظرات (0)
بیانیه سازمان هواپیمایی در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در سالگرد سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، اولین بیانیه خود را برابر استانداردهای بین المللی منتشر کرد.

بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری به شرح زیر است:

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی با خانواده های گرامی مسافران پرواز شماره 752 شرکت هواپیمایی اوکراین به اطلاع میرساند گروه بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، پیش نویس گزارش نهایی سانحه را تهیه و برای دریافت نظرات به کشورهای مربوطه ارسال کرد.

برابر استاندارهای سازمان هوانوردی بین المللی(ایکائو) و ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو، کشورهای بهره بردار، ‌سازنده هواپیما و کمک کننده در فرایند بررسی سانحه می توانند درخصوص گزارش نهایی نظر خود را ارائه نمایند.  پیش نویس این گزارش در تاریخ 9 دی ماه سال جاری(29 دسامبر سال 2020 میلادی) برای کشورهای ذیربط ارسال شد. لازم به ذکر است این کشورها 60 روز فرصت دارند تا نظرات خود را برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

پس از بررسی نظرات و نهایی شدن گزارش پایانی، این گزارش با هدف بهبود ایمنی و پیشگیری از رخدادهای مشابه جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد. 

در سالگرد این سانحه، بیانیه پیشرفت تحقیقات در اجرای استانداردهای ایکائو منتشر گردیده و به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخش گزارشات دفتر بررسی سوانح و حوادث پرتال رسمی سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir قابل دسترسی است.

امین بازدید : 52 چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 22:26 نظرات (0)
مقامات کاخ سفید بسیار امیدوارند با زیاد کردن فشارها بر ایران از لحاظ اقتصادی و نظامی، ایران را به تسلیم وادار کنند. هدف فشارهای اقتصادی بر ایران این است که ایران را به طور کامل از فروش نفت محروم سازد و در چنین شرایطی تهدید به اقدامات نظامی می تواند ایران را با خطر مواجه کند.
آیا آمریکا به ایران حمله می کند؟

 
چند هفته ای است که ناو آمریکایی آبراهام لینکلن وارد خلیج فارس در مرزهای جنوبی ایران شده است. هدف آمریکا از این اقدام تحت فشار قرار دادن تهران است.

کاخ سفید در سال های گذشته فشارهای اقتصادی و سیاسی بسیاری را بر ایران وارد ساخت و اکنون فشارهای خود را وارد فاز نظامی کرده است تا از این طریق بتواند ایران را مجبور به تغییر در رفتار بین الملل کند.

منظور مقامات آمریکا از تغییر رفتار بین الملل ایران، مستقیما به حضور سیاسی ایران در برخی کشورهای خاورمیانه اشاره دارد. ایران در سوریه از بشار اسد، در عراق از نیروهای حشد الشعبی، در لبنان از حزب الله و در یمن از حوثی ها حمایت می کند و این مسئله سبب نگرانی عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان شرکای منطقه ای آمریکا شده است.

مقامات کاخ سفید بسیار امیدوارند با زیاد کردن فشارها بر ایران از لحاظ اقتصادی و نظامی، ایران را به تسلیم وادار کنند. هدف فشارهای اقتصادی بر ایران این است که ایران را به طور کامل از فروش نفت محروم سازد و در چنین شرایطی تهدید به اقدامات نظامی می تواند ایران را با خطر مواجه کند.

در جامعه آمریکا، تحلیلگران هواداری خود را از جنگ با ایران اعلام کرده اند. ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا به خبرگزاری MSNBC گفته است : "اگر بخواهم یک جنگ در سال 2019 را پیشبینی کنم، آن جنگ در کره شمالی، چین یا اوکراین نخواهد بود بلکه در ایران خواهد بود."

اما در سوی مقابل، تحلیلگران ایرانی گفته اند این جنگ صورت نخواهد گرفت زیرا آمریکا توانایی انجام این کار را ندارد. مانی محرابی از اندیشکده روابط بین الملل ایران در مقاله ای در خبرگزاری United World International نوشته است : "در صورت حمله آمریکا به ایران، ایران به راحتی می تواند اسرائیل و مراکز آمریکایی را در خاورمیانه با موشک های خود هدف قرار دهد و به همین اتفاق هزینه های جنگ احتمالی را برای آمریکا بسیار بالا خواهد برد." بنابر ادعای محرابی در این خبرگزاری، ایران تنها با 10% از توان نظامی خود در جنگ سوریه پیروز شده است.
اما چنین جنگی از رخ دهد چه اتفاقی را رقم خواهد زد؟

همگان شاهد بوده اند که آمریکا پس از حمله به افغانستان سبب کشته شدن بسیاری از مردم بی گناه و غیر نظامی شده و افغانستان را به آشوب کشیدند، خاورمیانه دیگر تحمل لشکرکشی های آمریکا را ندارد. ضمن اینکه بنابر ادعای ایرانی ها، آمریکا توان چنین کاری را نیز نخواهد داشت.
امین بازدید : 51 پنجشنبه 11 دی 1399 زمان : 21:58 نظرات (0)
آمار تکان دهنده تعداد مبتلایان به کرونا در ووهان چین/ اختلاف 10 برابری آمار رسمی و تعداد مبتلایان

تازه‌ترین تحقیقات حاکی از مبتلا شدن نزدیک به ۵ میلیون نفر از ساکنین شهر ووهان چین به ویروس کرونا در ماه جولای است، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر ووهان چین، منطقه ای که برای اولین بار ویروس کرونا از آن شیوع پیدا کرد احتمالا 10 برابر بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

طبق تحقیقاتی که توسط مقامات بهداشتی چین انجام شده بدن 4.4 درصد از ساکنان شهر 11 میلیون نفری ووهان تا ماه آوریل در برابر ویروس کووید-19 موفق به تولید آنتی بادی شده بود.

طبق گزارش مرکز کنترل بیماری های چین این بدان معنی است که چهار میلیون و 800 هزار نفر تا ماه آوریل در شهر ووهان چین به این ویروس مبتلا شده بودند که تقریبا 10 برابر بیشتر از 50 هزار مورد اعلام شده در این شهر است.

امین بازدید : 57 چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 18:46 نظرات (0)

غاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه، حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه، موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی و انفجار دو بمب در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در حریم هوایی ریف دمشق مقابله کرد.

خبرنگار سانا، رژیم صهیونیستی را مسئول این تجاوز به ریف دمشق و مقابله پدافند هوایی با موشک‌های شلیک شده دانست.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در زمان این تجاوز در حریم هوایی لبنان رؤیت نیز شده‌اند.

المیادین نیز اعلام کرد که این تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «النبی هابیل» در الزبدانی در ریف دمشق بوده که موشک‌های شلیک شده با مقابله پدافند هوایی سوریه مواجه شده است.

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه/آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه/ حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه/ موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی خبر داد که در این تجاوز رژیم صهیونیستی یک سرباز کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه

گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز سه شنبه رزمایش مشترکی با نام «تکیه گاه محکم» در غزه آغاز و تاکید کردند که مقاومت برای دفاع از ملت و خاک فلسطین، آماده ورود به هر جنگی است.

 سایت فلسطین الیوم گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطینی راکت‌هایی را به سمت دریای غزه شلیک و از پهپادهای «ابابیل» نیز در این رزمایش استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، این رزمایش شامل حضور نیروهای مقاومت، دستگاه‌های امنیتی و پلیس، حرکت خودروهای اورژانس، دفاع مدنی، امنیتی و پلیس در همه استان‌ها خواهد بود.

«ابو حمزه»، سخنگوی سرایا القدس از گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای گفت که مقاومت فلسطین همچنان بر عهد خود برای ادامه دادن راه جهاد ایستاده و حافظ امنیت و صیانت از قضیه فلسطین است.

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه/آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه/ حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه/ موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

وی همچنین با اشاره به رزمایش مشترک در غزه، این رزمایش دفاعی را تاکیدی بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین اعلام کرد.

ابوحمزه افزود: سلاح ما حاضر و تصمیم ما برای ورود به جنگ برای دفاع از ملت متحد است و این رزمایش مشترک بیان کننده واضح اتحاد ما در این تصمیم است.

سخنگوی سرایا القدس در ادامه تصریح کرد: مقاومت امروز قوی‌تر، سر سخت‌تر است و توانایی بیشتری برای رویارویی با دشمن و ایستادن در مقابل آن دارد و اجازه نخواهد داد دشمن قواعد درگیری باب میل خود را اعمال کنند.

وی درباره عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل نیز گفت که این کشورها و دنباله‌روهای اسرائیل به زباله دان تاریخ می‌روند و فلسطین قضیه اصلی عرب‌ها و مسلمانان خواهد ماند.

در هفته گذشته، یک هیات امنیتی مصری عازم تل‌آویو و غزه شده بود تا با مقامات اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی درباره برگزاری این رزمایش نظامی مشترک صحبت کند.

حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه

تنش و درگیری در شهر عین عیسی (پنج کیلومتری مرز ترکیه) که از دو ماه گذشته جریان داشت، در یک هفته گذشته حالت تصاعدی یافته و روز دوشنبه نیز ارتش ترکیه از هوا و زمین این منطقه را گلوله‌باران کرد.

به نوشته روزنامه حریت ترکیه، عناصر «یگان‌های مدافع خلق» در حالی که تلاش داشتند وارد منطقه عملیاتی «چشمه صلح» که در کنترل عناصر وابسته به ترکیه است، شوند هدف حملات پهپادی قرار گرفتند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز به شدت منطقه را گلوله‌باران کرد.

روزنامه حریت در ادامه مدعی شد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه نیز در عملیاتی بیست تن از نیروهای کُرد را کشته‌اند. روز یکشنبه نیز ارتش ترکیه پانزده نیروی کُرد را از پای درآورد.

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه/آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه/ حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه/ موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

این روزنامه سپس نوشت، روسیه دو هفته است که در حال مذاکره با یگان‌های مدافع خلق کُرد برای تحویل عین عیسی به ارتش سوریه است و کردها نیز هنوز با این درخواست موافقت نکرده‌اند. روز گذشته نیز منابع کرد سوریه به وبگاه العربی الجدید گفتند که بر خلاف بر مطالب رسانه‌ها، آن‌ها «عین عیسی» را به ارتش سوریه تحویل نخواهند داد.

«ویاچیسلاو استیکن» معاون فرمانده نیروهای روسیه در سوریه نیز به حریت گفت که نیروهای نظامی این کشور در اطراف عین عیسی مستقر شده‌ و تجهیزات نظامی به این منطقه گسیل کرده‌اند.

این مقام نظامی روس همچنین گفت که ارسال تجهیزات نظامی به عین عیسی با هدف جلوگیری از تنش بیشتر در منطقه صورت گرفته است. او در ادامه از توافق مسکو و آنکارا برای ایجاد مرکز دیدبانی مشترک در این منطقه خبر داد.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه، با صدور بیانیه‌ای، موافقت خود را با قراردادهای احتمالی فروش سلاح به سه کشور مصر، کویت و عربستان اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که فروش تسلیحات به کویت شامل بالگردها و به عربستان شامل انواع و اقسام بمب است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که موافق قرارداد احتمالی فروش سامانه دفاع هوایی به مصر است.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس، چندی پیش با انتشار مطلبی درباره فروش سلاح آمریکایی به عربستان نوشت، ریاض به دلیل جنگ علیه یمن در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۷۰ میلیارد دلار صرف خرید سلاح کرده که این میزان حدود ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز تجاوز عربستان علیه یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی این کشور به بزرگترین وارد کننده اسلحه در دنیا تبدیل شده است.

 

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه/آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه/ حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه/ موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

به نوشته گاردین، آمریکا بزرگترین صادر کننده سلاح به عربستان به شمار می‌رود، به گونه‌ای که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود ۷۰ درصد از بازار سلاح عربستان در اختیار آمریکا بوده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیات گفت‌وگو کننده یمنی آبان ماه گذشته خطاب به غرب گفته بود که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کنید.

سخنگوی انصارالله از کشور‌هایی که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای سال جاری، دولت آلمان توقف صادرات تسلیحاتی برای عربستان را به‌ مدت ۹ ماه تمدید کرد و قصد ندارد تا سی‌ویکم دسامبر ۲۰۲۰ با صدور محموله‌های جدید به این کشور موافقت کند و صدور محموله‌هایی که قبلاً برای آن‌ها مجوز صادر شده نیز ممنوع خواهد بود.

انفجار دو بمب در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

منبعی امنیتی از حمله جدید به کاروان لجستیک ائتلاف بین‌المللی در استان الدیوانیه عراق خبر داد.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، یک منبع امنیتی از اطلاعات جدید درباره هدف گرفتن کاروان حمایت لجستیک وابسته به ائتلاف آمریکایی در دیوانیه خبر داد.

او گفت: بمبی که با هدف گرفتن کاروان حمایت لجستیکی ائتلاف آمریکایی در اتوبان دیوانیه منفجر شد، منجر به زخمی شدن یک نیروی امنیتی شده و خساراتی را به یکی از خودرو‌های کاروان وارد کرد.

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه/آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه/ حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه/ موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

این مقام افزود: بمب دومی نیز این کاروان را حین عبورش از جاده السماوه هدف گرفت که خسارات و تلفاتی نداشت.

روز گذشته نیز یک کاروان ائتلاف بین‌المللی، هدف انفجار یک بمب قرار گرفت اما این هم انفجار خسارتی در پی نداشت.

امین بازدید : 55 چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 12:27 نظرات (0)
سال ۱۹۸۸ آغاز جهش ناگهانی دات‌کام‌ها بود. یکی از معروف‌ترین دات‌کام‌ها، سایت‌های خرید اینترنتی بودند.

 


شرکت آمازون یکی از آن‌ها بود که کار خود را با فروش کتاب در سال ۱۹۹۵ شروع کرد و آینده‌ای درخشان را رقم زد، به‌طوری که در سال ۲۰۰۳ بیش از ۵ میلیارد دلار کالا فروخت. رشد سریع آمازون و خیز آن برای افزایش سهم بازار، شگفت‌انگیز بود، اما تعجب‌برانگیزتر از آن، رشد قیمت سهام در این سال‌ها بود.

سهام این شرکت در سال ۱۹۷۷ در عرضه اولیه با قیمت ۱۸ دلار به بازار آمد. از آن سال اتفاقات زیادی برای این سهام رخ داد. در سال ۱۹۹۹ قیمت سهام این شرکت به ۱۰۰ دلار رسید. این جهش فوق‌العاده به حدی بود که در آن زمان گفته می‌شد ارزش آمازون بیشتر از تمام کتاب‌فروشی‌های رسمی در سراسر دنیاست.

اما در سراسر دهه ۲۰۰۰ میلادی به سمت ۱۸ دلار و حتی کمتر از آن نزول کرد. در تابستان ۲۰۰۱ سهام این شرکت حدود ۸ دلار معامله می‌شد. در سال ۲۰۰۲، عملکرد مالی شرکت در مطبوعات مورد تمجید قرار می‌گرفت، اما همچنان قیمت سهام آن کمتر از سطح عرضه اولیه - ۱۸ دلار - بود، اما قیمت آن اکنون به ۳۴۰۰ دلار رسیده است. با این اوصاف کدام قیمت اشتباه بوده است؟ ۳۴۰۰ دلار؟ ۸ دلار؟ یا هر دو؟

پاسخ به این سوال می‌تواند بسیار مهم و روشن‌کننده باشد. نه به‌واسطه حرکت پرنوسان آمازون؛ بلکه به‌منظور تشریح عملکرد و رفتار قیمت سهام و تفسیر روند آن در آینده.

اقتصاددانان برای ارائه توضیح دقیق و ملموسی از عملکرد قیمت سهام با مشکل بزرگی مواجه هستند. آن‌ها بر مبنای رفتار عقلایی آحاد اقتصادی مسائل را تشریح می‌کنند، اما در بازار سهام هرچه رفتار سرمایه‌گذاران منطقی‌تر باشد، بازار نامنظم‌تر رفتار می‌کند. چرا رفتار بازار این‌گونه است؟

منطق اقتصادی می‌گوید امروز در صورتی باید سهامی را خریداری کرد که انتظار افزایش قیمت آن را در روز‌های آتی داشت و زمانی که انتظارات کاهشی است، باید اقدام به فروش آن کرد. اما پیش‌بینی بر این مبنا در مورد افزایش فردای قیمت سهام، اشتباه است. قیمت سهام از همین امروز افزایش می‌یابد، زیرا مردم از همین حالا شروع به خرید می‌کنند، تا جایی که قیمت‌ها آن‌قدر افزایش پیدا کنند که دیگر سهام ارزان نباشد و پس از آن نیازی به رشد فردای قیمت‌ها نیست.

در حقیقت، سرمایه‌گذاران عقلایی باید قادر باشند تا حدس مجددی از حرکت‌های قابل‌پیش‌بینی در بازار سهام یا در هر سهم خاص داشته باشند. اگر پیش‌بینی در دسترس باشد، در آن صورت برای خرید سهام اقدام می‌شود.

اما با این اوصاف، اگر سرمایه‌گذاران رفتار عقلایی داشته باشند، هرگز حرکت قابل پیش‌بینی از رفتار سهام را شاهد نخواهیم بود. از آنجا که تغییرات همه روند‌ها به‌سرعت در پیش‌بینی‌ها لحاظ می‌شود، اثر همه اقدامات و رفتار‌های قابل پیش‌بینی بازار خیلی زود خنثی می‌شود. تنها چیزی که در این میان می‌تواند تمایز ایجاد کند، خبر‌های ناگهانی و غیرمنتظره است. نتیجه اینکه تنها خبر‌های تصادفی می‌توانند میزان مبادله سهام، قیمت آن و شاخص‌های بازار را تغییر دهند. این رفتار کاملا تصادفی در اقتصاد سنجی، «گام تصادفی» - به معنی وجود شانس یکسان افزایش یا کاهش- نامیده می‌شود.

به‌طور دقیق‌تر، بازار سهام باید یک «رفتار گام تصادفی با روند» را از خود نشان دهد که به این معنی است که باید روی مرز میانه‌ای از روند ماه‌های گذشته خود حرکت کند. این‌گونه رفتار بازار سهام، این بازار را نسبت به سایر اشکال بالقوه سرمایه‌گذاری همچون نگهداری پول در حساب پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری در ملک، جذاب‌تر می‌کند.

اگر انتظارات آتی در مورد قیمت یک سهم نسبت به روند پیشین آن افزایشی باشد، اکنون زمان خرید است و به‌طور مشابه اگر انتظارات کاهشی یا با احتمال نزول قیمت باشد، نباید وارد بازار شد. این همان دلیلی است که مردم اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند. البته باید اشاره کرد این روند، گاه تحلیل‌های بنیادی را مورد تردید قرار می‌دهد و همواره قیمت‌ها از تغییرات تصادفی و ناگهانی تبعیت می‌کنند.

اما پیش‌بینی روند‌های بورس همواره با انتظارات عقلایی امکان‌پذیر نیست. یکی از مشهورترین اقتصاددانان قرن بیستم، جان مینارد کینز، بورس را به مسابقه احمقانه یک روزنامه تشبیه کرد که در آن از خوانندگان دعوت شده بود، چند چهره زیبا از صد عکس موجود در روزنامه را انتخاب کنند. برنده خواننده‌ای بود که عکس دخترانی را که تصویرشان بیشتر مورد پسند افکار عمومی است انتخاب کرده بود.

کینز می‌گوید: «این رقابت، نه مسابقه قضاوت درباره انتخاب برترین عکس است و نه حتی آنچه واقعا میانگین جامعه به‌عنوان زیباترین شخص می‌شناسند. بلکه در واقع مسابقه انتخاب زیباترین شخص از نظر عموم خوانندگان بود. ما در واقع درباره یک پدیده درجه سوم صحبت می‌کنیم، جایی که ما هوش خود را برای پیش‌بینی انتظار میانگین جامعه درباره دیدگاه عموم به‌کار می‌گیریم و به نظر من می‌توان افرادی را تصور کرد که می‌توانند درجه‌های چهارم، پنجم و بالاتر را نیز پیش‌بینی کنند.»

شاید روایت نوسانات اخیر بورس تهران، بیش از آنکه با انتظارات عقلایی تطابق داشته باشد، با روایت کینز همخوانی دارد. سهامداران بیش از آنکه مایل باشند به روند‌های اقتصاد کلان توجه کنند یا برآوردی از قیمت بنیادی سهام داشته باشند، مایلند از دیدگاه بقیه سهامداران نسبت به آن سهم خاص اطلاع یابند. تغییر جهت‌های ناگهانی سهام از صف خرید به فروش یا بالعکس، حکایت از آن دارد که سهامداران بیش از آنکه برای خرید و فروش خود الگویی خاص تعریف کنند، صرفا رفتار بقیه و به‌خصوص گروه‌های مرجع را مورد توجه قرار می‌دهند که به‌ویژه در شرایط فعلی و با عمومی شدن فضای مجازی بیش از پیش قدرت یافته‌اند.

تحقیقات مالیه رفتاری هم حکایت از آن دارد که رفتار توده‌ای بالاخص در شرایط عدم تقارن اطلاعات تشدید می‌شود و در واقع سهامداران به افرادی می‌مانند که در صف ورود و خروج به سینما بدون اراده خود در جهتی خاص حرکت می‌کنند. چنین است که ارزش دلاری شرکت ایران‌خودرو از شرکت رنوی فرانسه پیشی می‌گیرد و قیمت آن از ۷ خردادماه امسال تا ۷ مردادماه بیش از ۵ برابر می‌شود. یعنی افرادی که توانسته‌اند علاقه مفرط سهامداران به این سهم را در آینده پیش‌بینی کنند، توانسته‌اند به درآمد‌های نجومی دست یابند، جدا از آنکه آیا این اعداد با واقعیات موجود در شرکت همخوانی داشته باشد؛ مثلا اینکه تولید آن چند برابر یا نصف شده و آیا هر خودرو با پایین‌تر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد یا بالاتر؟

اما روند‌های تاریخی اثبات کرده‌اند که هر جا شاخص‌های بورس با چنین سرعتی در شرایط رکود اقتصاد کلان حرکت کرده‌اند، هم به چالش‌های مهمی در آینده تبدیل شده‌اند، هم زیان‌هایی را نصیب سهامدارانی کرده‌اند که بدون تحلیل و با پیروی از حرکت جمعی اقدام به خرید سهام کرده‌اند.
امین بازدید : 55 دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 15:43 نظرات (0)

به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از ایسنا رئیس جمهور آمریکا سرانجام بسته بودجه و کمکهای مرتبط با همه گیری کروناویروس به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را با امضایش تبدیل به قانون کرد و به این ترتیب مزایای بیکاری را برای میلیونها آمریکایی برقرار کرده و جلوی تعطیل شدن دولت فدرال را در بحران ایجاد شده توسط خودش گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که قرار است ۲۰ ژانویه ریاست جمهوری را بعد از شکست خوردن در انتخابات نوامبر به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، ترک کند، از تهدید اولیه‌اش برای بلوکه کردن این لایحه که چند روز پیش توسط کنگره تصویب شد بعد از فشارهای شدید قانونگذاران هر دو حزب به وی، عقب نشینی کرد.

این رئیس جمهور جمهوریخواه روز یکشنبه با وجود قریب الوقوع بودن بحران دولت به بازی گلف پرداخته و خارج از انظار عمومی به سر برد. او خواسته بود که کنگره این لایحه را تغییر داده و مبلغ چکهای کمکی برای آمریکایی‌های به مشکل خورده را از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار افزایش دهد و همچنین یک سری هزینه‌های دیگر را کاهش دهد.

مشخص نشد که چطور ترامپ که از پذیرفتن شکستش در انتخابات به بایدن سرباز زده نظرش درباره بسته کمکهای مالی مرتبط با کرونا تغییر کرد. مقاومت نشان دادن او تهدید بروز آشوب بیشتر در آخرین روزهای ریاست جمهوری او را در پی داشت.

ترامپ بعد از امضا کردن این لایحه پشت درهای بسته در محل باشگاهش کنار ساحل دریا، تلاش کرد برای این کوتاه آمدنش وجهه خوبی ارائه دهد و گفت که این لایحه را "با پیامی قدرتمند که به کنگره لزوم حذف موارد پراتلاف را تصریح می‌دارد" امضا کرده است.

در حالی که کمتر از یک ماه از ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده انتظار می رود که او پیشرفت چندانی با قانونگذاران برای ایجاد تغییرات کسب نکند.

مقامهای کاخ سفید درباره افکار ترامپ دهانشان را بسته‌اند اما یک منبع آگاه به وضعیت گفت برخی مشاوران از او خواسته‌اند از این رفتارش کوتاه بیاید زیرا در این سرپیچی نفعی نمی‌بینند.

دموکراتها مدتها از پرداخت مبلغ ۲۰۰۰ دلار حمایت کرده بودند اما بسیاری از جمهوریخواهان با آن مخالفت کردند و بعید است که رقم مبلغ پرداختی درحالی که ترامپ رئیس جمهور است، مورد بازبینی قرار بگیرد.

مزایای بیکاری که به حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم آمریکا از طریق برنامه‌های مرتبط با همه گیری پرداخت می‌شد روز شنبه از حرکت ایستاد اما حالا که ترامپ این لایحه را امضا کرده از سر گرفته خواهد شد.

این بسته شامل ۱.۴ تریلیون دلار بودجه برای تامین سازمانهای دولت بود. اگر ترامپ آن را امضا نمی‌کرد بخشی از تعطیلی دولت از سه شنبه شروع می‌شد که در آمدهای میلیونها کارمند دولت را به خطر می‌انداخت.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا که یک جمهوریخواه است، گفت: من از رئیس جمهور از بابت امضای این کمکها برای تبدیل کردنش به قانون تشکر می‌کنم.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم از این امضای ترامپ استقبال و آن را یک "پیش پرداخت برای آنچه که لازم است" خوانده و گفت: "حالا رئیس جمهور باید فورا از جمهوریخواهان کنگره بخواهد به مانع تراشی پایان داده و به او و دموکراتها برای حمایت از یک قانون جداگانه برای افزایش مبلغ چکهای پرداختی به ۲۰۰۰ دلار بپیوندند

امین بازدید : 52 دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 13:29 نظرات (0)

میزان به نقل از صداوسیما نوشت: همتی درباره واردات واکسن فایزر گفت: قرار است ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر بصورت اهدایی به ایران داده شود.

 

رییس سازمان هلال احمر کشور افزود: به دلیل شرایط خاص نگهداری این واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت به زودی مراحل انتقال آن به کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: در زمان رسیدن واکسن نحوه دریافت واکسن در رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و روز گذشته هم برای پیگیری این موضوع جلسه در تهران برگزار کردیم.

همتی در سفر خود به آبادان و خرمشهر از یک استخر سرپوشیده، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر و مرکز درمانی مادر و یک هتل در آبادان بازدید کرد.

او هدف از این بازدیدها را واگذاری اماکن ورزشی به سازمان هلال احمر عنوان کرد و از تامین تلاش برای تامین اعتبار در تهران برای نگهداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در خرمشهر خبر داد.

رییس سازمان هلال احمر کشور با اشاره به محرومیت شهرهای آبادان و خرمشهر از یک داروخانه تخصصی هلال احمر گفت: سازمان هلال احمر در احداث داروخانه در شهرستان‌ها محدودیتی ندارد و مسئولان شهرها باید این نیاز را پیگیری کنند و ما آماده احداث داروخانه هلال احمر و تامین دارو برای این نوع داروخانه‌ها هستیم.

 

منبع: خبر آنلاین

امین بازدید : 254 دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 13:25 نظرات (0)

فراکسیون الصادقون عراق با تاکید بر اخراج آمریکاییها؛

 

عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق تاکید کرد که خون فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به هدر نخواهد رفت و ما به بیرون راندن اشغالگران آمریکایی برای پاسداشت خون این عزیزان ادامه خواهیم داد.

 

به گزارش برنا، «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق امروز (شنبه) تصریح کرد: حمله هوایی خیانتکارانه آمریکای شرور در نزدیک فرودگاه بغداد که به شهادت فرماندهان شهید (سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق ) و همقطاران آنها منجر شد، بدون بازخواست نخواهد ماند.

وی گفت: پیروزیهای بدست آمده علیه گروهک‌های جنایتکارانه «داعش» و حامیان صهیونیستی – آمریکایی آنها با بازوان عراقی‌ها و دلاوران سازمان «الحشد الشعبی» و نیروهای امنیتی حاصل شد و از این رو، عراق نیازی به حضور آمریکایی‌ها در خاک خود ندارد و دولت نباید در اخراج کردن آنها تعلل کند.

البلداوی افزود: جانفشانی‌ها و خون فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس به هدر نخواهد رفت و ما در مسیر اخراج آمریکایی‌ها و تحقق حاکمیت عراق برای قدردانی از این فرماندهان و وفاداری به خونهای پاک آنها، به مسیر مقاومت ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: خروج اشغالگران آمریکایی از عراق یکی از خواسته‌های ثابت ما برای قدردانی از خون این فرماندهان شهید است.

 

به نوشته خبرگزاری «العهد نیوز»، عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق تاکید کرد: ما هرگونه تعلل در نهایی کردن نتایج تحقیقات مربوط به جنایت فرودگاه بغداد را تحمل نخواهیم کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

 

مجلس عراق گفته: تا آمریکایی ها از منطقه خارج نشوند, جنگ ما هم علیه آنها تمام نمیشود.

امین بازدید : 55 شنبه 06 دی 1399 زمان : 10:55 نظرات (0)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 653
  • بازدید ماه : 1,997
  • بازدید سال : 5,303
  • بازدید کلی : 32,716
  • کدهای اختصاصی