پادشاه اینترنت - مطالب ارسال شده توسط admin
loading...

پادشاه اینترنت

[Contact_Form]


جریمه ۲۵ هزار دلاری استقلال، فرهاد مجیدی و وریا غفوری

کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرهاد مجیدی و وریا غفوری سرمربی و کاپیتان استقلال به همراه این باشگاه روی هم رفته شامل جریمه ۲۵ هزار دلاری شده‌اند.
7500 دلار از جریمه  10 هزار دلاری فرهاد مجیدی به دلیل عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل قطر، به مدت دو سال تعلیقی است 
وریا غفوری به دلیل اظهاراتی که در مصاحبه بعد از بازی با الشرطه عراق انجام داد مبلغ ۵ هزار دلار جریمه شد. ۳ هزار و ۷۵۰ دلار از این میزان تعلیقی است و کاپیتان استقلال باید ۱۲۵۰ دلار به AFC پرداخت کند/ مهر

امین بازدید : 386 سه شنبه 11 خرداد 1400 زمان : 14:03 نظرات (0)

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری کرونا:

واکسن کرونا به افرادی که به کرونا مبتلا هستند و در مرحله حاد بیماری قرار دارند توصیه نمی‌شود، ولی یک تا سه ماه بعد از بهبودی از کرونا حتما باید واکسن تزریق شود و هیچ مشکلی نیز برای فرد ایجاد نخواهد شد.

اگر همزمان با درگیری سیستم ایمنی بدن که در حال مبارزه با ویروس است، یک عامل خارجی دیگر مثل آنتی ژن نیز از طریق واکسن به بدن وارد شود، واکنش بدن مثل یک اسب خسته می‌شود که همزمان به او شلاق می‌زنند تا سریع‌تر حرکت کند.

شایع‌ترین عوارض دریافت واکسن کرونا، درد در محل تزریق، تب و بدن درد و قرمزی محل تزریق و علائم شبیه ابتلا به خود بیماری کروناست./باشگاه خبرنگاران

امین بازدید : 302 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 13:15 نظرات (0)

🔺️خبرسازی‌ها درباره ستاد سید ابراهیم رئیسی فاقد اعتبار است 

🔹مهدی دوستی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در اولین اظهار نظر خود ‍‍‍‍‍‍‍پس از انتصاب به این سمت، برخی خبرسازی ها در روزهای اخیر درباره برخی انتصابات در ستاد سید ابراهیم رئیسی را فاقد اعتبار دانست و گفت: 

🔹️آنچنان که آیت الله رئیسی در روز ثبت نام مطرح کردند، ایشان در ایام انتخابات برنامه ای برای تاسیس ستاد انتخاباتی نداشته  و بر همین اساس اخبار مربوط به انتصابات در ستادهای ایشان فاقد اعتبار است.

🔹️دوستی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در روزهای گذشته، تاکید کرد: 

🔹️در روزهای اخیر، با دستور آیت الله رئیسی، برای ایجاد هماهنگی نسبی در بین ستادهای خودجوش شکل گرفته در سطح کشور، این شورا مسئول ایجاد هماهنگی و ساماندهی کلی بین این ستادها گردیده است و به همین منظور در تهران و نیز استانها «شورای هماهنگی» با عضویت مسئولین هرکدام از ستادهای مردمی تشکیل گردیده است. 

🔹وی گفت: ستادهای وابسته به هرکدام از نامزدهای محترم ریاست جمهوری که به نحوی اعلام انصراف نموده و هم اکنون به حمایت از آقای رئیسی اقدام کرده اند، نیز عضو «شوراهای هماهنگی» در تهران و استانها می باشند.

🔹️دوستی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر برخی انتصابات در ستاد آیت الله رئیسی در روزهای اخیر تصریح کرد:

🔺️ از آنجا که ستاد واحدی برای حمایت از آیت الله رئیسی شکل نگرفته است، در موضوع ساماندهی اقشار حامی ایشان نیز، مدل شورای هماهنگی هر قشر تکرار شده و اساسا برای هیچ کمیته ای مسئول خاص از جانب آیت الله رئیسی تعیین نشده و آنچه در رسانه ها منتشر شده، فاقد واقعیت است.

🔹️ با این حال کلیه ستادهای خودجوش مردمی، مکلف گردیده اند باتوجه به سیاستهای اعلامی آقای رئیسی ضمن استقبال از ابراز لطف و حمایت گسترده اقشار مختلف با گرایشهای مختلف سیاسی در سراسر کشور برای تحقق مشارکت حداکثری، زمینه فعالیت ایشان را فراهم نمایند.



امین بازدید : 122 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 13:06 نظرات (0)


🔺والیبال ایران به رتبه هشتم رده‌بندی جهانی صعود کرد

🔹تیم ملی والیبال ایران در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال به رتبه هشتم جهان صعود کرد اما همچنان دومین تیم برتر آسیا محسوب می‌شود

امین بازدید : 106 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 13:05 نظرات (0)

ماجرای عجیب قرارداد عرفان گل محمدی با استقلال

عرفان گل محمدی بازیکنی است که در روزهای آخر حضور محمود فکری با سجاد آقایی معاوضه شد اما چون سرمربی سابق استقلال کیفیت او را تایید نکرد، اجازه ثبت قرارداد به این بازیکن را نداد.

نکته مهم ماجرا این است زمانی که فرهاد مجیدی جانشین محمود فکری شد هم کیفیت عرفان گل محمدی را تایید نکرد تا قرارداد این بازیکن هرگز با استقلال ثبت نشود.

عرفان گل محمدی اما به شکلی عجیب بدون اینکه قراردادش ثبت شود و نامش در لیست استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باشد، همراه تیم به عربستان سفر کرد تا فقط این امکان را داشته باشد با تیم تمرین کند.   

در حال حاضر پنجره استقلال به دلیل شکایت میلیسیچ لکیچ بسته است و دیگر امکان ثبت قرارداد این بازیکن با آبی ها وجود ندارد تا داستان عرفان گل محمدی به یکی از معماهای بزرگ استقلال در لیگ بیستم تبدیل شود.  

اینکه چطور بازیکنی که نه مورد تایید سرمربی سابق و نه سرمربی فعلی استقلال است با این باشگاه قرارداد امضا کرده، سوالی است که خیلی ها منتظر شنیدن جواب آن هستند./طرفداری

امین بازدید : 153 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 13:02 نظرات (0)

«علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، طی پیامی  انتخاب دکتر بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه را به وی و ملت سوریه تبریک گفت.

متن پیام دکتر ولایتی به این شرح است:

جناب آقای دکتر بشار اسد
رئیس جمهور محترم سوریه
سلام علیکم

 با کمال خرسندی، مراتب تبریکات صمیمانه خویش را به مناسبت موفقیت جنابعالی در کسب  اعتماد مجدد  ملت مقاوم و بزرگ سوریه در این شرایط حساس اعلام می‌کنم.

بدون تردید این دستاورد مهم، موفقیت همه جبهه مقاومت است و ملت شریف ایران در این موفقیت بزرگ  خود را شریک می دانند.

توفیقات روزافزون و سربلندی جنابعالی و ملت و دولت سوریه را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 علی اکبر ولایتی

به گزارش تسنیم، «بشار اسد» رئیس جمهور فعلی سوریه در انتخابات این کشور با کسب بیش از 95 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.

امین بازدید : 362 دوشنبه 10 خرداد 1400 زمان : 12:58 نظرات (0)

باشگاه استقلال با ثبت شکایت خود رسماً خواهان تغییر نتیجه بازی با پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر شد.

پس از اینکه رأی پرونده دیدار تیم‌های فوتبال سایپا و پیکان اعلام شد و کمیته انضباطی نتیجه بازی را سه بر صفر به سود سایپا اعلام کرد، باشگاه استقلال نیز به دلیل اتفاق مشابه رخ داده در دیدار با پیکان در هفته نوزدهم خواستار تجدید نظر در نتیجه بازی خود شد.

کمیته انضباطی به دلیل شش تعویض از سوی پیکان، نتیجه بازی را به سود سایپا اعلام کرد. استقلالی‌ها می‌گویند، پیکان در دیدار با این تیم 4 تعویض در 4 مرحله انجام داده است. پس از این دیدار، مسئولان استقلال به سازمان لیگ رفته و شکایت کردند، اما به نتیجه نرسیدند. 

صبح امروز (سه‌شنبه) باشگاه استقلال رسما شکایت خود را ثبت کرد و خواستار تجدید نظر در نتیجه بازی با پیکان در هفته نوزدهم شد. این باشگاه همچنین از حمید حاج ملک داور بازی ربا صنعت نفت آبادان به دلیل اشتباهات فاحش شکایت کرده است.

امین بازدید : 109 سه شنبه 04 خرداد 1400 زمان : 15:47 نظرات (0)

وزارت کشور اسامی نهایی نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای اسامی 7 نامزد نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌شرح زیر اعلام کرد:

 1 ـ سعید جلیلی ـ فرزند محمدحسن ـ کد نامزد 22

2 ـ محسن رضایی میرقائد ـ فرزند نجف ـ کد نامزد 33

3 ـ سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی ـ فرزند سیدحاجی ـ کد نامزد 44

4 ـ علیرضا زاکانی ـ فرزند حسین ـ کد نامزد 55

5 ـ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ـ فرزند سیدحسن ـ کد نامزد 66

6 ـ محسن مهرعلی‌زاده ـ فرزند رحیم ـ کد نامزد 77

7 ـ عبدالناصر همتی ـ فرزند احمدعلی ـ کد نامزد 88

از جمله چهره‌هایی که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند ولی صلاحیت‌شان تأیید نشد می‌توان به علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد، اسحاق جهانگیری، سیدعزت‌الله ضرغامی، محسن هاشمی‌رفسنجانی، محمد شریعتمداری، مسعود پزشکیان، سعید محمد، علی مطهری، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان و شمس‌الدین حسینی اشاره کرد.

برخی داوطلبان مانند محمد عباسی، حسین دهقان و رستم قاسمی هم روز گذشته طی بیانیه‌های جداگانه‌ای انصراف خود را از حضور در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند.

در این دوره از انتخابات با مصوبه جدید شورای نگهبان درخصوص شرایط داوطلبان، 592 نفر برای راهیابی به پاستور اسم نوشتند که در نهایت صلاحیت 7 نفر تأیید شد.

تبلیغات کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از 7 الی 26 خرداد صورت خواهد گرفت و پس از یک روز منع تبلیغات، انتخابات در روز جمعه 28 خرداد با شرایط جدید و رعایت دستورالعمل بهداشتیِ مصوبِ ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

امین بازدید : 386 سه شنبه 04 خرداد 1400 زمان : 15:44 نظرات (0)

دو لژیونر ایرانی شاغل در لیگ فوتبال آذربایجان در اقدامی عجیب به تیم ملی این کشور دعوت شدند.

به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از «تابناک ورزشی»؛ کشور جمهوری آذربایجان طی سال‌های اخیر، ورزشکاران ایرانی زیادی در رشته های مختلف ورزشی از کشتی گرفته تا تکواندو و سایر ورزش‌ها را با پیشنهادهای مالی چشمگیر به عضویت تیم های ملی خود درآورده است؛ اما قوانین سفت و سخت فیفا برای خريد بازیکن و اعطای ملیت جدید به او در تیم‌های ملی، باعث شده بود این رویه به فوتبال کشیده نشود، ولی پس از سقوط ارزش ریال و افزایش نرخ ارزهای خارجی، بازیکنان متوسط لیگ برتر ایران تمایل پیدا کردند تا شانس خود را در تیم‌های لیگ آذربایجان امتحان کنند.

حالا پس از یک فصل حضور دو بازیکن سابق تیم‌های استقلال و سپاهان و همچنین پیکان، فدراسیون فوتبال این کشور، زمینه قانونی برای عضویت این دو بازیکن زیر پرچم تیم ملی آذربايجان فراهم کرده است.

جیووانی دی‌بیاسی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال آذربایجان نام حجت حق‌وردی، مدافع ایرانی باشگاه سومقاییت را در بین فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی قرار آذربایجان قرار داد.

۲ بازیکن سرشناس ایرانی به عضویت تیم ملی فوتبال آذربایجان درآمدند!/ جستجوی پول در باکو

به نظر می‌رسد، بعد از علی قربانی، مهاجم سابق استقلال و سپاهان ـ که هشت ماه قبل اولین بازی اش را با پیراهن کشور جدیدش مقابل مونته‌نگرو انجام داد ـ قرار است، حجت حق‌وردی بازیکنی که حتی در نیم‌فصل از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، نیز به عنوان دومین بازیکن ایرانی با پذیرفتن تابعیت آذربایجانی برای این تیم به میدان برود.

البته یکی از شروط اصلی انجام این کار و تغییر ملیت بازیکن در فیفا، عدم سابقه ملی رسمی هر بازیکن با پیراهن وطن اصلی‌اش است که قربانی و حق‌وردی از آن بی بهره بودند و منعی برای بازی در تیم ملی جدید ندارند؛ اما نکته مهم اثبات وابستگی از راه مادر یا پدر به پرچم جدید است که بعید است چنین ادله‌ای وجود داشته باشد.

۲ بازیکن سرشناس ایرانی به عضویت تیم ملی فوتبال آذربایجان درآمدند!/ جستجوی پول در باکو

همچنین اثبات تولد در خاک جمهوری آذربایجان هم بر این دو تقریبا محال است و تنها راه باقی مانده، وابستگی شغلی و عاطفی به کشور جدید است که پس از صدور پاسپورت جدید و پذیرش تابعیت دوگانه ممکن می‌شود.

در این میان، مربیان متعددی هم از رشته‌های مختلف ورزشی برای کار به جمهوری آذربایجان کوچ کردند که مهمترین آن‌ها مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران بود که ملی‌پوشان زیادی را هم از اردوی تیم ایران به باکو کشاند. همچنین برای مدتی هدایت تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان نیز به جمشید خیرآبادی، دستیار محمد بنا در تیم ملی ایران محول شد.

در این میان تصور می‌شد دلیل اصلی پذیرش پیشنهاد آذربایجان توسط ورزشکاران ایرانی به خصوص در رشته‌های رزمی یا کشتی، مسائل تامین مالی و معیشت آن‌ها باشد. پرداخت‌ها در لیگ‌های داخلی در این رشته‌ها واقعا ناچیز بود و می‌شد توجیه ضعف اقتصادی برای این تصمیم را شنید، اما فوتبالیست‌هایی که با قرارداد‌های میلیاردی در لیگ ایران مشکل مالی نداشتند، حالا زیر بار تغییر تابعیت رفته‌اند!

۲ بازیکن سرشناس ایرانی به عضویت تیم ملی فوتبال آذربایجان درآمدند!/ جستجوی پول در باکو

در سال‌های ابتدایی اجرای سیاست خرید و واردات بازیکن و مربی در تیم‌های ملی آذربایجان، هم دستمزدهای خوبی به ایرانی‌ها پرداخت می‌شد و هم جایگاه و احترام خاصی داشتند؛ اما طی سال‌های اخیر، گزارش هایی از بروز مشکلاتی در نحوه پرداخت‌ها و میزان و نظم آن در ورزش این جمهوری تازه استقلال یافته شوروی منتشر شد که تا حدودی موج شدید مهاجرت ورزشکاران ایرانی را فرونشاند.

صباح شریعتی و سامان طهماسبی از کشتی گیران ایرانی بودند که در موج نخست مهاجرت ورزشکاران برجسته ایرانی، به تیم ملی کشتی آذربایجان پیوستند و شریعتی در المپیک ریو مدلل برنز وزن ۱۳۰کیلو را برای این کشور به دست آورد. این دو گشتی‌گیر بارها در میادین مختلف مجبور به کشتی گرفتن مقابل هموطنان خود شدند اما در فوتبال تقابل تیم ملی ایران با تیم جمهوری آذربایجان در یک میدان رسمی بسیار دور از ذهن است، چون کشور آذربایجان در تقسیمات فیفا، در فوتبال اروپا و زیر نظر اتحادیه فوتبال اروپا یوفا جای گرفته و بعید است به این زودی ها بتواند از قاره اروپا به جام جهانی صعود کند اما رشد فوتبال در این کشور به واسطه علاقه شدید الهام علی‌اف رییس‌جمهور این کشور به فوتبال بسیار سرعت گرفته است.

امین بازدید : 117 دوشنبه 03 خرداد 1400 زمان : 12:01 نظرات (0)

در حالی کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی مانده و هنوز اسامی نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده،‌ اعلام نشده است که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری زودتر از دیگران کُری‌خوانی‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی در 8 سال گذشته یکی از چهر‌ه‌های انتخاباتی 1400 است، او درحالی وارد کارزار انتخابات شده است که سال 96 به‌عنوان کاندیدای پوششی ثبت‌نام کرده بود تا در مناظرات یار کمکی حسن روحانی باشد.

این‌که نقش جهانگیری در انتخابات پیشِ‌رو نیز مانند 96 پوششی است یا خیر، البته موضوع گزارش ما نیست و قصد داریم اشاره‌ای داشته باشیم به عملکرد آقای جهانگیری که در 8 سال گذشته دومین مرد کابینه روحانی بوده و علی‌القاعده سهم بالایی در وضعیت اقتصادی امروز ایران دارد.

اسحاق جهانگیری معتقد است اگر دولت دوازدهم و اقداماتش نبود تاکنون کشور فروپاشیده بود و اگر این‌طور نشده است، به‌خاطر اقدامات آنهاست. او البته قبل‌تر هم در نشستی با مدیران ارشد بانکی گفته بود: «هریک از ما در دوران مسئولیت‌های مختلف خود کارنامه‌ای داریم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد...»!

باوجود رشد افسارگسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف و ثبت رکورد دلار 32هزار تومانی،‌ سکه 16میلیونی، پراید میلیونی، گوشت 140هزار تومانی، مرغ 36هزار تومانی،‌ مسکن چندمیلیاردی و افتضاح مدیریتی دولت در بورس و زیان 80درصدی سهامداران و... جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفته است که "عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد".

اتفاقاً آقای جهانگیری به نکته دقیقی اشاره داشته است،‌ امکان ندارد مردم فراموش کنند که چطور در دولت آقای روحانی که جهانگیری 8 سال معاون اول او بود، دلار از 3 هزار تومان به 32 هزار تومان هم رسید، چه شد که سکه از یک‌میلیون تومان به 16 میلیون تومان رسید؟ پراید 17ـ18میلیونی چرا یکباره بالای 100 میلیون تومان قیمت خورد؟ حتماً‌ مردم فراموش نخواهند کرد که در دولت آقای روحانی خانه‌دار شدن به آرزوی محال تبدیل شد. مگر می‌شود گرانی قیمت بنزین و افزایش سایر قیمت‌ها را در این دولت فراموش کرد، آن هم دولتی که از ابزار خوب مذاکره هم بهره برد ولی وضع اقتصاد، حتی پس از مذاکره و قبول برجام هم بدتر شد که نشان می‌دهد اینها مذاکره‌کنندگان خوبی هم نیستند و بیش از آنکه به‌نفع معیشت مردم امتیاز بگیرند، امتیاز می‌دهند.

قطعاً آمار کاهش چشم‌گیر مصرف گوشت و مرغ در دولت روحانی از حافظه تاریخی مردم و رسانه ها پاک نخواهد شد؛ گوشت 140 هزار تومانی و مرغ 36 هزار تومانی را مگر می شود فراموش کرد؟ افزایش قیمت‌ها با دستور دولت حتی در روزهای پایانی دولت را مگر می‌توان فراموش کرد؟ زیان 80درصدی سهامداران بورسی آن هم بعد از دعوت رئیس جمهور از مردم برای حضور در بورس آیا قابل فراموشی است؟

تورم 50درصدی به روایت مراکز غیررسمی و بیش از 40درصدی به‌استناد مرکز آمار آیا امری است که به‌راحتی از حافظه مردم پاک شود آن هم درحالی که جهانگیری که نقش کاندیدای پوششی روحانی در انتخابات 96 را بازی می‌کرد در یکی از مناظرات خطاب به مردم می‌گفت: «امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند، چون کاری شد کارستان رونق شروع شده، رشد اقتصادی در سال جاری بالا رفته و فضای بین‌المللی مثبت شده است».

بله آقای جهانگیری، کاری کردید کارستان، به‌اذعان مرکز آمار تورم سالانه در اردیبهشت ماه از 41 درصد عبور کرد؛ البته طبق گزارش‌هایی که برخی نمایندگان مجلس ارائه داده‌اند برآوردهای دقیق‌تر نشان می‌دهد که تورم فروردین ماه 1400 بیش از 50 درصد بوده و رکورد 75ساله تورم در دولت روحانی شکسته شده است.

"مردم عزیز، یادتان می‌آید وضع اقتصادی ما چه بود؟ کره، شیر و شیرخشک پیدا نمی‌شد؟" این هم یکی دیگر از جمله‌های معروف آقای جهانگیری در مناظرات 96 بود؛ البته همان‌طور که معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به‌درستی اشاره کرده‌اند عملکرد دولت در اقتصاد از حافظه مردم پاک نخواهد شد و مردم فراموش نخواهند کرد دولتی که با این ادعا روی کار آمده بود و 8 سال اقتصاد کشور را معطل غرب کرد، باعث شد مردم برای تأمین مایحتاج روزانه خود آن هم در ایام پیک کرونا ساعات طولانی در صف بایستند؛ یک روز در صف مرغ روز دیگر صف روغن! درباره روغن جامد و پوشک و شیرخشک و کره هم البته وضعیت همین بود و در مقاطعی این اقلام در بازار نه‌تنها کمیاب که حتی نایاب هم شده بود.

" مردم عزیز، بدانید که وعده‌های توخالی سبب می‌شود که مردم به کارآمدی نظام بدبین شوند. مردم عزیز ایران، هوشیار باشید. می‌خواهید فردای شما و فرزندان شما چگونه باشد؟ توسعه می‌خواهید یا آشفتگی؟ مردم یادتان هست در دوران دولت‌های نهم و دهم (احمدی‌نژاد) قیمت ارز لحظه‌ای بالا می‌رفت، واقعاً یک آواری بر سر اقتصاد کشور خالی شد. موتور اقتصاد روشن شده است و اقتصاد را راه انداختیم. ما سهام عدالت را واقعی خواهیم کرد، دیگر هیچ فقیری در ایران نباید باشد."

اظهارات جنجالی جهانگیری از همان روزهای بعد از انتخابات 96 تا امروز دست به دست می‌چرخد و باعث می‌شود که مردم حداقل شعارهای توخالی دولت تدبیر و امید را فراموش نکنند آن هم درحالی که مدعی بودند جلوی رشد لحظه‌ای قیمت دلار و گرانی‌ها را می‌گیرند.

نکته تأسف‌بار دیگر این است که جهانگیری قبلاً شعارش این بود که کاری می‌کنند که دیگر هیچ فقیری در ایران نباشد اما درحالی که 8 سال در دولت روحانی مسئولیت معاون اولی را به‌عهده داشت و سمت‌های مهم در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را یدک می‌کشید هنگام قرائت بیانیه انتخاباتی‌اش، زمانی که به موضوع فقر رسید بغض کرد و از برنامه‌اش برای مبارزه با فقر گفت! این در حالی است که فقری که الآن گریبانگیر مردم شده، ناشی از سیاست‌های اقتصادی و ارزی است که در دولت روحانی اجرا شد و اتفاقاً آقای جهانگیری هم جزء مدیران ارشد اجرایی آن بود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که سیاست ارزی دولت به‌خصوص در حوزه ارز 4200تومانی یا همان دلار جهانگیری باعث توزیع ناعادلانه ثروت شد و رانت بزرگی برای برخی نزدیکان دولت ایجاد کرده است.

دوشنبه 20 فروردین 97، روزی که اسحاق جهانگیری با اعتمادبه‌نفس کامل اسماً سیاست‌گذاری کرد و رسماً حکم تعطیلی صرافی‌ها و فعالان بازار ارز را داد و گفت: «از فردا دیگر هیچ‌قیمتی جز 4200 تومان برای هر دلار آمریکا رسمیت ندارد و کسانی که غیر از این قیمت بخواهند خریدوفروش کنند به جرم قاچاق دستگیر خواهند شد!» شاید فکرش را هم نمی‌کرد که آن تصمیم سیاه‌ترین سیاست ارزی 40ساله کشور نام بگیرد.

آن روزها حامیان دولت ازجمله ارگان رسمی کارگزاران، جهانگیری را «سوپرمن» نامیدند و با ابراز خوشحالی از میدان‌داری او، گفتند کشتی توفان‌زده اقتصاد کشور، ناخدای کاربلدی دارد! اما در کمتر از 40 روز ورق برگشت و با این سیاست اقتصادی نافرجام، 18 میلیارد دلار از اموال و دارایی‌های کشور سوخت و از بین رفت.  البته در همان زمان نیز اغلب کارشناسان اقتصادی نقدهای تندی نسبت به دلار 4200تومانی مطرح کردند اما گوش دولت بدهکار نبود و چند روز پس از اظهارات جهانگیری دستگیری‌ها آغاز شد و دلالان میدان فردوسی و سبزه‌میدان با دستبند به تیتر یک رسانه‌های دولتی تبدیل شدند.

این اقدام عجیب که برخی آن را تیر خلاص به اقتصاد بیمار کشور در دوران روحانی می‌دانستند تا همین امروز همچنان جزء سیاست‌های دولت است و هنوز هم دولت بنای دست کشیدن از آن را ندارد؛ اقدامی که نه‌تنها باعث نشده است کالاهای اساسی به‌قیمت دولتی دست مردم برسد که همزمان ضمن افزایش گرانی‌ها، موجب فسادی پیچیده هم شده است، فساد و رانتی بی‌سابقه که از یک‌سو جیب برخی خواص را پر کرده است و از سوی دیگر جیب دزدانی را که با کارت‌های استیجاری افراد دیگر چون کارتن‌خواب‌ها، میلیون‌ها دلار پول کشور را بالا کشیده‌اند.

با این حال اما آقای جهانگیری بدون توجه به کارنامه بسیار ضعیف دولتی که 8 سال معاون اول آن بوده و اتفاقاً سهم بالایی هم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی داشته است،‌ با اعتماد به نفس وارد کارزار انتخاباتی شده و حتی تأکید هم کرده است کشور به اصلاحات افق‌گشا و واقعی نیاز دارد!

احتمالاً آقای جهانگیری در 8 سال گذشته فرصت کافی برای اعمال اصلاحات افق‌گشا و واقعی نداشتند و یا از توان کافی به‌عنوان معاول اول رئیس جمهور و دومین فرد اصلی کابینه برخوردار نبودند که این روزها باز هم سودای حضور در انتخابات را دارند و حتی مدعی هستند که برای تغییرات جدید آمده‌اند.

امین بازدید : 371 دوشنبه 03 خرداد 1400 زمان : 0:22 نظرات (0)

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. 

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی اظهار کرد: جلسه سوم بررسی صلاحیت‌ها امروز برگزار شد و پرونده‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری رسیدگی شد. 

وی با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان دقت زیادی دارند، گفت: در تلاشیم که تا پایان ۵ روز دوم نتایج را اعلام کنیم. 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر روز تعدادی از پرونده‌ها بررسی می شود اما لازم است که برخی پرونده‌ها بیشتر بررسی شوند، لذا مجدد به کارشناسان ارجاع می شوند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیعات کاندیداها گفت: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. متاسفانه برخی رعایت نمی کنند و ما از همه دستگاه‌ها خواستیم که اگر گزارشی در این باره دارند، برای بررسی به شورای نگهبان ارائه کنند.

امین بازدید : 51 دوشنبه 03 خرداد 1400 زمان : 0:12 نظرات (0)

به گزارش پادشاه اینترنت و به نقل از رسانه رسمی باشگاه ماشین‌سازی تبریز، بعد از اعلام آمادگی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه ماشین‌سازی شهریار تبریز برای واگذاری این تیم، پیشنهاداتی برای انتقال مالکیت دریافت شد و در ابتدای امر تمامی پیشنهادات جهت تأیید صلاحیت به اداره کل ورزش و جوانان ارجاع داده شد و در نهایت یونس قربانی با تأیید صلاحیت مراجع ورزشی استان به‌عنوان خریدار پای میز مذاکره نشست.

تیم ماشین‌سازی تبریز با سهمیه لیگ برتری باشگاه گسترش فولاد تبریز در دو فصل اخیر فعالیت کرده است و همانطور که محمدرضا زنوزی در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده بود، این انتقال بدون هیچ چشمداشتی انجام شده و او از تمامی منافع حاصل از برند ماشین‌سازی و سهمیه لیگ برتری گسترش فولاد چشم‌پوشی کرد و همچنین به جهت همراهی با خریداران جدید، این انتقال با تأیید اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان و بدون دریافت هیچ مبلغی از سوی زنوزی نهایی شد.

در این جلسه ایوب بهتاج مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی، حامد نجفی مدیرعامل باشگاه و نماینده تام‌الاختیار مالک باشگاه محمدرضا زنوزی و یونس قربانی خریدار و مالک جدید باشگاه حضور داشته و صورتجلسه واگذاری به امضا طرفین رسید.

محمدرضا زنوزی در گفت‌وگویی تلفنی با اعلام حمایت خود از ورزش استان آذربایجان شرقی تا پایان فصل جاری، استادیوم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در مجتمع ورزشی اقتصادی بنیان دیزل را برای دیدارهای خانگی ماشین سازی به صورت رایگان در اختیار این تیم قرار دادند.

انتقال امتیاز تیم ماشین‌سازی تبریز از محمدرضا زنوزی مطلق به یونس قربانی قطعی بوده است و تمامی مسائل حقوقی از این تاریخ برعهده خریدار خواهد بود.  

امین بازدید : 50 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:59 نظرات (0)

شاهرخ بیانیدرباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان و راهیابی به جمع هشت تیم برتر جام حذفی، اظهار داشت: استقلال بعد از دربی وارد حاشیه شد، در صورتی که این بازی تمام شد و باید آن را فراموش کنند. گفته بودم دربی بازی حادثه‌هاست و تیم حریف روی یک اتفاق به گل رسید و برنده شد. در بازی با ذوب‌آهن، به خاطر تحت فشار بودن بازیکنان، نیمه اول خوبی را از استقلال ندیدیم. استقلال باید بداند در نیم‌فصل دوم هیچ تیمی نمی‌خواهد بازنده باشد و همه بسته بازی می‌کنند.

استقلال برنامه‌ای برای پرس از جلو ندارد
وی افزود: تیم استقلال پلنی برای برای پِرس از جلو ندارد. بازیسازی این تیم از عقب نیز ضعیف است. با این روش تیم مجیدی به مشکل می‌خورد. پرسپولیس و برخی از تیم‌‌ها کار پرس را انجام می‌دهند، اما خط هافبک‌شان نزدیک به خط حمله است. در استقلال اما، فاصله هافبک‌ها با خط دفاع زیاد است. در مجموع، استقلال پس از برد مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی شرایط بدی ندارد، اما باید فشار زیادی روی حریفان بیاورد تا از این استرس خارج شود. 

دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی با ذوب‌آهن مقایسه کنید
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیم‌های روبه‌روی استقلال نمی‌خواهند بازنده باشند، تصریح کرد: بازیکنان باید هر بازی را به مثل دیدار با پرسپولیس تصور کنند و با انگیزه وارد زمین شوند. استقلال چرا در عربستان خوب بازی کرد؟ چون همه برای اینکه شناخته شوند، انگیزه داشتند. بازیکنان خوب می‌دانند عرب‌ها دنبال بازیکن خوب هستند، به همین دلیل دنبال نشان دادن خودشان بودند. دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی در آزادی مقابل ذوب‌آهن مقایسه کنید. بازیکنان بالای 10 کیلومتر در گرمای عربستان می‌دویدند، اما برابر ذوب‌آهن به نظر می‌رسید وزنه به پاهای‌شان وصل است! 

بازیکنی که 4 ماه است پول نگرفته، چه انگیزه‌ای داشته باشد؟
بیانی با انتقاد از ساختار باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال باید شرایط مالی خودش را درست کند و نگذارد بازیکنان دلسرد شوند. دوره محمود فکری این شرایط وجود داشت و پول نمی‌دادند و بازیکن انگیزه نداشت. شنیده‌ام دیاباته چهار ماه است پول نگرفته! با این شرایط مشخص است که چرا او انگیزه ندارد. باشگاه استقلال بازیکن خارجی آورده است که استفاده کند. برای بازیکن خارجی فرقی نمی‌کند بازی کند یا نه. او پولش را می‌گیرد. درباره میلیچ هم این شرایط دیده می‌شود. چند ماه پیش خیلی راحت گذاشتند برود. مدیریت باشگاه باید مشکلات مالی را درست کند و پول‌ها و پاداش‌ها را به موقع بدهد. بازیکنی که 50 درصد پولش را نگرفته است، با یک آسیب‌دیدگی جزئی مدت طولانی از حضور در ترکیب دور می‌شود. 

استقلال 2 بازیکن گرفته که سر نخواستن‌شان دعواست!
وی خاطرنشان کرد: به مردم نگویید قرارداد بازیکن خارجی بالاست و پول نداریم به او بدهیم یا رئیس هیئت مدیره را گرفته‌اند و هزار مشکل دیگر داریم. هر طوری که شده باید پول بازیکن داده شود. وقتی بازیکن انگیزه نداشته باشد، چه توقعی می‌توانیم از مربی داشته باشیم؟ تیم‌های بالای جدول تقویت شدند، اما مدیران استقلال بازیکن مدنظر سرمربی را نگرفتند. گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس و سپاهان خودشان را تقویت کردند، اما باشگاه استقلال دو بازیکن گرفت که سر نخواستن‌شان دعواست! این بازیکنان چند دقیقه بازی کرده‌اند؟ اصلاً به چه دلیلی آنها را گرفته‌ایم؟ این دو بازیکن هر کدام دو سه میلیارد گرفته‌اند، پولی که می‌توانستند به بازیکنان دیگر بدهند. 

همه می‌دانند نتایج بیرون از فوتبال رقم می‌خورد
بیانی یادآور شد: از استقلال مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی را بگیرید تا ببینید شرایط چطور می‌شود. تیم‌های دیگر بهترین بازیکن تیم‌شان را تعویض می‌کنند و دیگر بازیکن بهترشان را وارد زمین می‌کنند. با این شرایط، نه مجیدی، نه فکری و نه آقای ایکس نمی‌توانند کاری کنند. همه در استقلال استرس دارند، بازیکن استرس دارد، سرمربی استرس دارد، هوادار استرس دارد. نتیجه این استرس‌ها گل‌های بدی است که می‌خوریم. بازیکنان باید به خودشان بیایند. خود ما هم نباید حاشیه درست کنیم. همه می‌دانند در این فوتبال چه اتفاقاتی می‌افتد. از هوادار 10 ساله گرفته تا هواداری که 30 سال است طرفدار استقلال است، می‌داند در این فوتبال چه خبر است. در فوتبال ما نتایج بیرون از زمین رقم می‌خورد و همه چیز با برنامه‌ریزی است.

رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد 30 سال پیش انداخت
وی با ابراز تعجب از آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات اخیر گفت: کاری که عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس انجام داد، رفتاری نبود که بتوان به سادگی از آن گذشت. 30 سال پیش در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا به سمت تماشاگران عربستانی رفتم. من نه فحشی دادم و نه کاری کردم، اما محرومم کردند. هنوز هم افسوس کارم را می‌خورم. رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد آن بازی انداخت. نمی‌دانستم حرکت من باعث محرومیتم می‌شود. 

بازیکنان استقلال نباید عصبی باشند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: فارغ از همه بحث‌هایی که درباره این فوتبال می‌شود، بازیکنان ما باید بدانند که نباید درگیر حواشی شوند. در دربی، بازیکنان ما مخصوصاً مدافعان تیم عصبی بودند. بازیکن حریف آنها را می‌زد و به سمت داور حمله می‌کردند، کاری که پرسپولیسی دوست داشتند انجام شود. وقتی با یک اتفاق به گل رسیدند، می‌خواستند بازی به سمت دیگری برود تا کار متوقف شده و استراحت کنند. بازیکن باید حرفه‌ای باشد و بداند استقلال روزهای سختش را می‌گذارند. 

مجیدی باید قربانی را دستیار خود کند
بیانی با اشاره به بحث حضور مشاور ایتالیایی در کادر فنی استقلال گفت: این همه مربی تحصیلکرده و خوب داریم. مجیدی باید یکی از مربیان داخلی را بیاورد که به او کمک فکری بدهد. این همه مربی داریم، آیا واقعاً کار سختی است که می‌خواهیم دنبال مربی از ایتالیا باشیم؟ یعنی مربیان دیگر اندازه فراز کمالوند نیستند که کمک کنند؟ به نظرم، مجیدی باید پیروز قربانی را برای چند بازی پایانی لیگ برتر کنار دست خود بیاورد. قربانی مربی است که هم تجربه دارد و هم در استقلال بازی کرده است. کسی که خود مجیدی از ابتدا روی او نظر داشت. قربانی در این بازی‌های سخت پیش رو می‌تواند به تیم کمک کند. مجیدی خودش استرس دارد. او در بازی قبلی می‌دانست اگر استقلال مقابل ذوب‌آهن نتیجه نگیرد، کار دشوار می‌شود و به همین خاطر استرس داشت.

امین بازدید : 56 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:50 نظرات (0)

در حالی که از روز گذشته انتشار جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده در برخی استان‌ها آغاز شد و امروز نیز شاهد انتشار جداول خاموشی های برنامه ریزی شده در استان تهران و برخی دیگر از استان‌ها بودیم، نامنظمی خاموشی ها در برخی نقاط، گلایه مردم را به دنبال داشته است.

طبق جداول اعلام شده، هر منطقه حداکثر 2 ساعت شاهد قطعی برق در روز خواهد بود اما در برخی مناطق، گزارش های مردمی حاکی از بروز خاموشی های بیش از 2 ساعت و گاها بیش از 3 ساعت است.

برخی از مشترکان نیز از بروز خاموشی های متعدد در طول روز گلایه داشته اند. به گفته این دست از مشترکان، طی امروز و روزهای گذشته، 2 یا 3 بار برق آنها در طول یک شبانه روز قطع شده است. مشترک دیگری نیز از غرب تهران از بروز قطعی های کوتاه مدت اما به تناوب گلایه داشت به طوری که از صبح امروز تا ظهر دو نوبت قطع و وصل برق با فاصله هر وقت و وصل 15 دقیقه در محل سکونت این مشترک رخ داده و در بعدازظهر نیز شاهد قطعی برق بیش از یک ساعته بوده است.

قطعی های نامنظم و متناوب برق علاوه بر اختلالی که در روند زندگی روزمره مردم به وجود آورده، نگرانی از آسیب دیدن احتمالی وسایل برقی منزل را برای مشترکان به دنبال داشته است و درخواست مردم از مسئولان صنعت برق کشور، تطابق قطعی های برق با جداول اعلام شده و جلوگیری از تکرار متناوب قطع و وصل برق در یک شبانه روز است.

امین بازدید : 51 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:47 نظرات (0)
سعید جلیلی گفت: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

باشگاه خبرنگاران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی نتیجه‌محوری رایج نباشد، ممکن است یک نفر ۵ مسئولیت اجرایی را نیز قبول کند تا ۵ خط رزومه داشته باشد و به جای نتیجه گرفتن، نمایش بدهد؛ این رفتارها در فضای سیاسی کشور باید تبدیل به ضد ارزش بشود.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه آسیب‌هایی جدی در «فرهنگ سیاسی» کشور وجود دارد، تصریح کرد: آسیب‌های امروز در فرهنگ سیاسی کشور فراتر از جناح‌های سیاسی و یا قوه‌ای خاص از قوای کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، غلبه نمایش به جای کار واقعی است. باید مراقب بود که نمایش صرف، اصالت پیدا نکند.

جلیلی افزود: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مهم «نتیجه داشتن» فعالیت‌ها و اثربخشی آن‌ها در عرصه حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و ... دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!

وی تصریح کرد: اگر در فرهنگ سیاسی کشور، گزارش کار جای کار را بگیرد، بسیار مضر خواهد بود.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ایام انتخابات فرصت مناسبی است تا با تعریف «نتایج مطلوب و مورد انتظار»، کارنامه دولت فعلی و برنامه‌های کاندایداهای دولت آتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از جلسه رای اعتماد یکی از وزرا، ارزیابی نتیجه کار افراد را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: یکی از آقایان در جلسه رای اعتماد خود می‌گفت که من در سال‌های اخیر فلان کتاب‌ها را نوشتم و کتاب‌های خوبی هم بود؛ اما نکته اینجاست که او در آن سال‌ها، معاون رئیس جمهور هم بوده است؛ پس چه زمانی فرصت برای انجام مسئولیت‌هایش داشته است؟

جلیلی در جمع بندی سخنان با اشاره به اینکه نباید مسئولان پشت ضعف‌های یکدیگر پنهان شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی ضعف دارد، نباید مسئول دیگری بگوید من این کار را انجام ندادم، چون دیگری ضعیف بود؛ عده‌ای می‌گفتند اگر لوایح دو قلو تصویب بشود، ما همه مسائل را حل می‌کنیم؛ دو سال کشور را معطل لوایح دو قلو گذاشتند، نتیجه‌ای عایدشان نشد و بعد هم به کلی یادشان رفت، اما دو سال کشور را معطل کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

جلیلی در پایان گفت: شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد.

امین بازدید : 60 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 14:24 نظرات (0)

در صورتی که کریستیانو رونالدو، یوونتوس را ترک کند این باشگاه به سراغ آنتوان گریزمن خواهد رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «اسپورت» کاتالونیا مدعی شد که کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی یوونتوس در فصل نقل و انتقالات تابستانی از این تیم جدا خواهد شد.

این نشریه همچنین در ادعایی دیگر به این نکته اشاره کرد که سران باشگاه ایتالیایی برای جانشینی رونالدو در یووه هم به احتمال فراوان آنتوان گریزمان، بازیکن فرانسوی بارسلونا را جذب خواهند کرد. در واقع یوونتوس در حال حاضر مشکلات مالی دارد و با رفتن رونالدو برای جایگزینی او به سراغ بازیکنانی نظیر امباپه یا هالند نخواهد رفت چرا که از نظر مالی نمی‌تواند از پس آن‌ها بربیاید و به همین دلیل به سراغ گریزمن می‌رود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که بارسلونا هم گریزمن را در تابستان پیش رو بفروشد چرا که از عملکرد او در این فصل رضایت نداشته و انتقادات زیادی پیرامون او مطرح است.

امین بازدید : 50 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:35 نظرات (0)

سازمان ملی امور فضایی چین(CNSA) تصاویر گرفته شده توسط ژورونگ را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. یکی از عکس‌ها که سیاه و سفید است، با کمک دوربین‌های متصل شده در قسمت جلویی ژورونگ گرفته شده است.

عکس دیگری نیز توسط دوربین متصل شده به قسمت عقب ژورونگ گرفته شده است که صفحات خورشیدی این مریخ نورد چینی را به همراه خاک سرخ و سنگ‌های روی سطح این سیاره نشان می‌دهد.

امین بازدید : 48 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:32 نظرات (0)

قتل توسط پدر

قتل عمدي فرزند توسط پدر چه فرزند دختر باشد يا پسر، حسب ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي مستوجب ديه مقرر شرعي است و به اصطلاح اين مورد از موارد سقوط قصاص است و از طرف ديگر چون پدر به عنوان مجرم در موضوع مطرح است حسب موازين شرعي با موانع ارث برخورد كرده و اين ديه كه از پدر اخذ مي‌شود به ساير اولياي دم غير از او پرداخت خواهد شد و چون اين عمل پدر نظم عمومي جامعه را بر هم زده و بيم تجري او بر ديگر افراد جامعه وجود دارد از جهت جنبه عمومي علاوه بر پرداخت ديه به حبس تعزيري ۳ تا ۱۰ سال براساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي محكوم خواهد شد. البته اعمال اين مجازات مانع مجازات تتميمي مندرج در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي (محروميت از حقوق اجتماعي) نخواهد بود. از نظر صلاحيت رسيدگي نيز حسب قوانين موجود از جمله قانون اصلاح، قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب دادگاه‌هاي كيفري استان به اين پرونده‌ها رسيدگي مي‌كند.

قتل فرزند توسط مادر

قتل فرزند توسط مادر نيز تا حدودي تابع علل فوق مي‌باشد ولي بيشتر رهايي فرزندان از شرايط معيشتي نامساعد و عوامل روحي و رواني و اختلافات شديد خانوادگي و اعتياد در موضوع دخيل هستند اما در مقايسه با قتل فرزند توسط پدر، اين نوع قتل از آمار پاييني برخوردار است و از نظر قوانين شرعي و موضوعي حاكم بر كشور اين قتل در صورت عمدي بودن مستوجب قصاص مادر خواهد شد.

قتل والدين توسط فرزند

قتل پدر يا مادر توسط فرزند نيز از قتل‌هاي مهم مستوجب قصاص براي فرزند مي‌باشد؛ عواملي از جمله اختلافات شديد خانوادگي و هواخواهي فرزند از يكي از اوليا (پدر يا مادر) يا اختلافات مالي شديد بين فرزند با يكي از آن‌ها يا غوطه ور شدن فرزند در گرداب اعتياد و عدم توانايي در تامين مخارج اعتياد و طرد وي از سوي خانواده فرزند را به سمت انتقام يا سرقت از پدر و مادر به تصور اينكه عامل بدبختي وي، آن‌ها هستند، سوق مي‌دهد و اقدام به قتل آن‌ها مي‌نمايد. گاهي ازدواج مجدد پدر يا در صورت فقدان پدر از سوي مادر يا برقراري روابط نامشروع مادر با ديگر افراد انگيزه قتل آن‌ها را در فرزند تقويت مي‌كند. ابتلاي پدر يا مادر به بيماري‌هاي صعب العلاج كه با ايجاد شرايط سخت براي فرزندان همراه است و هم فرصت و مكان نگهداري آن‌ها و هم هزينه درمان آن‌ها شرايط را غيرقابل تحمل براي فرزند نموده و فرزند گاهي براي رهايي خود از شرايط بد مالي دست به اين اقدام زده يا گاهي براي رهايي پدر و مادرش از آلام و دردهاي بيماري به قتل آن‌ها دست مي‌زند كه به قتل با اين انگيزه اتانازي مي‌گويند.

قتل از روي ترحم در حقوق ايران به رسميت شناخته نشده است و در زمره قتل‌هاي مستوجب قصاص است. البته بحث درخصوص اتانازي و قتل از روي ترحم به مطالعه و تحقيق بيشتري نياز دارد كه از حوصله اين بحث خارج است.

قتل همسر

قتل زن توسط شوهر يا برعكس آن از قتل‌هاي خانوادگي با آمار بالامحسوب مي‌شود. از نظر عرفي و لغوي نيز به محض طرح قتل خانوادگي، اين نوع قتل متبادر به ذهن مي‌گردد و در واقع رايج‌ترين نوع قتل خانوادگي است؛ در قتل زن توسط شوهر انگيزه‌ها و عواملي چون فقر و شرايط بد اقتصادي و اختلافات شديد خانوادگي توام با خشونت و كتك كاري و تفاوت‌هاي بارز فرهنگي و عقيدتي ميان زن و شوهر و عدم تقيد به اصول و موازين شرعي و عدم رعايت ارزش‌هايي چون حجاب و روابط اجتماعي توام با متانت توسط زن يا روابط نامشروع زن با مرد اجنبي و عدم توجه به تعهدات ناشي از ازدواج و لجبازي طرفين به نحوي كه غرور كاذب مانع پذيرش تقاضاي قانوني و منطقي طرف مقابل مي‌شود و اين لجبازي تا جايي پيش مي‌رود كه به صورت مرموز و ناخودآگاه طرف مقابل را در شرايط تحريك آميز و عصبانيت قرار داده و داشتن انتظارات بيش از حد اقتصادي زن با وجود اطلاع از وضعيت درآمدي شوهر كه اكثرا به خاطر چشم و همچشمي‌هاي كوركورانه به وجود آمده آستانه تحمل طرفين بخصوص شوهر پايين آمده و بهداشت رواني آن‌ها كاملااز بين مي‌رود و با كوچك‌ترين تلنگري حالت تدافعي و خشونت به خود مي‌گيرند و حتي اين بي‌صبري به خارج از منزل و به جامعه هم كشيده مي‌شود و اين كاهش آستانه تحمل باعث درگيري‌هاي مداوم و در ‌‌نهايت قتل‌هاي آني و بدون طرح و نقشه قبلي يا حتي گاهي با نيت قبلي رخ مي‌دهد كه نتيجه آن از هم پاشيدگي خانواده و سردرگمي فرزندان در جامعه خواهد بود. البته آمار‌ها حكايت از اين مسئله دارد كه اعتياد و خيانت زن به شوهر و برقراري روابط نامشروع از علل اصلي اين نوع قتل‌هاست.

از نظر قوانين موضوعه اين نوع قتل در صورت عمدي بودن موجب قصاص است كه اين قصاص با پرداخت تفاضل ديه از جانب اولياي دم مقتوله به قاتل صورت خواهد گرفت. براساس ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي اگر مرد همسر خويش را در فراش با مرد اجنبي ببيند قصاص و ديه از وي ساقط مي‌شود البته اين مهدورالدم بودن مقتولان بايد به اثبات برسد. گاهي اوقات فرد كشته شده اساسا مهدورالدم نبوده است ولي به تصور و اعتقاد قاتل او مهدورالدم است. اگر قاتل، اشتباه در اعتقاد خود را در دادگاه ثابت كند قتل عمدي براساس تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي تبديل به شبه‌عمد شده و تنها ديه مقرر شرعي اخذ خواهد شد.

قتل شوهر توسط زن نيز از قتل‌هاي رايج خانوادگي است كه اغلب با معاونت يا مشاركت زن و با اجير شدن فرد يا افراد اجنبي صورت مي‌گيرد اين نوع قتل اصولاريشه در انحرافات جنسي زن داشته و با تحريك زن به قتل همسر توسط فرد غريبه صورت مي‌گيرد. اين نوع قتل‌ها معمولااز طريق مسموم كردن يا چاقو زدن صورت مي‌گيرد و زن اكثرا نقش معاونت را عهده دار است و معمولازن بعد از دستگيري متوجه منجلاب اطراف خود مي‌شود. اين نوع قتل، براي قاتل، مجازات قصاص و براي معاون، ۳ تا ۱۵ سال حبس تعزيري را به همراه دارد.

قتل توسط برادر يا خواهر

در قتل برادر يا خواهر توسط همديگر نيز انگيزه‌هايي چون حسادت، رابطه نامشروع ، اختلافات مالي، اعتياد و اختلافات خانوادگي ديرينه كه منجر به حس انتقام‌جويي در فرد مي‌شود نقش اساسي دارند و اين قتل‌ها تابع مقررات قتل يعني قصاص هستند.

امین بازدید : 60 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:27 نظرات (0)

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: ما امروز صبح و بعد از ظهر جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان را داشتیم و با توجه به گزارش های کارشناسی و دقت اعضای محترم، بررسی ها ادامه دارد و ما به جمع بندی نهایی نرسیدیم و باید از 5 روز دوم مهلت قانونی خود برای بررسی ها استفاده کنیم

وی افزود: بعید است که شورای نگهبان زودتر از مهلت 10 روزه نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها را بتواند اعلام کند

کدخدایی گفت: جلسه بعدی شورای نگهبان روز شنبه برگزار می شود و بعید است که زودتر از 10 روز مهلت قانونی بتوانیم اسامی داوطلبان نهایی را به وزارت کشور اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هر کدام از پرونده ها، ساعت‌ها از اعضای شورای نگهبان وقت می‌گیرد تا به جمع بندی اولیه برسیم و نهایتا در جلسه نهایی، به جمع‌بندی برسیم.

امین بازدید : 60 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 23:42 نظرات (0)

رسول خطیبی سرمربی تیم تراکتور پس از شکست امروز تیمش مقابل آلومینیوم اراک در رختکن از بازیکنان تراکتور خداحافظی کرد.

خطیبی در روزهای اخیر به دلیل اختلاف با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد و به نظر می‌رسد اقدام امروز این مربی نیز بی‌‌ارتباط با حاشیه‌های چند وقت اخیر نیست.

در این وضعیت باید منتظر ماند و دید مسئولان باشگاه تراکتور چه واکنشی نسبت به این اقدام خطیبی نشان خواهند داد.

منبع : تسنیم

امین بازدید : 55 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 23:38 نظرات (0)

پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادشان هم اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، در تازه‌ترین نتایج تحقیقات قضائی درباره قتل بابک خرمدین مشخص شد پدر و مادر این کارگردان سینما، سال‌ها قبل دختر و داماد خود را هم به قتل رسانده‌اند.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: دو متهم این پرونده (پدر و مادر بابک خرمدین) در جدیدترین اظهارات خود اعلام کردند در سال‌های گذشته دختر و داماد خود را هم به قتل رسانده‌اند.

گفته می‌شود داماد خانواده خرمدین در سال 90 و دختر آنها در سال 97 هر دو به شیوه‌ای یکسان به قتل رسیده‌‌اند و اجساد آنها در مکانی نامعلوم که هنوز افشا نشده، دفن یا رها شده است.

ساعت 3:30 بامداد روز 26 اردیبهشت فردی که زباله‌ جمع‌کن بود در تماس با پلیس 110 اعلام کرد داخل سطل زباله در ورودی اکباتان، فاز سه یک جسد مثله شده را کشف کرده است.

با اعلام این خبر به سرعت تیمی از مأموران کلانتری 135 آزادی در محل حاضر شده و با جسد مثله شده مردی مواجه شدند که در یک پلاستیک سیاه رنگ قرار داشت. در ادامه مأموران پلیس آگاهی و اکیپ بررسی صحنه جرم نیز در محل حاضر شده و با انگشت‌نگاری و سایر اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی هویت جسد مثله شده شدند.

در ادامه هویت جسد هویدا و مشخص شد متعلق به بابک خرمدین؛ کارگردان سینمای ایران بوده است. مأموران آگاهی تهران بزرگ در ادامه سراغ پدر و مادر مقتول رفتند و از آنها تحقیق به عمل آوردند؛ پدر و مادر مقتول در ابتدا دچار تناقض‌گویی شدند اما سپس به قتل پسر خود اعتراف کردند.

بنابر اعترافات والدین مقتول، آنها ابتدا داروی بیهوشی در غذای بابک ریخته و او را بیهوش کرده بودند، سپس وی را به حمام خانه منتقل و در نهایت مثله کرده بودند.

امین بازدید : 53 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 11:44 نظرات (0)

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله الشیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعاً از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی اظهار داشت که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار  غزه بود.

اسماعیل هنیه اظهار داشت: امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به‌طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 مرتکب می‌شود.

هنیه ابراز کرد: ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به‌منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.

امین بازدید : 56 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 11:40 نظرات (0)

فرزاد مجیدی مدیر اجرایی تیم فوتبال استقلال گفت: افشین پیروانی در جایگاهی نیست که درباره استقلال و هوادارانش صحبت کند.

فرزاد مجیدی که روی خط تلفنی برنامه فوتبال برتر آمده بود، درباره اظهارات افشین پیروانی مدیر فوتبال پرسپولیس گفت: در ابتدا باید بابت شکست در دربی از هواداران عذرخواهی کنم. همچنین باید بگویم پیروانی در جایگاهی نیست که درباره استقلال و هوادارانش صحبت کند.

وی افزود: پیروانی در دربی حرف زشتی زد و گفت اینها «زِر زر» می‌کنند. تعجب می‌کنم ناظر و داور چهارم چرا با ایشان برخورد نکردند.

می‌گویند همه تیم‌ها علیه پرسپولیس متحد شده‌اند، اما چرا نمی‌گویند همه مشکلات سر این تیم است. هفته قبل برای سپاهان پنالتی نگرفتند و این هفته برای استقلال. وقتی پرسپولیس را بردیم و به فینال جام حذفی صعود کردیم، این همه خوشحالی نکردیم که اینها خوشحال بودند. در این دربی باید عین آب خوردن بازی را می‌بردیم. از فدراسیون توقع داریم با این افراد برخورد قانونی کند.

مدیر اجرایی تیم فوتبال استقلال با اشاره به توئیت آذری جهرمی علیه ستاره‌های قهرمانی استقلال گفت: هر کسی می‌خواهد باشد، وزیر باشد، مدیر باشد یا مدیرعامل، حق ندارد توهین کند. اگر مدیرعامل پرسپولیس روی خط برنامه نمی‌آید چون بلد نیست دروغ بگوید. مثل آقایان قسم جلاله نمی‌خورم و حرفی نمی‌زنم. پرسپولیس از همراه اول 30 میلیارد تومان گرفته است. این باشگاه خیلی حمایت می‌شود. همه هم بحث حمایت‌ها از این تیم را می‌دانند.

مجیدی خاطرنشان کرد: یک جام برای این تیم (پرسپولیس) کنار بگذارید تا بقیه تیم‌ها با هم رقابت کنند. چهار سال است که با شلوغ‌کاری و این الفاظ قهرمان می‌شوند. هفته گذشته قرار بود صحبت کنم، اما آنقدر درباره فرد همراه ایشان (پیروانی) صحبت کردید که آخر هم نفهمیدیم چه کسی است. همه تیم‌ها معترض هستند و فقط یک تیم خاص معترض نیست! موافق هستیم یک تیم خاص را قهرمان کنند و جام بدهند و بقیه با یکدیگر رقابت کنند. شما دربی را شانسی بردید و از تک موقعیت‌تان استفاده کردید. البته داوری هم به سودتان بود. مدیرعامل باشگاه ما درست صحبت کرد و اگر الان روی خط برنامه هستم، چون مدیرعامل پرسپولیس روی خط نیامد.

وی با انتقاد شدید از پیروانی مدیر تیم فوتبال پیروزی گفت: او در جایگاهی نیست که درباره استقلال صحبت کند و به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده استقلال از حق استقلال نمی‌گذرم. درست نیست هر هفته آقایان شلوغ‌کاری کنند. مدیرعامل این باشگاه چون نمی‌تواند دروغ بگوید روی خط نمی‌آید. در جلسه هماهنگی قبل از بازی قرار بود 15 بلیت برای ما باشد، 15 بلیت برای آنها. وقتی وارد ورزشگاه شدیم 200، 300 نفر از طرف آنها آمده بودند. چرا هر سه دقیقه که قرار بود موزیک و تشویق‌های هواداران استقلال پخش شود، اجازه این کار را ندادند؟ اگر یگان ویژه نبود، به مشکل می‌خوردیم و امنیت نداشتیم. این افراد تشویق هم می‌کردند. فکر می‌کنید چرا گفتند نیمه دوم چهار پنج دقیقه دیر وارد زمین شویم، چون خواستند این افراد را بیرون کنند.

مدیر اجرایی استقلال ادامه داد: چرا جلسه کمیته انضباطی دیدار سپاهان - پرسپولیس قبل از دربی تشکیل نشد، اما 24 ساعت پس از دربی گفتند قرار است جلسه انضباطی تشکیل شود؟ اگر پنالتی که برای استقلال گرفته نشد، برای پرسپولیس اتفاق می‌افتاد این برنامه که نه، حتی در صبح بخیر ایران هم مصاحبه می‌کردند. فرهاد مجیدی پس از دربی یکبار اعتراض نکرد و بهانه نگرفت و تبریک هم گفت. دوستان اما، شلوغ می‌کنند. چه بسا اگر یک بار تذکر می‌دادند این اتفاقات آخر دربی تکرار نمی‌شد.

مجیدی بار دیگر با اشاره به توهین آذری جهرمی علیه استقلال گفت: متأسفم که این شخص در ایران وزیر است. ایشان حق ندارد به لوگوی استقلال توهین کند. او که هیچ، نوه و نتیجه‌اش هم عمراً قهرمانی در آسیا و مثل ستاره‌های ما و افتخاراتش را نخواهند دید. وزیر ارتباطات باید به خاطر بی‌احترامی به لوگوی استقلال از همه استقلالی‌ها عذرخواهی کند. حتی هواداران پرسپولیس به خاطر عملکرد ایشان دل خوشی از او ندارند. باز هم می‌گویم وزیر که هیچ، نوه و نتیجه‌اش هم ستاره قهرمانی را نمی‌بینند.

امین بازدید : 59 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 زمان : 12:03 نظرات (0)

یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد کشتی که در دریای عرب توقیف شده حامل اسلحه از ایران به مقصد یمن در حرکت بوده است.

 ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی حامل هزاران قبضه اسلحه را در شمال دریای عرب توقیف کرده است.

یک مقام دفاعی آمریکا امروز یکشنبه در همین رابطه مدعی شد که تحقیقات اولیه نیروی دریایی این کشور به این نتیجه رسیده کشتی فوق از ایران راهی یمن بوده است.

امین بازدید : 56 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 زمان : 23:31 نظرات (0)

در پایان دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پیروزی بازیکنان 2 تیم درگیری شدیدی با یکدیگر پیدا کردند.

این درگیری در ادامه به ورودی رختکن کشیده شد و صحنه‌های ناخوشایندی در تونل ورزشگاه نقش‌جهان به وجود آمد.

ظاهراً این درگیری از لحظه ورود فرشاد فرجی به زمین مسابقه آغاز شد و ادامه آن پس از سوت داور مسابقه به نشانه پایان بازی بود.

این دیدار که در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر برگزار شد با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

امین بازدید : 65 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 زمان : 23:25 نظرات (0)

هادی در خصوص عملکرد تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت :  تیم‌های کشورمان عملکرد خوبی داشتند و خوشبختانه موفقیت خوبی کسب کردند. نمایندگان ایران انسجام خوبی داشتند و قدرت بدنی آنها مثال‌زدنی بود. مهمترین ویژگی بازیکنان ایرانی، کار فردی آنهاست که در هر رقابتی همیشه تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه کار گروهی در نمایندگان کشورمان حرف اول را می‌زد، تصریح کرد: این موضوع نشان داد که تیم‌های ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خوب کار کرده‌اند. امیدوارم درخشش تیم‌های ما در آسیا در  سطح ملی هم تداوم داشته باشد و این موفقیت می‌تواند به رشد فوتبال ایران کمک کند.

دروازه‌بان پیشین استقلال درخصوص نمایش این تیم در رقابت‌های آسیایی گفت: تغییرات کادر فنی و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، شرایط روانی خوبی برای بازیکنان رقم زد و مشخص بود که آنها از لحاظ بدنی، در شرایط خوبی قرار داشتند. وحدت تاکتیکی و هماهنگی خوبی نزد بازیکنان ایجاد شده بود و استقلال از لحاظ فنی، سطح باکیفیتی داشت. نقش قایدی بسیار موثر بود و با توجه به اینکه ستاره‌ها تعیین‌کننده هستند، استقلال در مرحله گروهی بازی‌های چشم‌نوازی ارائه کرد.

طباطبایی در مورد دیدار استقلال مقابل الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: استقلال در این دوره، در گروه سختی قرار داشت و حضور تیم‌های باکیفیت در گروه C، کار آبی‌پوشان را دشوار کرده بود. برای بازی با الهلال فرصت بیشتری وجود دارد و تیم می‌تواند با آمادگی کامل و حفظ هماهنگی خود به مصاف الهلال برود. باید از همین امروز برای این مسابقه برنامه‌ریزی کرد اگر چه شاید همین امروز هم دیر باشد.

امین بازدید : 67 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 زمان : 12:53 نظرات (0)

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دوشنبه گذشته در ادامه سفر منطقه‌ای ظریف، او گفت‌وگوهای خود را در بغداد و بعد در عمان و کویت ادامه داد. در هر سه کشور، با مقام‌های این کشورها درباره مسائل منطقه‌ای، دوجانبه، منطقه و جهان اسلام انجام شد. سفر منطقه‌ای موفقی بود.

کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کارش را ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کمیسیون فصلی برجام ادامه نشست‌های خود را داشت که روز شنبه پایان یافت، افزود: هیات‌ها برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌ها برگشتند و در حال رایزنی هستند. روز چهارشنبه نیز من در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردم که درباره کارزارهای ضد اطلاعاتی و انحصار در فضای مجازی صحبت کردم. همچنین کمیسیون مشترک برجام روز جمعه کارش را ادامه می‌دهد.

خبر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تأیید نمی‌شود

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تبادلات زندانیان میان ایران و آمریکا تصریح کرد: مساله زندانی‌ها همواره در دستورکار ایران بوده است؛ جدا از گفت‌وگوها و مسائلی که در برجام دنبال می‌شود. همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح بوده است. این گزارش‌ها از منابع آگاه تایید نمی‌شود.

خطیب‌زاده درباره آزاد شدن هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خاطرنشان کرد: همه این منابع باید یکجا آزاد شوند.

امین بازدید : 60 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 زمان : 12:50 نظرات (0)

طبق داده های وزارت بهداشت هند، این کشور با 401993 مبتلای روزانه به کرونا امروز (شنبه) شاهد یک رکورد تازه در تعداد ابتلا به این ویروس بود.

طبق آمارهای دولتی تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز طی 24 ساعت گذشته 3523 نفر اعلام شده است.

از اواخر فوریه که دومین موج کرونا در هند آغاز شد 7.7 میلیون نفر به تعداد مبتلایان افزوده شده است.

کمبود واکسن کرونا در هند برخی شهرداری ها در این کشور از جمله در کلانشهرهای اصلی را مجبور کرده است تا واکسیناسیون تمام افراد 18 سال به بالا را به تعویق بیاندازند.

افراد 45 سال به بالا از پیش واجد شرایط واکسینه شدن بودند. رسانه های داخلی هند می گویند 600 میلیون فرد دیگر نیز از روز شنبه واجد شرایط خواهند شد.

اما برخی شهرداری ها می گویند که به دلیل کمبود واکسن، قادر به واکسینه کردن این گروه سنی جدید نیستند.

آرویند کجریوال وزیر ارشد دهلی از شهروندان خواسته است تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که دوزهای واکسن مورد نیاز هنوز دریافت نشده‌اند.

منبع : تسنیم

امین بازدید : 64 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 11:03 نظرات (0)

با پایان دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در پنج گروه این مسابقات، هشت تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریفان خود را شناختند.

با توجه به نتایجی که در هفته پایانی از مرحله گروهی رقم خورد، سه تیم ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی حضور خواهند داشت که باید 13 و 14 سپتامبر (22 و 23 شهریور) به مصاف رقبای خود بروند.

برنامه بازی‌های این مرحله در منطقه غرب به شرح زیر است:

پرسپولیس ایران - استقلال تاجیکستان

استقلال ایران - الهلال عربستان

تراکتور ایران - النصر عربستان

شارجه امارات - الوحده امارات

در حالی که بسیاری از هواداران استقلال و پرسپولیس منتظر برگزاری دربی در این مرحله بودند، اما حداقل در این مرحله شاهد رویارویی آسیایی استقلال و پرسپولیس نخواهیم بود. البته پرسپولیس باید به مصاف استقلال تاجیکستان، تیمی همنام رقیب سنتی پرسپولیسی‌ها اما سرخپوش!

امین بازدید : 59 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 10:59 نظرات (0)

بابک مرادی هافبک تیم فوتبال استقلال گفت، این تیم فقط به صعود از گروهش قانع نیست، چرا که تیمی پرافتخار در آسیاست.

بابک مرادی پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل الشرطه عراق و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: الشرطه تیمی فیزیکی و خوب بود که آمده بود که مقابل ما نبازد. آنها جوانمردانه جنگیدند و خوشحالم که در این مسابقه پیروز شدیم.

وی درباره صعود تیمش از گروه C لیگ قهرمانان آسیا و پیش‌بینی‌اش از مرحله بعدی گفت: ما تیمی پرافتخار در آسیا هستیم که به صعود از گروه راضی نمی‌شویم‌. اینجا آمده بودیم که دل هواداران‌مان را شاد کنیم و امیدوارم در آینده هم موفق شویم.

استقلال در گروه مرگ آسیا با صعودی مقتدرانه، به یک هشتم نهایی صعود کرد و آرزوی قهرمانی برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در امسال را داریم.

امین بازدید : 69 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 1:04 نظرات (0)

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال تهران گفت: بازی با الشرطه عراق اصلا آسان نیست و استقلال باید در این بازی باهوش و کم‌اشتباه باشد.

در خصوص تساوی استقلال برابر الاهلی عربستان گفت: استقلال در این بازی از لحاظ بدنی تحلیل رفته بود و نتوانست در مجموع نمایش خوبی داشته باشد. با این تساوی همه چیز به بازی آخر کشیده شد و اگر استقلال در بازی آخر شکست بخورد و الدحیل و الاهلی مساوی کنند، همه چیز تمام می‌شود. با وجود اینکه الشرطه شانس صعود ندارد اما قطعا برابر استقلال محکم بازی خواهد کرد چون تیم های عراقی با تیم‌های ایرانی کری دارند. بازی با الشرطه عراق اصلا آسان نیست و استقلال باید در این بازی باهوش و کم‌اشتباه باشد.

وی با اشاره به عملکرد استقلال بعد از امدن قرهاد مجیدی تاکید کرد: استقلال بعد از آمدن مجیدی نتایج خوبی گرفت و این بازیکنان همان نفراتی هستند که زمان مربیگری محمود فکری هم در استقلال حضور داشتند. با این حال نمی‌دانم چرا استقلال در زمان فکری نتایج لازم را نگرفت و حتی دیگر زیبا هم فوتبال بازی نمی‌کرد، البته بازیکنان استقلال زمان فکری نصف این کارایی را هم نداشتند و این موضوع خیلی عجیب است. این فوتبالیست‌ها با فوتبالیست‌های زمان ما خیلی فرق دارند. ما در هر تیم یا با هر مربی که کار می‌کردیم تا آخرین حد ممکن تلاش می‌کردیم و دنبال مسائل حاشیه‌ای هم نبودیم. نتایج استقلال طوری یود که در نهایت سرمربی عوض شد و عملکرد همین بازیکنان به یکباره از این رو به آن رو شد.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا آبی‌پوشان در لیگ برتر شانسی برای قهرمان شدن دارند، تصریح کرد:‌هنوز چیزی مشخص نیست. خیلی‌ها می‌گویند که سپاهان یا پرسپولیس قهرمان خواهد شد اما من معتقدم که چیزی قابل پیش‌بینی نیست. استقلال و حتی چند تیم دیگر هم که در جدول پایین‌تر هستند می‌توانند شانس قهرمانی داشته باشند.

امین بازدید : 64 جمعه 10 اردیبهشت 1400 زمان : 11:36 نظرات (0)

بهترین گلزن لیگ برتر روسیه برای چهارمین فصل متوالی، گل‌نزن‌ترین بازیکن این رقابت‌ها شد.

به نقل از سایت Sport24 روسیه سردار آزمون 16 فرصت مسلم گلزنی از 27 فرصت پیش‌آمده را در فصل جاری لیگ برتر روسیه از دست داده و این آمار او را در رده نخست گل‌نزن‌ترین بازیکن این رقابت‌ها قرار می‌دهد، این در حالی است که وی هم‌اکنون با 16 گل زده آقای گل رقابت‌ها نیز لقب گرفته است. رتبه دوم این رده‌بندی نیز به آرتم جیوبا، دیگر مهاجم زنیت با از دست دادن 13 فرصت گلزنی اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش؛ سردار آزمون که مورد توجه والنسیای اسپانیا قرار می‌دهد برای چهارمین فصل متوالی در لیگ برتر روسیه رکورددار از دست دادن بیشترین فرصت‌‌های مسلم گلزنی است. او در فصول 18- 2017 (14 گل)، 19 -2018 (15 گل) و 20 - 2019 (17 گل) را از دست داد.

تیم زنیت سن‌پترزبورگ با 58 امتیاز صدرنشین لیگ برتر روسیه در فصل جاری است و فردا در بازی برابر لوکوموتیو مسکو در صورت کسب نتیجه تساوی برای سومین بار متوالی قهرمان می‌شود.

امین بازدید : 71 جمعه 10 اردیبهشت 1400 زمان : 11:12 نظرات (0)

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص فایل صوتی وزیر امور خارجه ایران که در بخشی از آن در خصوص سیاست‌های روسیه نیز اظهاراتی مطرح شده است، اعلام کرد که تنها مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه برای اولین  بار به فایل صوتی منتشرشده از اظهارات محمدجواد ظریف که در بخشی از آن به سیاست‌های روسیه نیز اشاره شده است، واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود، درباره فایل صوتی محمدجواد ظریف گفت: «ما فقط مواضع رسمی ایران را مدنظر قرار می‌دهیم که بارها از زبان مقامات تهران بیان شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «ایران بارها به‌صورت رسمی از مواضع مسکو در قبال برجام قدردانی و از تداوم همکاری‌ها با روسیه استقبال کرده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه از نقش تأثیرگذار کشورش در حفظ برجام پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق سخن گفت و تأکید کرد: «تفاسیر مطرح‌شده درباره این فایل صوتی در بحبوحه مذاکرات وین تنها به‌زیان این مذاکرات است، اما در مقابل، مسکو به تلاش خود برای احیای برجام ادامه می‌دهد.»

زاخارووا با اعلام اینکه روسیه هرگز بر سر منافع و شرکای خود معامله نمی‌کند، گفت: «روسیه ترجیح می‌دهد که بر مبنای عمل [درباره شرکایش] قضاوت کند و نه بر مبنای اظهارات نسنجیده و ناروا.»

امین بازدید : 72 جمعه 10 اردیبهشت 1400 زمان : 11:08 نظرات (0)
سوریه آخرین آزمون و خطای ایران برای عبور از بحران بحرینی/ تلاش اسکوچیچ برای تثبیت 3-4-3

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از ورود مجدد به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف سوریه خواهد رفت.

ایران و سوریه؛ تیم‌هایی که در انتخابی جام جهانی 2018 در یک گروه برای صعود تلاش می‌کردند و حالا باید در مسیر جام جهانی 2022 به آماده‌سازی یکدیگر کمک کنند. این بار تفاوت‌هایی میان دو تیم وجود دارد. سوریه در گروه A و با 15 امتیاز صدرنشین است و با خیالی آسوده دیدارهای باقیمانده را انجام می‌دهد، اما ایران در گروه C با شش امتیاز و ایستادن در رتبه سوم نباید کوچک‌ترین خطایی انجام دهد. به همین دلیل این دیدار دوستانه به نوعی آخرین فرصت دراگان اسکوچیچ و شاگردانش در تیم ملی ایران است تا آزمون و خطاها را پشت سر بگذارند.

تیم ملی فوتبال ایران، در 14 ماه اخیر که دراگان اسکوچیچ را به‌عنوان سرمربی خود داشته هنوز نتوانسته است بازی رسمی داشته باشد و همه‌گیری ویروس کرونا حتی مجال برگزاری اردو و بازی دوستانه در تمام تاریخ‌ها را نداده است. دیدار دوستانه با ازبکستان، دیدار لغوشده با مالی و دیدار دوستانه با بوسنی فرصت‌های اسکوچیچ برای شناختن نفرات اصلی‌اش بوده و حالا آخرین فرصت او دیدار با سوریه است. اسکوچیچ باید تیمی را برای ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین آماده کند که شانس کمتری نسبت به عراق و بحرین برای صعود دارد، با این حال پیروزی در هر چهار مسابقه ایران را به صورت قطعی راهی مرحله بعدی خواهد کرد.

در مدت زمان کوتاهی که اسکوچیچ تیم ملی را در اختیار داشته (برگزاری اردو و بازی دوستانه) آنچه مشهود بوده، تغییر سیستم تیم ملی است. شاید تعدادی بازیکنان قدیمی از لیست بیرون رفته‌اند و تعدادی بازیکن جدید به لیست اضافه شده‌اند، اما اسکلت اصلی تیم ملی تغییر چندانی نداشته است. با این حال امتحان کردن سیستم‌های جدید در تیم ملی، نشان می‌دهد که کادر فنی فعلی نمی‌خواهد با سیستم قبلی ادامه مسیر را طی کند.

تیم ملی در هشت سالی که با کارلوس کی‌روش در دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها رقابت کرد، بیشتر با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت که تمایل این کادر انجام بازی دفاعی بود. زمانی که مارک ویلموتس جانشین کی‌روش شد، شعار تیم ملی انجام بازی هجومی بود که البته تا حدودی عملیاتی شد، اما در تیم ملی تغییر سیستمی شاهد نبودیم و ملی‌پوشان بر پایه همان سیستم قبلی فقط در زمین آزادتر شده بودند که این مسئله بیشتر باعث به‌هم ریختن نظم تاکتیکی شد. با این حال، آنچه در تیم ملی با هدایت اسکوچیچ شاهدش بودیم، برپایی سیستمی جدید و بازگرداندن نظم تاکتیکی در بازی‌های دوستانه بوده است؛ نظمی که مشخص نیست در بازی‌های رسمی و مهم ایران تا چه اندازه حفظ شود، اما باید به آن امیدوار بود.

تیم ملی در دیدار مقابل ازبکستان یک نیمه سرگردان را پشت سر گذاشت و یک نیمه منظم داشت. در دیدار مقابل بوسنی که بهترین نمایش ایران با اسکوچیچ بود و پیروزی نیز رقم خورد، به نظر می‌رسید ملی‌پوشان به سرعت در سیستم جدید خود را پیدا کرده‌اند و نظم آنها در سیستم 3-4-3 به خوبی قابل مشاهده بود. حالا آنطور که پیداست، اسکوچیچ پس از امتحان چند سیستم مختلف در تمرینات و دو بازی دوستانه، توانسته به سیستم مدنظر خود دست یابد. احتمالاً استفاده از سیستم 3-4-3 که انعطاف‌پذیری بالایی در حملات و دفاع تیمی ایجاد می‌کند، سیستم نهایی تیم ملی خواهد بود. سیستمی که حالا اسکوچیچ باید نفرات اصلی‌اش را در دیدار مقابل سوریه پیدا کند و آخرین آزمون و خطاها را پشت سر بگذارد.

ملی‌پوشان ایران از ساعت 17:30 امروز (سه‌شنبه - 10 فروردین) در استادیوم آزادی به مصاف سوریه خواهند رفت. تیمی که تا به اینجا در میان تمام تیم‌های حاضر در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین بهترین عملکرد را داشته و با پیروزی در تمام بازی‌هایش شکست‌ناپذیر نشان داده است. سوریه در دوره قبلی انتخابی جام جهانی نیز تنها تیمی بود که موفق شد دروازه ایران را باز کند و سوری‌ها در دیدار پایانی در ورزشگاه آزادی دو بار موفق به گلزنی شدند. هرچند ایران بازهم شکست‌ناپذیر نشان داد، اما سوری‌ها نشان دادند که حریف سرسختی هستند. حالا نیز این سرسخت‌ها می‌توانند حریف تدارکاتی خوبی برای تیم ملی ایران باشند تا اسکوچیچ و شاگردانش پیش از مصاف با عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج محک خوبی بخورند. دیدارهایی که میزبانی آن هم به بحرین سپرده شده است تا تیم ملی به لحاظ روانی دچار یک بحران شود. بحرانی که با کمک شیخ سلمان رئیس بحرینی AFC ایجاد شده و عبور از این بحران بحرینی می‌تواند یک اتفاق ویژه برای تیم ملی باشد.

امین بازدید : 60 سه شنبه 10 فروردین 1400 زمان : 13:57 نظرات (0)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته لایحه بودجه سال 1400 را مصوب کردند که پس از تائید شورای نگهبان محمد باقر قالیباف رئیس مجلس آن را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم در ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور آمده است:

بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر بیست و هشت میلیون و هشتصد و بیست و سه هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون ریال به شرح ذیل است؛

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 13 میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و ششصد و نود و نه میلیارد و دویست و شصت و هشت میلیون ریال شامل؛

1- منابع عمومی بالغ بر  دوازده میلیون و هفتصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال.

2- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه و هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال است.

به دولت اجازه داده می شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

ابلاغ سه میلیون و چهارصد هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف ابلاغی تا اعتبار مصوب) از 6 ماهه دوم سال 1400 و صرفاً پس از اطمینان از تحقق منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در 6 ماهه اول قابل ابلاغ به مصارف مصوب است.

 

امین بازدید : 60 شنبه 30 اسفند 1399 زمان : 11:19 نظرات (0)

سخنگوی جنبش انصارالله گفت : همکاری ترکیه با عربستان و فروش سلاح‌های ترکی به این کشور در جنگ یمن موضوع تازه‌ای نیست.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگویی که روز گذشته با شبکه الجزیره داشت با اشاره به نقش پررنگ آمریکا در بحران یمن اعلام کرد، ایالات متحده بخش عمده‌ای از تجاوز ضد یمن است و طبیعی است که ما گفتگو با آمریکایی ها را بپذیریم؛ چراکه آنها طرف اصلی در این جنگ هستند و واسطه نیستند.

عبدالسلام گفت، آمریکایی‌ها ستون تجاوز علیه یمن و محاصره این کشور هستند و اگر آنها جدیتی که در حل بحران عربستان و قطر داشتند را درباره جلوگیری از تجاوز ضد یمن نیز در نظر می‌گرفتند بلافاصله این تجاوزات را متوقف می‌کردند.

سخنگوی انصارالله اظهار داشت، آمریکا می‌داند که برای رسیدن به منافع خود چه باید بکند و زمانی که دید قرار دادن نام انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی مانع گفتمان دیپلماسی واشنگتن می‌شود این تصمیم را لغو کرد.

وی درباره همکاری ترکیه و عربستان سعودی در جنگ یمن اعلام کرد ریاض از ابتدای تجاوز به یمن اقدام به خرید هواپیماهای ترکیه کرده و هیچ چیز جدیدی در این موضوع وجود ندارد، عربستان همواره از کشورهای دیگر سلاح می‌خرد و خودش قادر به پیشرفت نیست.

محمد عبدالسلام تاکید کرد مهم نیست سلاح‌های عربستان، ترکی باشد یا آمریکایی و یا متعلق به هر کشور دیگری؛ چرا که این هواپیماها توسط پدافند هوایی یمن سرنگون می‌شوند.

وی تصریح کرد، پرتاب موشک‌های بالستیک و هواپیماهای ما در چارچوب موضع دفاعی است و در ماه گذشته جنگنده‌های دشمن بیش از هزار بار به ما حمله کردند. حملات موشکی ما یک تصمیم استراتژیک بوده و صرفاً یک اقدام نظامی میدانی نیست و در صورتیکه حملات دشمن موفق شود ما نیز عملیات‌های موشکی و پهپادی خود را متوقف می‌کنیم.

امین بازدید : 61 پنجشنبه 28 اسفند 1399 زمان : 15:46 نظرات (1)

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر چه استقلال بازیکنان زیادی دارد، اما در نقل‌وانتقالات بازیکنان با نظر سرمربی جذب نشده‌اند.

صالح مصطفوی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از سه پیروزی با هدایت فرهاد مجیدی اظهار داشت: قصد دارم نکته‌ای را درباره وضعیت نقل‌وانتقالات استقلال در سه سال گذشته بگویم. از زمان وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی تا فرهاد مجیدی عمدا یا سهوا که امیدوارم عمدی نبوده باشد، در زمان نقل‌وانتقالات، بازیکنان با نظر سرمربی جذب نمی‌شوند. مدیران کاری می‌کنند که سرمربی در زمان نقل‌وانتقالات نباشد و مشخص نیست با نظر چه کسی تیم بسته می‌شود. این یک خیانت بزرگ به استقلال بوده است.

وی افزود: متأسفانه شرایطی ایجاد شده که در نقل‌وانتقالات، استقلال با نظرات غیرفنی بسته شود. سردرگمی‌هایی که در سیستم و شکل بازی استقلال وجود دارد، به همین مسئله بازمی‌گردد. زمان آندره آ استراماچونی، استقلال با سیستم 3-3-4 شروع کرد، اما بعد از چند بازی سیستم بازی به 2-5-3 تغییر کرد، چون تیم را خودش نبسته بود و در جریان مسابقات متوجه می‌شود شرایط تیم درست می‌شود یا نه. وقتی درست نشود، مجبور است سیستم را عوض کند. وقتی یک مربی دوست داشته باشد تفکراتش را در زمین پیاده کند، باید ابزار برای او فراهم باشد. 

مربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در تیم فعلی استقلال، چهار، پنج هافبک یک شکل وجود دارد و در یک پست مانند وینگر یک بازیکن بیشتر نیست. این موضوع ظلم بزرگی است که هر سال در حق استقلال می‌شود. متأسفانه در نقل‌وانتقالات سه سال اخیر شرایط به این شکل بوده و خوشبینانه‌اش این است که عمدی نبوده است. خریدهای نیم فصل دوم با نظر فرهاد مجیدی بوده، اما می‌بینیم بیشتر هافبک‌ها شبیه به هم بازی می‌کنند.

مصطفوی ادامه داد: در پست وینگر راست از وریا غفوری استفاده می‌کنیم و این موضوع نشان می‌دهد که ابتدای فصل مربی تیم را نبسته تا بگوید برای این پست‌ها چه بازیکنانی را می‌خواهد. بازیکنان در ابتدای فصل زمانی جذب شدند که استقلال مربی نداشت. زمانی که استراماچونی هم آمد، تیم بسته شده بود. استراماچونی رفت و فرهاد مجیدی را دیر اضافه کردند و تنها می‌توانست بازیکن آزاد جذب کند، آن هم بازیکنی مثل مدافع بلغارستانی که پنج ماه بازی نکرده بود. 

مربی استقلال گفت: 60 درصد بازیکنانی که فرهاد مجیدی می‌خواست، آخر فصل جدا شدند و به تیم‌های دیگر رفتند. بازیکن گرفتن در نیم فصل سخت است. اینها نکاتی است که باعث عدم قهرمانی استقلال می‌شود. بازیکنان باید با نظر سرمربی جذب شوند، اما سه سال است که استقلال از این مسئله ضربه می‌خورد. امیدوارم پایان فصل جاری این شرایط درست شود. شکل بازی استقلال باید در شأن این تیم باشد. 

وی با بیان اینکه جنس استقلال جور نیست، عنوان کرد: از بازی با سپاهان در فصل گذشته مجیدی را اذیت کردند تا از استقلال برود. کاری کردند سرمربی تیمی که سپاهان را دو بار در لیگ و جام حذفی شکست داده و در دربی به آن خوبی بازی کرده بود؛ برود. قصد و غرضی هم باشد، ضربه‌اش را استقلال خورد. آرزوی همه تیم‌های لیگ برتری و حتی یکسری از تیم‌های آسیایی است بازیکنانی که در استقلال حضور دارند را داشته باشند. اینها بازیکنانی هستند که قابلیت بازی در تیم‌های اروپایی دارند و شکی در کیفیت‌شان نیست، اما جنس تیم جور نیست. هواداران باید بدانند چه خیانت‌هایی به استقلال شده است. می‌گویند استقلال بازیکن زیاد دارد، اما این در حالی است که جنسش جور نیست. 

امین بازدید : 50 پنجشنبه 28 اسفند 1399 زمان : 15:40 نظرات (0)

 

بررسی لایحه بودجه سال 1400 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی روز(سه‌شنبه 14 بهمن ماه) قرار داشت که پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان لایحه بودجه سال 1400  و استماع اظهارات محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه  و بودجه ، کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد که وکلای ملت با اکثریت آرا کلیات آن را رد کردند.

کانال ما در تلگرام

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم در تشریح برخی از دلایل رد کلیات لایحه بودجه سال 1400، اظهار داشت : لایحه بودجه دولت ایرادات جدی دارد و حتی اقتصادانان هم سوء با دولت هم اشکالات جدی به لایحه بودجه سال 1400 داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه بودجه دولت برای کشور چالش زا بود، افزود: اجرای لایحه بودجه دولت تورم 70 الی 80 درصدی را برای جامعه به دنبال داشت  و با توجه به شرایط اقتصادی کشور چنین تورمی اقشار ضعیف را بیشتراز این تحت فشار قرار می‌داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت درآمد‌های موهوم را در بودجه پیشبینی کرده بود، ادامه داد:ما شاهد تبعیض در بودجه سال 1400 بودیم به طوری که دولت در لایحه بودجه نهاد ریاست جمهوری را 60 درصد افزایش داده بود، اما افزایش 25 درصدی را برای افزایش حقوق کارکنان در نظر گرفته بود ؛ اگر پول نیست برای همه نباشد ، پس چرا برای نهاد ریاست جمهوری هستبرای مردم نیست؟

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه وابستگی بودجه به نفت یکی دیگر از ایرادات لایحه بود، اضافه کرد: گره زدن بودجه به مذاکرات با 1+5 هم از دیگر ایرادات لایحه بودجه بود از طرفی هم مالیات‌ها واقعی نبود و فرار مالیاتی وجود داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در بودجه عدالت در توزیع منابع رعایت نشده بود، اظهار داشت: بودجه نامتوازن  بود و هزینه‌ها در بودجه 40 الی 50 درصد افزایش یافته بود اما درآمدها بسیار کمتر از هزینه‌ها بود که این نیز یکی دیگر از ایرادات بود و به طور کلی تناقض‌های زیادی در لایحه بودجه وجود داشت.

حجت الاسلام سلیمی در پایان تاکید کرد: به طور کلی لایحه بودجه سال 1400 قابل دفاع نبود و از طرفی هم دولت هم تعامل مناسبی برای بودجه با مجلس نداشت.

امین بازدید : 59 جمعه 17 بهمن 1399 زمان : 11:51 نظرات (0)

دور گروهی ACL 2021 متمرکز برگزار می‌شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ برگزاری و مراحل مختلف لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را به تفکیک اعلام کرد.

 

 به گزارش پادشاه اینترنت به نقل از ورزش سه، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ چهارشنبه همین هفته یعنی هشتم بهمن ماه قرعه کشی می‌شود. در جدیدترین خبر، کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ برگزاری این رقابت‌ها را به تفکیک مراحل مختلف اعلام کرده است.
 به این ترتیب بازی‌های پلی‌آف منطقه غرب روز ۷ آپریل (۱۸ فروردین) برگزار می شود. مسابقات گروهی در غرب آسیا از چهاردهم تا سی‌ام آپریل، یعنی ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت، به صورت متمرکز انجام خواهد شد و سپس مراحل حذفی از ماه سپتامبر از سر گرفته می‌شود.


 مراحل نیمه نهایی و فینال این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد اما مرحله یک هشتم نهایی فقط شامل تک بازی است‌.

امین بازدید : 67 چهارشنبه 08 بهمن 1399 زمان : 11:06 نظرات (0)

عضو هیئت رییسه مجلس گفت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق حداقل حقوق ماهیانه سربازان در سال آینده، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سید محسن دهنوی نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«امروز در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل 75٪ یک پایور (همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود.

‏حق سرباز را باید بدون منت به او بدهیم و سپاس‌گزارش باشیم.

‏این مصوبه، مقدمه‌ای‌ست بر ایجاد سازوکارهای ⁧‫سربازی حرفه‌ای‬⁩.

حداقل حقوق ماهیانه سرباز، 1/8 میلیون تومان خواهد شد.

مزایایی نظیر حق ماموریت، تاهل، بدی آب‌وهوا، مناطق مرزی و ... نیز علاوه بر مبلغ فوق محاسبه و به حساب‌شان واریز می‌شود.
‏همه‌ی این مبالغ در ردیف بودجه ستاد کل نیروهای مسلح، گنجانده شده و از سال دیگر، قابلیت اجرا دارد.»

 

منبع : تسنیم

امین بازدید : 77 یکشنبه 05 بهمن 1399 زمان : 17:47 نظرات (0)

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 571
  • بازدید ماه : 1,915
  • بازدید سال : 5,221
  • بازدید کلی : 32,634
  • کدهای اختصاصی