اخبار کرونا
loading...

پادشاه اینترنت

اخبار کرونا از سایت پادشاه اینترنت

[Contact_Form]

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری کرونا:

واکسن کرونا به افرادی که به کرونا مبتلا هستند و در مرحله حاد بیماری قرار دارند توصیه نمی‌شود، ولی یک تا سه ماه بعد از بهبودی از کرونا حتما باید واکسن تزریق شود و هیچ مشکلی نیز برای فرد ایجاد نخواهد شد.

اگر همزمان با درگیری سیستم ایمنی بدن که در حال مبارزه با ویروس است، یک عامل خارجی دیگر مثل آنتی ژن نیز از طریق واکسن به بدن وارد شود، واکنش بدن مثل یک اسب خسته می‌شود که همزمان به او شلاق می‌زنند تا سریع‌تر حرکت کند.

شایع‌ترین عوارض دریافت واکسن کرونا، درد در محل تزریق، تب و بدن درد و قرمزی محل تزریق و علائم شبیه ابتلا به خود بیماری کروناست./باشگاه خبرنگاران

امین بازدید : 302 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 13:15 نظرات (0)

طبق داده های وزارت بهداشت هند، این کشور با 401993 مبتلای روزانه به کرونا امروز (شنبه) شاهد یک رکورد تازه در تعداد ابتلا به این ویروس بود.

طبق آمارهای دولتی تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز طی 24 ساعت گذشته 3523 نفر اعلام شده است.

از اواخر فوریه که دومین موج کرونا در هند آغاز شد 7.7 میلیون نفر به تعداد مبتلایان افزوده شده است.

کمبود واکسن کرونا در هند برخی شهرداری ها در این کشور از جمله در کلانشهرهای اصلی را مجبور کرده است تا واکسیناسیون تمام افراد 18 سال به بالا را به تعویق بیاندازند.

افراد 45 سال به بالا از پیش واجد شرایط واکسینه شدن بودند. رسانه های داخلی هند می گویند 600 میلیون فرد دیگر نیز از روز شنبه واجد شرایط خواهند شد.

اما برخی شهرداری ها می گویند که به دلیل کمبود واکسن، قادر به واکسینه کردن این گروه سنی جدید نیستند.

آرویند کجریوال وزیر ارشد دهلی از شهروندان خواسته است تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که دوزهای واکسن مورد نیاز هنوز دریافت نشده‌اند.

منبع : تسنیم

امین بازدید : 64 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 11:03 نظرات (0)

رئیس‌جمهور گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی صورت گرفته و در زمینه واکسن داخلی تقریبا می‌توان گفت سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه 4 بهمن) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: امروز بیش از 11 ماه از دوران ابتلا به این ویروس در کشور ما می‌گذرد و پایان بهمن سال گذشته بود که متوجه شدیم این بیماری وارد کشور شده است.

کانال ما در تلگرام

وی با اشاره روند این بیماری در کشور افزود: دوران سختی بود و یکسال بر مردم ما با مشکلات گذشت و باید بازهم مراقبت کنیم و ممکن است ماه‌های سخت دیگری را هم پیش رو داشته باشیم اینکه این بیماری واگیر عالَم‌گیر توانسته جان بیش از 2 میلیون نفر را در دنیا بگیرد، رقم بزرگی است و البته هنوز هم ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: امروز شاهد یک دستاورد هستیم و در یکی-دو هفته اخیر آمار فوتی‌ها در کشور دو رقمی شده و از مردم و کادر درمان تشکر می‌کنیم و همه در این زمینه فعال بودند و بسیج، نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار هم آمدند و این کار را به وجود آوردند. این کارنامه غرورآفرینی برای ملت و دولت ایران است؛ علیرغم اینکه کشورهایی که در دنیا از ما از لحاظ صنعتی و امکانات پزشکی جلوتر هستند، مشکلات آن‌ها بسیار زیاد است و نتوانستند این بیماری را مهار کنند.

روحانی با بیان اینکه روند کاهشی این بیماری دو نکته دارد، خاطر نشان کرد: این روند به این معنا نیست که شرایط ما مطلوب است و البته تعداد فوتی‌های 80 نفر فوتی در روز هم زیاد است و این نقطه‌ی مطلوبی نیست. شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده اما روند کاهشی باید ادامه یابد؛ در در گزارش امروز آمده که روند بیماری در بسیاری از استان‌ها کاهشی بوده، روند در برخی استان‌ها متوقف شده و برخی از استان‌ها هم افزایشی شده که این نگران‌کننده است. نباید با کاهشی شدن روند، مسیر عادی‌انگاری را در پیش بگیریم که این می‌تواند خطرناک باشد.

وی بیان داشت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی که اخیرا در در آفریقای جنوبی هم مشاهده شده، نگران‌کننده است و اگر مراقبت نشود، این ویروس جهش‌یافته ممکن است به ما هم برسد. نکته نگران‌کننده بعدی این است که در برخی استان‌ها شاهد موارد ابتلای جوانان و نوجوانان به کرونا هستیم؛ قبلا ابتلا برای افراد مُسن بود و الان افراد دارای سن پایین هم مبتا می‌شوند و این می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حداقل باید تا 5-6 ماه آینده با همین دقت پیش برویم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا واکسن برسد و تزریق شود؛ تزریق واکسن هم دو مرحله دارد و تا زمانی که واکسن ایرانی برسد، زمان می‌برد و باید کاملا مراقبت کنیم.

روحانی اظهار داشت: اگر خدای ناکرده با موج جدید این بیماری مواجه شویم، موج جدید به‌معنای تعطیلی بخشی از کسب و کارها، ایجاد مشکلات روحی در جامعه و اخلال در ارائه خدمات به مردم است و باید تلاش کنیم که وارد موج جدید نشویم که اگر وارد آن شدیم شرایط برای کنترل اوضاع سخت می‌شود. این جلوگیری از مواجهه با موج جدید نیز تشدید نظارت‌هاست و باید به مردم باید گو‌ش‌زد شود و تبلیغات نیز ادامه یابد و فقط بیان از این‌قبیل مطالب در رسانه‌ها کافی نیست و باید بخش نظارتی هم تشدید شود. یکی از راه‌های تشدید نظارت استفاده از اپلیکیشن‌های دیجیتالی است؛ نظارت چهره‌به‌چهره و موردی مقداری سخت است و از طریق اپلیکیشن‌ها راحت‌تر خواهد بود و از همین طریق می‌توان جلوی برخی مسافرت‌ها و ترددها را گرفت.

وی ادامه داد: اگر قرارگاه عملیاتی ستاد بتواند کاری کند که بتوانیم سفرهای بین شهری را با این اپلیکیشن‌ها مورد رصد قرار بدهیم که اگر کسی مبتلا بود، نتواند با ماشین شخصی‌اش به سفر برود، خوب است و البته گفتند که این کار پیچیدگی‌هایی دارد و می‌خواهم که این را دنبال کنند تا این کار انجام بگیرد و فرد مبتلا به شهر دیگری نرود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق گزارش امروز احساس کردیم که ویروس کرونا در سطح جهان تضعیف نشده و بلکه سرایت آن نیز بیشتر شده و آقای دکتر نمکی گفت که این بیماری متاسیون یافته مرگ و میر بیشتری هم دارد و ممکن است شرایط خطرناک‌تری در آینده داشته باشیم و نیازمند هشدار جدی است.

روحانی گفت: اگر کوچک‌ترین غفلت و اهمال برای چند روز صورت بگیرد، سرایت و بستری و مرگ‌ومیرها افزایش می‌یابد و دچار مشکل می‌شویم. از وزارت راه و سایر مسئولین می‌خواهم که در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی به کشور از بندرها تا ریل و همه‌جا مراقبت شود تا افراد جدیدی که از خارج کشور و خصوصا از اروپا و جدیدا از آفریقا وارد می‌شوند، از آن‌ها تست گرفته شود تا ویروس جدیدِ جهش‌یافته وارد کشور نشود.

وی با بیان اینکه باید با قاطعیت جلوی تجمعات و ترددهای غیرضرور را بگیریم و هیچ چیزی نباید ما را در این حرکت باز بدارد، تصریح کرد: همه باید پروتکل‌ها را مراعات کنند و این یک وظیفه قانونی، ملی و شرعی است.

رئیس‌جمهور درباره واکسن کرونا نیز بیان داشت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی صورت گرفته و در زمینه واکسن داخلی که تقریبا می‌توان گفت سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و یک واکسن بنام «برکت»، واکسن دیگری بنام «رازی »و واکسن دیگر هم بنام «پاستور» است؛ این سه واکسن داخلی، برخی با مشارکت و برخی نیز کاملا داخلی است که سال آینده خواهیم داشت. امیدواریم برخی از این واکسن‌ها در فصل بهار و تابستان به دست ما برسد. از الان تا پایان سال غیر از واکسن «کواکس» که سهم خود را داریم و حدود 16 میلیون دوز را دریافت خواهیم کرد، بقیه راه‌ها را هم دنبال می‌کنیم و امروز گزارش داده شد که تلاش‌ها بر این است که واکسیناسیون در کشور در بهمن‌ماه آغاز شود. واکسن داخلی افتخار است و واکسن خارجی هم وارد خواهد شد.

روحانی در پایان ابزار امیدواری کرد با همکاری و مراعات دستورالعمل‌ها به‌خوبی از این شرایط بگذریم و با موج چهارم این بیماری مواجه نشویم.

 

منبع : تسنیم

امین بازدید : 73 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 12:02 نظرات (0)

نمکی: چهار مورد جدید ویروس انگلیسی در ایران شناسایی شد

ساری - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که چهار مورد جدید ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران شناسایی شده و ناقلان آن تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا مازندران در ساری افزود : این بیماران یک خانواده ایرانی ساکن یکی از کشورهای اروپایی هستند که اواخر هفته گذشته به کشور سفر کردند.

وی گفت : با وجود این که نتیجه تست پی سی آر (PCR) این افراد که در کشور میزبان انجام شده بود ، اعلام شد ، ولی پس از ورود به ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و بر اساس اطلاعاتی که روز جاری به وزارت بهداشت ارائه شد ، نتیجه آزمایش آنها مثبت و ویروس از نوع جهشی انگلیسی بود.

دکتر نمکی افزود : در شرایط فعلی ویروس جهش یافته انگلیسی در بیشتر کشورهای اروپایی شیوع یافته و به نوعی اروپایی شده است و ما نیز محدودیت هایی را برای ورود افراد از این کشورها به ایران را برقرار کرده ایم که از جمله آن داشتن تست منفی پی سی آر است.

وی ادامه داد : با این وجود از تمامی افرادی که از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها به ایران سفر می کنند تست پی سی آر گرفته می شود و تا قبل از مشخص شدن نتیجه نیز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت گفت : یک مورد مشکوک به ویروس انگلیسی در استان مازندران نیز شناسایی شده بود که نتایج آزمایش این افراد نیز منفی اعلام شده است.

واکسن ایرانی بهار آینده به تولید انبوه می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت : واکسن ایرانی در بهار آینده به تولید انبوه خواهد رسید و در دسترسی همگان قرار خواهد گرفت.

دکتر نمکی افزود : تست انسانی این واکسن در مرحله اول بدون هیچ عارضه ای و با موفقیت انجام شده است و در حال حاضر مرحله دوم و سوم تست واکسن ایرانی نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد :  قطعا بزودی جمهوری اسلامی به جمع یکی از تولیدکنندگان انبوه واکسن کووید۱۹ در منطقه خواهد شد و همزمان نیز تولید دو واکسن در داخل نیز در دستور کار قرار گرفت که یکی از این واکسن ها با همکاری کشور کوبا و شرکت پاستور ایران در حال انجام است.
وزیر بهداشت اظهار داشت : با وجود درخواست ها از برخی کشورها برای آزمایش واکسن بر روی ایرانیان، این اجاره به هیچ وجه داده نشد و صرفا ما در زمینه ورود تکنولوژی و دانش فنی با برخی کشورهای سازنده واکسن همکاری داشتیم.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نخریدن واکسن از آمریکا و انگلیس گفت : رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام مسایل را به درستی زیر نظر دارند و  قطعا این رهنمود ها نیز دلسوزانه بیان شده است و دریافت های علمی جهانی نیز عوارض واکسن های آمریکایی و انگلیسی مورد تایید قرار داده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد : اگر ما در بررسی کارشناسی به نتیجه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدارهای آن را با توجه به شیطینت ها این کشورها دادند، را انجام خواهیم داد و نتایج آن را به اطلاع معظم له خواهیم رساند.

دکتر نمکی یادآور شد : به هر حال چنانچه طرح خرید واکسن از یک کشور خارجی نیز مد نظر باشد، پیش از آن مشورت های لازم از مقامات بالای جمهوری اسلامی ایران این خرید انجام نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد : به هر حال کشورهایی که در ابتدای ویروس کرونا و حتی در روزهای عادی از ورود دارو برای بیماران ما مانع تراشی می کردند، باید برای خرید واکسن از این کشورها نیز با شک و شبهه به آن نگریست ، چرا که این کشورها سابقه درستی نسبت به کشور ما ندارند.

وزیر بهداشت گفت : در حالی که آمریکا از ورود دارو برای بیماران ما پیشتر جلوگیری می کرد، حالا برای خرید واکسن این موانع را برداشته است و این رفتارشان نیز تا حد زیادی شک برانداز است و رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلسوزانه مسایلی را برای منع خرید واکسن از انگلیس و آمریکا مطرح فرمودند.


پروتکل بهداشتی بهتر از واکسن 

دکتر نمکی گفت : با وجود این که واکسن می تواند نقطه اطمینانی برای ما برای جلوگیری از ویروس کرونا باشد، ولی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی بهتر از تزریق واکسن می تواند از شیوع ویروس جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد : باید با اطلاع رسانی و برخی محدودیت ها  از ورود  روستاییان برای ورود به مناطق آلوده شهری به خصوص سالمندان جلوگیری شود و این کار با تامین نیازمندی های روستاییان قابل اجراست و در این ارتباط استان مازندران که روستاها نزدیک به شهر زیادتری دارد، باید همانند گذشته پیگیری شود.

وی اضافه کرد : محدودیت ها برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باید اجرایی شود.

وزیر بهداشت گفت : براساس آمار تاکنون حدود ۸۵ درصد از مرگ و میر کرونایی در کشور مربوط به افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای بود و مابقی مربوط به افراد فاقد بیماری زمینه ای است و باید با افزایش سطح پروتکل ها و فاصله گذاری فیزیکی از ابتلا به ویروس جلوگیری کنیم.

۵۲ هزار استخدام جدید در وزارت بهداشت 

دکتر نمکی همچنین گفت که در سال جاری مجوز استخدام ۵۲ هزار نیروی جدید برای این وزارتخانه گرفته شد که حدود ۲۰ هزار نفر از این افراد را پرستاران تشکیل خواهند داد.

وی افزود : حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیز امسال در سطح کشور به بهره برداری می رسد که ۲ برابر ظرفیت تخت های ایجاد شده در اوج طرح نظام تحول سلامت بود.

وزیر بهداشت با اشاره شیوع ویروس کرونا در ایران از اواخر سال گذشته ، گفت : دوران کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و تنگنای مالی سخت ترین دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و  ظلمی که در دوران کرونا به دلیل تحریم و تنگنای مالی بر کشور حادث شد ، شاید با مظلومیت دوران اباعبدالله حسین(ع) نیز قابل مقایسه باشد.

وی اضافه کرد :  با وجود این که در روزهای سخت ویروس کرونا اکثر کشورهای جهان حتی از دادن یک ماسک به کشورمان خودداری می کردند و شرایط بدی را از لحاظ مرگ ناشی از ویروس کرونا برای کشورمان پیش بینی می کردند، موفق شدیم تا حد زیادی با همدلی و همراهی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سایر دستگاه ها این بیماری را تا حد زیادی مهار کنیم.

نمکی اظهار داشت : در حالی که کشورهای اروپایی در روزهای اول بیماری کرونا مرگ روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر را برای ما پیش بینی می کردند که آمار روزانه ما در اوج بیماری بسیار کمتر از این میزان بود و در حال حاضر نیز به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید.

وی راهکار مناسب برای کنترل ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی دانست و از مردم خواست تا به هشدارهای درمانگران در این ارتباط توجه کنند.

وزیر بهداشت شب گذشته در پی وضعیت قرمز استان مازندران به این خطه شمال کشور سفر کرد.

منبع: ایرنا

امین بازدید : 65 یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 15:17 نظرات (0)
همه آنچه درباره کرونای انگلیسی باید بدانید؛ ویروس جهش یافته چقدر خطرناک است؟

کرونای انگلیسی بنابر اعلام وزیر بهداشت به ایران رسیده و سوالات بسیاری درباره این ویروس مطرح شده است.

به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از باشگاه خبرنگاران، در روز‌هایی که زندگی ما در سایه یک ویروس میکروسکوپی دست خوش تغییر شده، ردپای یک ویروس جدید در ایران پیدا شده، اتفاقی که ما را به یاد یکسال پیش و زمان ورود کرونا از ووهان چین به کشور می‌اندازد.

کرونای انگلیسی که پشت دروازه‌های کشور بود، بالاخره به ایران رسید، این ویروس حالا خودش رو تغییر داده و توانسته مرز‌های جغرافیایی را بشکند و روز گذشته اولین مورد ابتلا به این ویروس جهش یافته در ایران تایید شد.

ویروس جهش یافته برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس شناسایی شد، گونه جدید «B 1.1.7» نام دارد و به احتمال زیاد منشاء آن منطقه جنوب شرقی انگلیس است، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت کرونای جدید بیش از نیمی از موارد جدید در انگلیس را به نام خود ثبت کرده است.

هر چند که با خبر شناسایی نسخه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس، کشور‌های مختلف جهان درب‌ها را به روی مسافران این کشور بستند، اما ویروس‌های تنفسی بی سر و صدا وارد بدن افراد می‌شوند و با مسافران سفر می‌کنند و مرزهای جغرافیایی را در می نوردند، تجربه شیوع ویروس کرونا از ووهان چین هم موید همین موضوع است که چگونه یک ویروس ریز میکروسکوپی توانست همه جهان را درگیر و بیش از 86 میلیون نفر را تاکنون مبتلا و بیش از یک میلیون و 875 هزار نفر را قربانی کند.

حالا در یک سالگی شناسایی ویروس چینی، ردپای کرونای انگلیسی در 37 کشور شناسایی شده است و محققان در کشور‌های اروپایی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس و در کشور‌های آسیایی کره جنوبی، امارات، ترکیه و ...، استرالیا، آمریکا وآمریکای جنوبی توانسته اند مواردی از این ویروس جهش یافته را شناسایی کنند.

مرز‌های هوایی بسته شد، اما ...

با خبر شناسایی ویروس کرونای جهش یافته در انگلیس، ایران هم مانند بسیاری از کشور‌ها مرز‌های خود را به مسافران از این کشور بست.

سعید نمکی در نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه در نخستین روز زمستان نوشت: بر اساس گزارش واصله، اخیراً نوع جهش یافته ویروس کووید 19 در برخی کشور‌ها به ویژه کشور انگلیس مشاهده شده که به احتمال قوی دارای بیماری زایی بالایی است، لذا به منظور رعایت اقدامات احتیاطی خواهشمند است دستور فرمایید از این تاریخ کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان و بالعکس لغو و کان لم یکن اعلام گردد.

وزیر بهداشت همچنین در نامه‌ای به علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره رصد و پایش مسافران خارجی نوشت: پیرو مذاکره انجام شده و نامه‌های قبلی مبنی بر بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند و نیز قطع موقت پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های داخلی به مقصد آن کشور، ضروری است، سریعاً کلیه کسانی که طی دوهفته گذشته از مبدأ کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های اروپایی، ضروری است تمام مبادی ورودی هوایی به خصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، شدیداً تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات کووید 19 و همچنین علائم بالینی افراد مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

نمکی سوم دی ماه از تاخیر انگلیس در اعلام وجود ویروس جهش یافته سخن گفت و افزود: متاسفانه دولت انگلیس، جهش ویروس کرونا را در این کشور با تاخیر اعلام کرد. جهش ویروس کرونا در قسمت‌های مهم این ویروس و قسمت پروتئین بیرونی آن بوده که توانایی ویروس را با چسبندگی بیشتر در سرایت و نفوذ ویروس بر نسوج بدن بیشتر کرده است.

وزیر بهداشت گفت: البته در ماه‌های گذشته جهش ویروس کرونا را در ایران هم داشته‌ایم و تاکنون 66 نوع ویروس کرونا در کشور مشاهده شده، اما هیچ کدام از تغییرات روی این قسمت پروتئین ویروس کرونا که موجب چسبندگی بیشتر آن شده، نبوده است. با این حال هر مسافری که از خارج به ایران بیاید علاوه بر مشاهده نتایج تست کرونای قبلی آنان، دوباره در فرودگاه از آنان تست گرفته می‌شود.

روز شنبه علیرضا رئیسی سخنگوی وزارت بهداشت هم با بیان اینکه ویروس کرونا در کشور‌های همسایه ایران هم مشاهده شده است، گفت: ویروس جدید پشت دروازه‌های کشور است به همین دلیل باید مرز‌ها را بسیار قوی کنترل کنیم اما به هر حال با وجود اینکه مرز‌ها به روی مسافران از انگلیس بسته است، اما ویروس‌های تنفسی می‌توانند جا به جا شوند و هر چقدر کنترل کنیم احتمال ورود آن‌ها به کشور وجود دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: کووید 19 تقریبا در حال از بین رفتن است و ویروس انگلیسی در حال جایگزین شدن است. از 30 شهریور این ویروس در انگلستان شیوع پیدا کرد، اما متاسفانه به درستی اطلاع رسانی نشد، این حجم از موتاسیون در ویروسی که آر ان‌ای بوده، بسیار عجیب و نشان دهنده این است که ویروس قابل پیش بینی نیست.

اولین مورد کرونای انگلیسی در ایران تایید شد

بستن مرز‌ها به روی کشور انگلیس کار ساز نبود و کرونای انگلیسی توانست از مرز‌های ایران عبور کند و همراه یک مسافر وارد کشور شود.

روز گذشته وزیر بهداشت این خبر را اعلام کرد و گفت: قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس جهش یافته را مشاهده کردیم، به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه اولین مورد کووید 19 موتاسیون یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود، بعد از مدت‌ها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و پس از بررسی‌های مکرر، تست کووید 19 وی از نوع جهش یافته تایید شد.

وضعیت فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در ایران

وزیر بهداشت گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه این فرد از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بوده و با اینکه با تست منفی وارد کشور شده است، اما بین همراهان و خانواده کاملا خود را ایزوله کرده بوده و ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشته است، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس در نزدیکان و خانواده پیدا نکردیم.

وی درباره ردپای کرونای جهش یافته در غرب کشور، گفت: این خبر تایید نشد و این همکار ما بار‌ها تست شد و بیش از 240 نفر هم که با این همکار ما در تماس بودند، چک شدند و خوشبختانه در هیچ یک از آن‌ها ردی از کرونای جهش یافته انگلیسی پیدا نشد.

نمکی تاکید کرد: تنها مورد ردیابی شده از ابتلا به کووید19 انگلیسی همان فرد بستری در بیمارستان خصوصی بوده که حال ایشان هم کاملا خوب است. مردم بدانند این گزارش به معنای وحشت جدید نیست بلکه به معنای رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها و مراقبت‌هاست و اگر مورد دیگری هم باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

کرونای انگلیسی چقدر خطرناک است؟

بر اساس یافته‌های دانشمندان انگلیسی، احتمال مبتلا شدن افراد زیر 15 سال با این ویروس جهش یافته، در مقایسه با ویروس قدیمی کرونا بیشتر است. به گفته آن‌ها این رفتار ویروس کرونا که کودکان را کمتر مبتلا می‌کرد یک رفتار استثنایی بود، زیرا بیماری‌های تنفسی ویروسی معمولاً کودکان را بیشتر مبتلا می‌کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد ویروس جدید کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می‌کند.

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس، گفت: موضوعی که به صورت قطعی در مورد این جهش ویروس می‌توان گفت این است که تغییرات اخیر سبب افزایش میزان سرایت‌پذیری ویروس شده است. بر اساس آمار‌هایی که اعلام می‌شود سرایت‌پذیری ویروس حتی تا 70 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مشاهدات دیگری هم مانند ابتلای وخیم‌تر به بیماری، کاهش کارایی واکسیناسیون و... گزارش شده است که البته هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. در حال حاضر افزایش سرایت پذیری ویروس به دلیل تغییرات پروتئین‌های سطحی ویروس ثابت شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تغییر در علائم ابتلا به نوع جهش یافته ویروس با گونه قبلی، اظهار کرد: مشاهدات شخصی پزشکان در انگلستان و آفریقای جنوبی بر این اساس است که به نظر می‌رسد این ویروس جهش یافته از کرونا، بیماری وخیم‌تری ایجاد می‌کند، اما معنای آن افزایش آمار مرگ و میر کرونا نیست؛ اما این‌ها مشاهدات شخصی است و باید منتظر باشیم تا نتایج تحقیقات علمی منتشر شود.

برای پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی در ایران چه باید کرد؟

روند پیک سوم کرونا در ایران نزولی بوده اما حالا ویروس کرونای انگلیسی با قدرت سرایت بالا به کشور وارد شده است و باید تدابیر ویژه ای دیده شود.

وزیر بهداشت روز گذشته از دو رقمی شدن آمار فوتی های کرونا سخن گفت و افزود: این آمار‌ها پایدار نمی‌مانند و همانطور که بار‌ها اعلام کرده ام، ممکن است مجددا روز‌های سختی را پیش رو داشته باشیم؛ یکی از نگرانی‌های عمده ما همین تحولات و جهش ویروس است.

نمکی تاکید کرد: اگر کوچکترین بی توجهی به ویروس جهش یافته‌ای که اروپا را به زانو درآورده و گرفتاری‌های زیادی را برای انگلیس به وجود آورده و تمام نظام بهداشت و درمانی آن کشور را به هم ریخته است، صورت گیرد تمام ساختار ما نیز برهم خواهد ریخت.

وی گفت: مهار این ویروس هم، مانند ویروس قبلی هیچ راهی جز فاصله گذاری و رعایت دستورالعمل‌هایی که بار‌ها اعلام شده است، ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فعلا تنها کار مهم تقویت بهداشت اجتماعی است، کنترل کووید19 مقوله‌ای دو جانبه است که نمی‌توان تنها از دولت انتظار داشت بلکه مردم هم باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، ماسک بزنند، در تجمعات شرکت نکنند، دورهمی نگیرند و... این در حالی است که باید هرچه سریع‌تر برنامه واکسیناسیون را در کشور آغاز کنیم تا به وقفه چرخه انتقال ویروس کمک کنیم

امین بازدید : 65 شنبه 20 دی 1399 زمان : 19:39 نظرات (0)
"واکسن ایرانی کرونا" اردیبهشت یا خرداد به بازار می‌‌آید

عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن ایرانی کرونا با بیان این‌‌که ممنوعیت واردات واکسن کرونا از امریکا و انگلیس در راستای حفظ عزت ملی است، گفت: واکسن ایرانی کرونا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه به بازار می‌آید.

به گزارش پادشاه اینترنت؛ دکتر داوود پیام طبرسی با اشاره به اینکه تصمیم استفاده از واکسن ایرانی در راستای حفظ عزت ملی ایران گرفته شد، اظهار کرد: کشوری که ما را تحریم دارویی کرده می‌خواهد به ما که تولیدکننده واکسن هستیم 15 هزار دوز واکسن بدهد.

عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن ایرانی کرونا درباره اینکه چرا ترجیح داده شد که واکسن آمریکایی و انگلیسی خریداری نشود، بیان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری دو نکته مهم وجود داشت یکی اینکه ایشان واکسن را تأیید کردند یعنی برخلاف آنچه که یک گروهی مدام ضد واکسن صحبت و تبلیغات می‌کردند ولی ایشان واکسن را تأیید کرده و از واکسن ایرانی تقدیر کردند و همچنین اعلام کردند اگر از کشورهای دیگری غیر از این دو کشور واکسن خریداری شود در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدسی که می‌زنم این است که این کار به دلیل حفظ عزت ملی ایران است، چون وقتی که واکسن آمریکایی تولید شد صحبتی از این که به ما بدهند وجود نداشت، حتی برای انتقال پول آن مشکل داشتیم اما به محض اینکه واکسن ایرانی رونمایی شد و قرار شد که ایران از کشوری مثل چین واکسن بخرد اعلام کردند که یک سری خیّر می‌خواهند 15 هزار دوز واکسن به ایران هدیه کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: یعنی فکر کنید که به کشوری که واکسن تولید می‌‌کند اعلام می‌شود که می‌خواهیم 15 هزار دوز واکسن اهدا کنیم، این به نظر من عزت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد که کشوری بخواهد به ملت ایران اعانه بدهد ملت ایران نیازی به اعانه ندارد خودش درست می‌کند و بهترین آن هم را درست می‌کند و ممکن است از کشورهایی غیر از این کشورها هم خریداری کند.

طبرسی با اشاره به اینکه در بحث دارو همین کشورها با ما خیلی بد برخورد کردند، افزود: در خصوص همه داروها این مشکل وجود دارد، حالا اگر می‌خواهند به ما 15 هزار دوز اهدا کنند این در شأن ملت ما نیست و مقام معظم رهبری هم بر اساس همین اصل و در راستای حفظ عزت ایرانی این تصمیم را اتخاذ کردند.

عضو هیئت علمی دانگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه مشکل بزرگی هم در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: می‌توان واکسن را از کشورهای دیگر وارد کرد، الان هند، چین، روسیه واکسن تولید کرده و تا سه، چهار ماه آینده واکسن ایرانی هم خواهد آمد و مشکلی در این خصوص نخواهد بود.

وی در خصوص عوارض واکسن های فایزر و مدرنا توضیح داد: این واکسن‌ها در اثربخشی خوب بوده‌‌اند اما چون واکسن‌های نوع جدید است، عوارض طولانی‌مدت آن مشخص نیست کما اینکه در فرانسه اعلام کردند نباید استفاده شود چون ممکن است ایجاد سرطان کند، در همان کشورها هم عده بسیاری ترجیح دادند که آن را نزنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی برنامه طبیب، طبرسی تصریح کرد: واکسن تولید شده ایرانی از نوع شناخته شده و مکانیسم آن از ویروس کشته شده است، حال افرادی که به آنها تزریق شده در زمان حاضر خوب است، انشاالله اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه به بازار می‌آید، تنها یک نوع هم نیست و انستیتو پاستور، مؤسسه رازی و چند شرکت دیگر هم روی آن کار می‌کنند که به مرور وارد بازار خواهد شد ضمن اینکه واکسن چینی هم واکسن خوبی است و در حال حاضر امارات و ترکیه از آن استفاده می‌کنند و در چین هم تعداد زیادی آن را تزریق کردند و ما برای اولویت‌ داشتن تزریق به گروه‌های پرخطر حتما واکسن را از این کشورها هم می‌‌توانیم خریداری ‌کنیم.
منبع: خبرنگاران پویا , تسنیم

امین بازدید : 53 شنبه 20 دی 1399 زمان : 19:27 نظرات (0)
گزارش// تمام عوارض و پیامدهای تزریق "واکسن کرونای فایزر" + تصاویر

گزارش‌ها و اخبار منتشره نشان می‌دهد که هنوز هیچ قطعیتی در کارآیی واکسن ساخته شده توسط شرکت "فایزر و بیونتک" وجود ندارد؛ تاکنون ۳ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن این شرکت به طور ناگهانی جان خود را از دست داده‌اند!

به گزارش پادشاه اینترنت؛ از زمان ساخت و آزمایش واکسن‌های کرونا در جهان، تردید‌هایی مبنی بر عدم کارآیی قطعی واکسن‌های ساخته شده، ایجاد شده حتی در این بین بعد از واکسیناسیون سراسری در برخی از کشورهای جهان، مشکلاتی برای دریافت‌کنندگان این واکسنها ایجاد شده که هنوز به طور قطع در مورد آنها صحبت نشده است.

یکی از واکسن‌هایی که در جهان ساخته شده و مورد استفاده محدود در برخی از کشورها نیز قرار گرفته، واکسن "فایزر بیونتک" است؛ این واکسن توسط شرکت آمریکایی داروسازی "فایزر" با همکاری شرکت داروسازی آلمانی "بیونتک" ساخته شده است و هم‌اکنون در آمریکا و برخی از نقاط جهان تزریق می‌‌شود.

با وجود دلگرمی‌های ایجاد شده و تبلیغات انجام شده بعد از ساخت این واکسن در جهان اما از همین ابتدای کار موانع و عوارض‌هایی برای تزریق‌کنندگان این واکسن به وجود آمده است.

یکی از موانعی که بر سر راه کشورهای جهان برای دریافت این واکسن قرار دارد، مسئله میزان تولیدات و شرایط انتقال و نگهداری این واکسن است؛ از همان ابتدای کار مسئولان دو شرکت سازنده واکسن بیان کردند که به دلیل ساختار و ویژگی‌های ساخته شده، شرایط انتقال و نگهداری واکسن بسیار خاص است؛ این واکسن باید در منفی 70 درجه سانتیگراد (منفی 94 درجه فارنهایت) نگهداری شود که باعث بروز مشکلات برای برخی از کشورها شده است.

کمبود فریزرهای مجهز برای نگهداری از واکسن فایزر همچنین گران بودن این فریزرها، کار را برای درخواست‌کنندگان سخت می‌کند؛‌ طبق برآوردهای انجام شده، هزینه یک عدد از این فریزرهای مجهز حدود 20 هزار دلار است و همچنین از لحاظ زمانی به مدت 6 هفته برای ساخت آن‌ها وقت نیاز است!

این موارد، تنها اشکالات خرید واکسن فایزر نیست؛ مسئله مهم‌تر این است که هنوز قطعیت حداکثری نسبت به کارآیی این واکسن ساخته شده وجود ندارد و عوارض‌ و پیامدهای ایجاد شده در برخی از دریافت‌کنندگان باعث شده تا تردید‌هایی نسبت به واکسن این شرکت به وجود آید.

واکسن کرونا , کرونا ,

در همان ابتدای کار و پس از آزمایشهای بالینی حداقلی در آمریکا، مسئولان شرکت‌های داروسازی فایزر و بیونتک مدعی شدند که کارآیی واکسن ساخته شده بیش از 90 درصد است اما هنوز هیچ قطعیتی در این‌ باره وجود ندارد و باید آزمایش‌های وسیع‌تری صورت گیرد؛ علاوه بر آن بسیاری از متخصصان پزشکی هشدار دادند که این واکسن هنوز تائیده‌‌ سازمان جهانی بهداشت را کسب نکرده و کارآیی آن اثبات نشده است!

نکته‌ی قابل توجه دیگر عوارض جانبی این واکسن و پیامدهای ایجاد شده در برخی از دریافت‌کنندگان آن است؛ طبق داده‌های اولیه و گفته مقامات شرکت فایزر، عوارض جانبی واکسن کووید19 شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است؛ در بیانیه منتشر شده توسط شرکت سازنده عوارضی از قبیل درد‌های عضلانی، درد در محل تزریق، تب شدید و همچنین بروز عوارض آلژیک در برخی از دریافت‌کنندگان است.

در فاز سوم آزمایش‌های بالینی در آمریکا،  چهار نفر از داوطلبان دچار فلج موقت صورت (موسوم به فلج بلز) شدند که در همان ابتدا مورد انتقاد سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت؛ با این وجود برخی از پزشکان و متخصصان آمریکایی مدعی شدند که هنوز بروز این حادثه بر اثر تزریق واکسن تائید نشده است و باید آزمایش‌های گسترده‌تری انجام شود؛ با این حال نگرانی‌هایی را در مورد استفاده از این واکسن در پی داشته است.

واکسن کرونا , کرونا ,

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا در تاریخ 20 دسامبر اعلام کرد که 6 نفر از 270 هزار نفر در این کشور که با واکسن فایزر ـ بیون‌تک علیه ابتلا به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، دچار واکنش‌های آلرژیک شدید شده‌اند و زندگی عادی آن‌ها مختل شده است.

در نخستین گروه 215 هزار نفری که در آمریکا واکسینه شده‌اند در درصدی از آنها، مشکلاتی بروز کرده که مانع انجام فعالیت‌های عادی آن‌ها شده یا نیاز به درمان داشته‌اند.

در این بین نیز برخی از گزارشات حکایت از ابتلای دریافت‌کنندگان دوز نخست واکسن دارد؛ در یکی از گزارش‌هایی منتشر شده توسط پایگاه خبری "abc news"، بیان شد که یکی از  پرستاران بخش اورژانس در "سن‌دیه‌گو" آمریکا، 8 روز پس از دریافت واکسن شرکت فایزر به کرونا مبتلا شده است همچنین برخی از پایگاه‌های خبری اعلام کردند که در فلسطین اشغالی  240 اسرائیلی بلافاصله پس از دریافت واکسن، کرونا مثبت تشخیص داده شده و ناقل ویروس هستند! این معضل نیز در ایتالیا و مکزیک مشاهده شده و برخی از افراد پس از دریافت دوز نخست واکسن به کووید19 مبتلا شده‌اند.

واکسن کرونا , کرونا ,

متخصصان در این مورد بیان داشتند که باید واکسن در دو مرحله تزریق شود تا کارآیی و مصونیت لازم را داشته باشد؛ با توجه به گفته متخصصان این امکان وجود دارد که بعد از دریافت دوز نخست تا دریافت دوز دوم، افراد به ویروس کرونا مبتلا شوند؛ این نکته باعث شده است تا نگرانی‌هایی نیز مبنی بر کارآیی واکسن بعد از دریافت دوز دوم ایجاد شود.

اما در این بین، شوکی بزرگ در هفته اخیر باعث نگران‌های گسترده‌تری نسبت به کارآیی واکسن فایزر شده است؛ یک پیامد نگران‌کننده‌ای که در هفته اخیر رخ داده است، مرگ احتمالی 3 نفر بر اثر دریافت واکسن فایزر است!

بیشتر بخوانید

رسانه‌های پرتغالی هفته اخیر اعلام کردند که یک کارمند بخش بهداشتی در این کشور 48 ساعت پس از دریافت واکسن کرونای "فایزر" جان خود را از دست داده است و هنوز علت دقیق فوت این کارمند 41 ساله مشخص نشده است؛ همچنین امروز 6 ژانویه رسانه‌های نروژی در خبری اعلام کردند که 2 نفر از ساکنان خانه‌ سالمندان در این کشور به طور ناگهانی پس از دریافت واکسن کرونای فایزر، جان خود را از دست دادند؛ «اشتاینر مادسن» مدیر پزشکی آژانس دارویی نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما باید ارزیابی کنیم که آیا واکسن منجر به مرگ شده و یا اینکه حادثه‌ای بوده که بلافاصله پس از واکسیناسیون اتفاق افتاده است.»

واکسن کرونا , کرونا ,

این قبیل گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در جهان بر میزان نگرانی‌ و تردید‌‌ها در‌باره واکسن شرکت "فایزر" افزوده است؛ بروز عوارض جانبی شدید، ابتلای دریافت کنندگان واکسن به کرونا و مرگ ناگهانی 3 نفر پس از تزریق باعث شده تا کارآیی قطعی این واکسن ساخته شده مورد تردید جدی قرار گیرد؛ هنوز آزمایش‌های گسترده‌تری باید صورت بگیرد تا میزان قطعیت کارآیی واکسن نشان داده شود.

 

منبع" باشگاه خبرنگاران پویا

امین بازدید : 48 جمعه 19 دی 1399 زمان : 12:21 نظرات (0)
اولین مورد ویروس انگلیسی در ایران شناسایی شد

وزیر بهداشت، از شناسایی اولین مورد ویروس انگلیسی در کشور خبر داد.

به گزارش پادشاه اینترنت، سعید نمکی، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط زنده خبری، گفت: اولین مورد ویروس انگلیسی در ایران تایید شده است.

وی با اشاره به شناسایی اولین مورد ویروس انگلیسی در کشور، افزود: این هموطن که از انگلستان آمده بود، با اینکه تست پی سی آر او منفی شده بود، اما آزمایشات بعدی ثابت کرد که مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی است.

نمکی با تاکید بر اینکه حال این بیمار خوب است، ادامه داد: اطرافیان این بیمار نیز تحت کنترل قرار گرفته‌اند و هیچ مورد دیگری از ویروس انگلیسی مشاهده نشده است.

وزیر بهداشت افزود: اعلام این مورد به معنای ترس و وحشت هموطنان نیست و مردم بدانند همه چیز تحت کنترل است.

امین بازدید : 57 سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 19:15 نظرات (0)
آخرین آمار کرونا در ایران|فوت 98 بیمار مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند.

 سیما سادات لاری با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 98 نفر از مبتلایان کرونا در کشور فوت کرده‌اند گفت: در حال حاضر 4 هزار و 829 بیمار نیز در وضعیت حاد و شدید قرار دارند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 6 هزار و 113 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد 686 نفر بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، 4 شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، 43 شهرستان در وضعیت نارنجی و 401 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

امین بازدید : 69 سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 19:14 نظرات (0)
آمار تکان دهنده تعداد مبتلایان به کرونا در ووهان چین/ اختلاف 10 برابری آمار رسمی و تعداد مبتلایان

تازه‌ترین تحقیقات حاکی از مبتلا شدن نزدیک به ۵ میلیون نفر از ساکنین شهر ووهان چین به ویروس کرونا در ماه جولای است، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر ووهان چین، منطقه ای که برای اولین بار ویروس کرونا از آن شیوع پیدا کرد احتمالا 10 برابر بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

طبق تحقیقاتی که توسط مقامات بهداشتی چین انجام شده بدن 4.4 درصد از ساکنان شهر 11 میلیون نفری ووهان تا ماه آوریل در برابر ویروس کووید-19 موفق به تولید آنتی بادی شده بود.

طبق گزارش مرکز کنترل بیماری های چین این بدان معنی است که چهار میلیون و 800 هزار نفر تا ماه آوریل در شهر ووهان چین به این ویروس مبتلا شده بودند که تقریبا 10 برابر بیشتر از 50 هزار مورد اعلام شده در این شهر است.

امین بازدید : 57 چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 18:46 نظرات (0)
جزییاتی تازه از خرید واکسن کرونا/ ۱۶.۸ میلیون دز واکسن می‌خریم

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا مانع خرید واکسن کرونا شده بود، جزئیاتی تازه از نحوه حل مشکل خرید این واکسن ارائه داد.

 عبدالناصر همتی امشب در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص جزئیات خرید واکسن گفت: ما فکر می‌کردیم منابع لازم برای خرید واکسن از منابع مالی ایران در کره قابل تأمین است و این اقدام از طریق کره قابل انجام است، اما طرف کره‌ای در آخرین لحظه از ما تضمین خواست و ما به دلیل تجربیات قبلی، نپذیرفتیم که ۱۸۰ میلیون یورو از منابع کشور با این فرایند منتقل شود.

وی افزود: برای خرید واکسن از مسیر جدیدی اقدام شد و از طریق سه بانک ترکیه‌ای، اروپایی و شعب یکی از بانک‌های داخلی در امور بین‌الملل اقدام شد.

همتی گفت: آمریکا اعلام می‌کند که خرید دارو به ایران تحریم نیست اما نفت، فولاد، پتروشیمی و سایر منابع ایران تحریم شده با این حساب چگونه امکان خرید دارو وجود دارد. این در حالی است که ۲،۷ میلیون دلار دارو از طریق دور زدن تحریم‌ها خریداری شده است و این مورد خاص (خرید واکسن) هم به دلیل فشار افکار عمومی پذیرفته شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در جامعه مباحثی در خصوص کافی نبودن منابع برای خرید واکسن مطرح است که صحیح نیست و مردم مطمئن باشند پول کافی وجود دارد.

همتی تصریح کرد: به نظر من امکان خرید از راه‌های دیگر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: افتخار ما پاسخگویی به افکار عمومی است و ما حتی لحظه‌ای از این موضوع غفلت نخواهیم کرد.

همتی تاکید کرد: تکیه ما بر تولید واکسن داخلی است که بسیار خوشحال کننده است و اولویت اول ما تأمین ارز قطعات، دستگاه‌ها و مواد اولیه است. اما اگر بتوانیم در کنار تولید داخل از خارج خرید کنیم حتماً اقدام می‌شود و تاکنون ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید ۱۶،۸ میلیون دز واکسن پرداخت شده و مردم از تأمین ارز نگرانی نداشته باشند.

امین بازدید : 57 جمعه 05 دی 1399 زمان : 22:17 نظرات (0)

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به تغییرات ویروس کرونا گفت: این نوع از ویروس کرونای جدید که در انگلیس شناسایی شده با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تغییرات جدید ویروس کرونا گفت: متاسفانه این نوع ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی در بحث بیماری زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است.

وی افزود: ویروس کرونای جدید قدرت چسبندگی بیشتری به سلولهای تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلولهای تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

جانبخش تصریح کرد: این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری  منتشر شده و ایجاد بیماری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه تغییرات صورت گرفته در ویروس کرونا موجب شده تا بیماری زایی این نوع ویروس جدید در کودکان بیشتر باشد.

جانبخش خاطرنشان کرد: کرونای فعلی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد: باید مدنظر داشت که با توجه به افزایش قدرت ابتلای این نوع ویروس، طبیعتا افراد بیشتری درگیر بیماری کرونا شده و به تبع افزایش تعداد مبتلایان، قطعا تعداد موارد مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

نشریه پزشکی بریتانیا (BMJ) در یک خبر به برخی سوالات در مورد گونه جدید SARS -CoV-۲ پاسخ داده است.

گونه جدید کروناویروس VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱ (the first “Variant Under Investigation” in December ۲۰۲۰) نامگذاری شده است. ۱۷ موتاسیون دارد که مهم‌ترین آن N۵۰۱Y در پروتئین spike است.

ویروس از پروتئین spike برای ارتباط با گیرنده ACE۲ بدن انسان و ورود به سلول‌ها استفاده می‌کند. موتاسیون در این پروتئین می‌تواند موجب افزایش قابلیت عفونت‌زایی و پخش ویروس شود.

اما این گونه چگونه شناسایی شد. کنسرسیوم Covid-۱۹ Genomics UK (COG-UK) که به‌صورت تصادفی ماده ژنتیکی نمونه‌های COVID-۱۹ را توالی‌یابی می‌کند، این گونه را شناسایی کرده است. شناسایی اولین مورد در اواخر سپتامبر بوده است.

درباره میزان شیوع آن گفته شده است که تا ۱۳ دسامبر، ۱۱۰۸ مورد در بریتانیا آلوده به این گونه جدید شناسایی شده‌اند. این موارد اکثراً در جنوب شرقی انگلستان بوده‌اند.

درباره اینکه آیا این گونه جدید سریع‌تر پخش می‌شود، وزیر بهداشت انگلیس ابراز داشته که آنالیزهای اولیه نشان می‌دهد ایجاد این گونه جدید ممکن است با افزایش تعداد موارد COVID-۱۹ در جنوب شرقی انگلستان ارتباط داشته باشد.

در این نشریه پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا موتاسیون‌ها مورد انتظار هستند، یادآور شده است ویروس SARS-CoV-۲ یک نوع RNA ویروس است که موتاسیون‌ها به‌صورت طبیعی هنگام تکثیر آن در سلول رخ می‌دهد. همه موتاسیون‌ها مهم نیستند. بر اساس اعلام COG-UK، تاکنون حدود ۴۰۰۰ موتاسیون در پروتئین spike این ویروس شناسایی شده است.

درباره اینکه آیا گونه جدید خطرناک‌تر است، محققان تاکید کرده اند که هنوز نمی‌دانند. موتاسیون‌هایی که ویروس را عفونی‌تر می‌کنند، لزوماً موجب خطرناک‌ترشدن آن نمی‌شوند. برای مثال، گونه D۶۱۴G که در بریتانیا اکنون شایع‌ترین گونه در حال پخش است، احتمالاً موجب افزایش قابلیت پخش آن شده، اما ظاهراً موجب افزایش شدت بیماری نشده است.

آیا واکسن‌ها هنوز به‌درد می‌خورند؟ سوالی که پس از شناسایی گونه جدید اذهان را به خود مشغول کرده است. نشریه پزشکی بریتانیا (BMJ) در پاسخ به این سوال یادآور شده است سه واکسن اصلی بر اساس پروتئین spike ویروس ساخته شده‌اند که در گونه جدید دچار تغییر شده است. اما واکسن‌ها موجب ساخت آنتی‌بادی علیه بخش‌های بسیاری از این پروتئین می‌شوند و در نتیجه بعید است که یک تغییر موجب کاهش اثر واکسن شود.

اما در طول زمان که موتاسیون‌ها بیش‌تر شوند، احتمالاً نیاز به واکسن‌های تغییریافته‌ای داریم. ویروس SARS-CoV-۲ برخلاف ویروس آنفلوآنزا موتاسیون‌های زیادی ندارد و در نتیجه احتمالاً به تولید واکسن‌های تغییریافته تا مدتی نیاز نداریم.

امین بازدید : 54 جمعه 05 دی 1399 زمان : 21:50 نظرات (0)

محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به جزییات فاز اول انجام تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: احتمالا فاز اول تست انسانی این واکسن از هفته اول دی ماه آغاز می‌شود.

شرایط تزریق واکسن کرونای ایرانی چیست ؟ + توضیحات کامل
 

مینو محرز درباره زمان آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: احتمالا فاز اول تست انسانی واکسن کرونای ایرانی از هفته اول دی ماه به بعد آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد بسیار زیادی برای شرکت در تست انسانی داوطلب شده‌اند، گفت: فاز اول تست انسانی واکسن کرونای ایرانی با ۵۶ نفر آغاز می‌شود. در این فاز دو تزریق برای داوطلبان در فاصله دو هفته انجام می‌شود. یعنی ابتدا یک تزریق را انجام می‌دهند و دو هفته بعد هم تزریق دوم را انجام می‌دهند.

محرز ادامه داد: از آنجایی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در سطح شهر زیاد است و ممکن است آنتی‌بادی افراد دچار اشکال شود، در سری اول داوطلبین در یک جای خاص نگهداری می‌شوند و بعد از اینکه نوبت دوم تزریق را انجام دادند، وضعیت آنتی‌ بادی شان چک می‌شود. البته برخی کارشناسان معتقدند که در افرادی هم که به کووید-۱۹ مبتلا شدند، بعد از سه ماه می‌توانند واکسن تزریق کنند. زیرا نمی‌توان همه را تست کرد.

واکسن کرونا

شرایط داوطلبان شرکت در تست انسانی واکسن کرونا

وی درباره شرایط داوطلبان شرکت در تست انسانی واکسن کرونا، گفت: این افراد باید کاملا سالم باشند، تمام تست‌های لازم برایش انجام می‌شود، در عین حال نباید سابقه ابتلا به کووید-۱۹ را داشته باشد و آنتی‌بادی‌اش باید منفی باشد و بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد.

 

محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی درباره پوشش بیمه‌ای داوطلبان تزریق واکسن کرونا، گفت: سری اول یک هدیه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد و تحت پوشش بیمه نیز قرار می‌گیرند.

 

مطالب خواندنی

  • کاشت مو فقط با یک میلیون تومان!-------------- (قسطی)
  • شماره خود را وارد کنید و کیفتان را بگیرید!
  • بدون بیرون رفتن از خونه، کیف پول بخرید! شمارتو ثبت کن.
  • با روشهای به روز موی طبیعی بکار! مشاوره و ویزیت رایگان
  • حتی وقتی تو راهی هم پول دربیار!
  • هنوز فتوشاپ بلد نیستی؟؟؟ بیا اینجا رایگان یاد بگیر!

 

چه زمانی واکسن ایرانی کرونا آماده می‌شود؟

محرز گفت: فکر می‌کنم اگر همه چیز با موفقیت پیش رود و تایید آن را هم از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم، نهایتا در بهار بتوانیم واکسن کرونای ایرانی را داشته باشیم. نهایتا و حداکثر می‌توانیم اواخر بهار این واکسن را در صورت موفقیت داشته باشیم.

داوطلب انجام تست؛ بیش از حد نیاز

وی درباره برخی فضاسازی‌های رسانه‌های معاند درباره عدم وجود داوطلب برای تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: این‌ها اصلا درست نیست. می‌خواهند مردم را تحریک کنند و برخی رسانه‌های آن طرفی کارشان همین است. در حالی که داوطلب تست واکسن کرونا از تمام ایران بسیار زیاد است. از تمام ایران، افراد تحصیل کرده و... بسیار داوطلب شدند و داوطلب بیش از حد نیاز وجود دارد.

کرونا

محرز با تاکید بر اینکه ایران باید واکسن کرونای خودش را تولید کند، گفت: باید بتوانیم خودمان واکسن‌های مورد نیازمان را بسازیم. دانش و فناوری این کار هم وجود دارد. درحال‌حاضر فقط دو واکسن کرونای فایزر و مدرنا تاییدیه دریافت کرده‌اند که در امریکا واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند. ابتدا پرستاران و کادر بهداشت و درمان را واکسینه می‌کنند و بعد به سراغ افراد مسن و در معرض خطر می‌روند. بالاخره تعدادی که تولید می‌کنند، آنقدر نیست که در همه جای دنیا در دسترس باشد. واکسن آسترازنکا هم مقداری عقب افتاد که آن هم اگر به زودی تاییدیه دریافت کند، تعداد واکسن برای دنیا بیشتر می‌شود.

 

وی گفت: در دنیا معتقدند که حتی اگر واکسن ۶۰ تا ۷۰ درصد هم مفید باشد، باید آن را تزریق کرد. بنابراین واکسن‌های ویروس‌های ضعیف شده و کشته شده هم ایمنی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد هم ایجاد می‌کنند و تمام علمای اپیدمیولوژی دنیا معتقدند که هرنوع واکسنی هست، تزریق کنید تا مصونیت ایجاد کند. البته اینکه زمان مصونیت چقدر است هنوز کاملا مشخص نیست. آنطور که در مقالات گفته می‌شود، معتقدند که زمان مصونیت شاید از یکسال هم بیشتر باشد و شاید تا سه سال هم مصونیت بدهند یا اینکه حداقل مانند آنفلوآنزا قرار باشد سالی یکبار واکسن تزریق شود.

مِتُد واکسن ایرانی کرونا

محرز اظهار کرد: واکسن کرونای ایرانی بر اساس متد ویروس کشته شده و ضعیف شده است که این نوع واکسن هم مصونیت خوبی می‌دهد. در دنیا واکسن‌هایی که با این روش تولید شدند، بالای ۷۰ درصد و شاید تا ۹۰ درصد هم مصونیت دهند که برای جامعه کافی است.

کرونا

داوطلبان شرکت در تست انسانی واکسن کرونا به کجا مراجعه کنند؟

وی درباره نحوه ثبت نام افرادی که تمایل به شرکت در تست انسانی واکسن کرونا دارند، گفت: موسسه‌ای که این اقدام را انجام می‌دهد، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که باید به این موسسه مراجعه کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند، انتخاب می‌شوند. تمام آزمایشاتی که در پروتکل نوشته شده، برایشان انجام می‌شود، به طور کامل معاینه می‌شوند و اگر واجد شرایط باشند، واکسن برایشان تزریق می‌شود.

محرز همچنین گفت: در فاز اول بعد از تزریق اول واکسن، یک بار آنتی‌بادی افراد چک می‌شود تا ببینیم میزان آنتی بادی چقدر افزایش می‌یابد. بعد از دو هفته تزریق دوم انجام می‌شود و دوباره بررسی‌ها انجام می‌شود. همه این موارد به طور دقیق در پروتکلی تدوین شده که انجام می‌شود.

 

وی تاکید کرد: ان شاالله از هفته اول دی ماه به بعد تست انسانی را آغاز می‌کنیم.

 

 

منبع: خوندنی

امین بازدید : 55 دوشنبه 01 دی 1399 زمان : 13:03 نظرات (0)

یک بیماری جدید در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب شرق هند شیوع پیدا کرده و یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

به گزارش پادشاه اینترنت، در حالی که کشور هند در حال مقابله با موج دوم ویروس کرونا است، یک بیماری ناشناخته دیگر در ایالت آندرا پرادش شیوع پیدا کرده و تاکنون یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است. تقریباً ۳۵۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۸۶ نفر نیز پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

علت بروز بیماری ایلورو

دلیل ابتلا به این بیماری ناشناخته که "ایلورو" نام گرفته، هنوز مشخص نشده است، اما مقامات هند معتقد هستند که مواد آلی سمی و اب های آلوده محتمل‌ترین علت بروز این بیماری است. با وجود اینکه مقامات بهداشتی اطلاعی در مورد دلیل این بیماری ناشناخته ندارند، تیم‌های پزشکی خاص به شهر ایلورو در ایالت آندرا پرادش هند ارسال شده‌اند تا افراد مبتلا به این بیماری را درمان و بیماران احتمالی را شناسایی کنند.

علائم بیماری ایلورو

مقامات هند اعلام کرده‌اند که علائم این بیماری ناشناخته معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه داشته و بیشتر افراد پس از گذشت چند دقیقه بهبود پیدا کرده‌اند. افراد مبتلا به بیماری ایلورو از علائمی مانند تشنج، سوزش چشم، کاهش ناگهانی هوشیاری، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، کمردرد، ضعف، غش کردن و لرزیدن رنج می‌برند.

آیا این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود؟

بیماری ایلورو تا کنون از فردی به فرد دیگر منتقل نشده است، هیچ محدوده سنی نیز برای ابتلای این بیماری وجود ندارد. افرادی که به آب شهری ایلورو دسترسی ندارند نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند، حتی افرادی که فقط آب معدنی یا آب جوشیده شده می‌نوشیدند نیز درگیر آن شده‌اند. مقامات کشور هند اعلام کردند که آب آشامیدنی مناطق مختلف شهر مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که میزان فلزات سنگین آب در سطح طبیعی بوده و آب مورد استفاده در شهر ایلورو هیچ مشکل خاصی نداشته است.

آیا ارتباطی بین بیماری ایلورو و کرونا وجود دارد؟

نمونه خون بیماران به آزمایشگاه ارسال شده است و هیچ عفونت ویروسی تشخیص داده نشده است. در حقیقت تست کرونای گرفته شده از همه افراد مبتلا به بیماری ناشناخته ایلورو منفی بوده است و هیچ کدام به ویروس کووید -۱۹ آلوده نبوده‌اند. بیماری جدید در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب شرق هند شیوع پیدا کرده و یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.این بیماری امکان دارد مانند کووید 19 باشد

امین بازدید : 64 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 12:10 نظرات (0)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 652
  • بازدید ماه : 1,996
  • بازدید سال : 5,302
  • بازدید کلی : 32,715
  • کدهای اختصاصی