پادشاه اینترنت - 2
loading...

پادشاه اینترنت

[Contact_Form]

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. 

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی اظهار کرد: جلسه سوم بررسی صلاحیت‌ها امروز برگزار شد و پرونده‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری رسیدگی شد. 

وی با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان دقت زیادی دارند، گفت: در تلاشیم که تا پایان ۵ روز دوم نتایج را اعلام کنیم. 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر روز تعدادی از پرونده‌ها بررسی می شود اما لازم است که برخی پرونده‌ها بیشتر بررسی شوند، لذا مجدد به کارشناسان ارجاع می شوند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیعات کاندیداها گفت: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. متاسفانه برخی رعایت نمی کنند و ما از همه دستگاه‌ها خواستیم که اگر گزارشی در این باره دارند، برای بررسی به شورای نگهبان ارائه کنند.

امین بازدید : 51 دوشنبه 03 خرداد 1400 زمان : 0:12 نظرات (0)

به گزارش پادشاه اینترنت و به نقل از رسانه رسمی باشگاه ماشین‌سازی تبریز، بعد از اعلام آمادگی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه ماشین‌سازی شهریار تبریز برای واگذاری این تیم، پیشنهاداتی برای انتقال مالکیت دریافت شد و در ابتدای امر تمامی پیشنهادات جهت تأیید صلاحیت به اداره کل ورزش و جوانان ارجاع داده شد و در نهایت یونس قربانی با تأیید صلاحیت مراجع ورزشی استان به‌عنوان خریدار پای میز مذاکره نشست.

تیم ماشین‌سازی تبریز با سهمیه لیگ برتری باشگاه گسترش فولاد تبریز در دو فصل اخیر فعالیت کرده است و همانطور که محمدرضا زنوزی در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده بود، این انتقال بدون هیچ چشمداشتی انجام شده و او از تمامی منافع حاصل از برند ماشین‌سازی و سهمیه لیگ برتری گسترش فولاد چشم‌پوشی کرد و همچنین به جهت همراهی با خریداران جدید، این انتقال با تأیید اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان و بدون دریافت هیچ مبلغی از سوی زنوزی نهایی شد.

در این جلسه ایوب بهتاج مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی، حامد نجفی مدیرعامل باشگاه و نماینده تام‌الاختیار مالک باشگاه محمدرضا زنوزی و یونس قربانی خریدار و مالک جدید باشگاه حضور داشته و صورتجلسه واگذاری به امضا طرفین رسید.

محمدرضا زنوزی در گفت‌وگویی تلفنی با اعلام حمایت خود از ورزش استان آذربایجان شرقی تا پایان فصل جاری، استادیوم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در مجتمع ورزشی اقتصادی بنیان دیزل را برای دیدارهای خانگی ماشین سازی به صورت رایگان در اختیار این تیم قرار دادند.

انتقال امتیاز تیم ماشین‌سازی تبریز از محمدرضا زنوزی مطلق به یونس قربانی قطعی بوده است و تمامی مسائل حقوقی از این تاریخ برعهده خریدار خواهد بود.  

امین بازدید : 50 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:59 نظرات (0)

شاهرخ بیانیدرباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان و راهیابی به جمع هشت تیم برتر جام حذفی، اظهار داشت: استقلال بعد از دربی وارد حاشیه شد، در صورتی که این بازی تمام شد و باید آن را فراموش کنند. گفته بودم دربی بازی حادثه‌هاست و تیم حریف روی یک اتفاق به گل رسید و برنده شد. در بازی با ذوب‌آهن، به خاطر تحت فشار بودن بازیکنان، نیمه اول خوبی را از استقلال ندیدیم. استقلال باید بداند در نیم‌فصل دوم هیچ تیمی نمی‌خواهد بازنده باشد و همه بسته بازی می‌کنند.

استقلال برنامه‌ای برای پرس از جلو ندارد
وی افزود: تیم استقلال پلنی برای برای پِرس از جلو ندارد. بازیسازی این تیم از عقب نیز ضعیف است. با این روش تیم مجیدی به مشکل می‌خورد. پرسپولیس و برخی از تیم‌‌ها کار پرس را انجام می‌دهند، اما خط هافبک‌شان نزدیک به خط حمله است. در استقلال اما، فاصله هافبک‌ها با خط دفاع زیاد است. در مجموع، استقلال پس از برد مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی شرایط بدی ندارد، اما باید فشار زیادی روی حریفان بیاورد تا از این استرس خارج شود. 

دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی با ذوب‌آهن مقایسه کنید
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیم‌های روبه‌روی استقلال نمی‌خواهند بازنده باشند، تصریح کرد: بازیکنان باید هر بازی را به مثل دیدار با پرسپولیس تصور کنند و با انگیزه وارد زمین شوند. استقلال چرا در عربستان خوب بازی کرد؟ چون همه برای اینکه شناخته شوند، انگیزه داشتند. بازیکنان خوب می‌دانند عرب‌ها دنبال بازیکن خوب هستند، به همین دلیل دنبال نشان دادن خودشان بودند. دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی در آزادی مقابل ذوب‌آهن مقایسه کنید. بازیکنان بالای 10 کیلومتر در گرمای عربستان می‌دویدند، اما برابر ذوب‌آهن به نظر می‌رسید وزنه به پاهای‌شان وصل است! 

بازیکنی که 4 ماه است پول نگرفته، چه انگیزه‌ای داشته باشد؟
بیانی با انتقاد از ساختار باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال باید شرایط مالی خودش را درست کند و نگذارد بازیکنان دلسرد شوند. دوره محمود فکری این شرایط وجود داشت و پول نمی‌دادند و بازیکن انگیزه نداشت. شنیده‌ام دیاباته چهار ماه است پول نگرفته! با این شرایط مشخص است که چرا او انگیزه ندارد. باشگاه استقلال بازیکن خارجی آورده است که استفاده کند. برای بازیکن خارجی فرقی نمی‌کند بازی کند یا نه. او پولش را می‌گیرد. درباره میلیچ هم این شرایط دیده می‌شود. چند ماه پیش خیلی راحت گذاشتند برود. مدیریت باشگاه باید مشکلات مالی را درست کند و پول‌ها و پاداش‌ها را به موقع بدهد. بازیکنی که 50 درصد پولش را نگرفته است، با یک آسیب‌دیدگی جزئی مدت طولانی از حضور در ترکیب دور می‌شود. 

استقلال 2 بازیکن گرفته که سر نخواستن‌شان دعواست!
وی خاطرنشان کرد: به مردم نگویید قرارداد بازیکن خارجی بالاست و پول نداریم به او بدهیم یا رئیس هیئت مدیره را گرفته‌اند و هزار مشکل دیگر داریم. هر طوری که شده باید پول بازیکن داده شود. وقتی بازیکن انگیزه نداشته باشد، چه توقعی می‌توانیم از مربی داشته باشیم؟ تیم‌های بالای جدول تقویت شدند، اما مدیران استقلال بازیکن مدنظر سرمربی را نگرفتند. گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس و سپاهان خودشان را تقویت کردند، اما باشگاه استقلال دو بازیکن گرفت که سر نخواستن‌شان دعواست! این بازیکنان چند دقیقه بازی کرده‌اند؟ اصلاً به چه دلیلی آنها را گرفته‌ایم؟ این دو بازیکن هر کدام دو سه میلیارد گرفته‌اند، پولی که می‌توانستند به بازیکنان دیگر بدهند. 

همه می‌دانند نتایج بیرون از فوتبال رقم می‌خورد
بیانی یادآور شد: از استقلال مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی را بگیرید تا ببینید شرایط چطور می‌شود. تیم‌های دیگر بهترین بازیکن تیم‌شان را تعویض می‌کنند و دیگر بازیکن بهترشان را وارد زمین می‌کنند. با این شرایط، نه مجیدی، نه فکری و نه آقای ایکس نمی‌توانند کاری کنند. همه در استقلال استرس دارند، بازیکن استرس دارد، سرمربی استرس دارد، هوادار استرس دارد. نتیجه این استرس‌ها گل‌های بدی است که می‌خوریم. بازیکنان باید به خودشان بیایند. خود ما هم نباید حاشیه درست کنیم. همه می‌دانند در این فوتبال چه اتفاقاتی می‌افتد. از هوادار 10 ساله گرفته تا هواداری که 30 سال است طرفدار استقلال است، می‌داند در این فوتبال چه خبر است. در فوتبال ما نتایج بیرون از زمین رقم می‌خورد و همه چیز با برنامه‌ریزی است.

رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد 30 سال پیش انداخت
وی با ابراز تعجب از آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات اخیر گفت: کاری که عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس انجام داد، رفتاری نبود که بتوان به سادگی از آن گذشت. 30 سال پیش در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا به سمت تماشاگران عربستانی رفتم. من نه فحشی دادم و نه کاری کردم، اما محرومم کردند. هنوز هم افسوس کارم را می‌خورم. رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد آن بازی انداخت. نمی‌دانستم حرکت من باعث محرومیتم می‌شود. 

بازیکنان استقلال نباید عصبی باشند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: فارغ از همه بحث‌هایی که درباره این فوتبال می‌شود، بازیکنان ما باید بدانند که نباید درگیر حواشی شوند. در دربی، بازیکنان ما مخصوصاً مدافعان تیم عصبی بودند. بازیکن حریف آنها را می‌زد و به سمت داور حمله می‌کردند، کاری که پرسپولیسی دوست داشتند انجام شود. وقتی با یک اتفاق به گل رسیدند، می‌خواستند بازی به سمت دیگری برود تا کار متوقف شده و استراحت کنند. بازیکن باید حرفه‌ای باشد و بداند استقلال روزهای سختش را می‌گذارند. 

مجیدی باید قربانی را دستیار خود کند
بیانی با اشاره به بحث حضور مشاور ایتالیایی در کادر فنی استقلال گفت: این همه مربی تحصیلکرده و خوب داریم. مجیدی باید یکی از مربیان داخلی را بیاورد که به او کمک فکری بدهد. این همه مربی داریم، آیا واقعاً کار سختی است که می‌خواهیم دنبال مربی از ایتالیا باشیم؟ یعنی مربیان دیگر اندازه فراز کمالوند نیستند که کمک کنند؟ به نظرم، مجیدی باید پیروز قربانی را برای چند بازی پایانی لیگ برتر کنار دست خود بیاورد. قربانی مربی است که هم تجربه دارد و هم در استقلال بازی کرده است. کسی که خود مجیدی از ابتدا روی او نظر داشت. قربانی در این بازی‌های سخت پیش رو می‌تواند به تیم کمک کند. مجیدی خودش استرس دارد. او در بازی قبلی می‌دانست اگر استقلال مقابل ذوب‌آهن نتیجه نگیرد، کار دشوار می‌شود و به همین خاطر استرس داشت.

امین بازدید : 57 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:50 نظرات (0)

در حالی که از روز گذشته انتشار جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده در برخی استان‌ها آغاز شد و امروز نیز شاهد انتشار جداول خاموشی های برنامه ریزی شده در استان تهران و برخی دیگر از استان‌ها بودیم، نامنظمی خاموشی ها در برخی نقاط، گلایه مردم را به دنبال داشته است.

طبق جداول اعلام شده، هر منطقه حداکثر 2 ساعت شاهد قطعی برق در روز خواهد بود اما در برخی مناطق، گزارش های مردمی حاکی از بروز خاموشی های بیش از 2 ساعت و گاها بیش از 3 ساعت است.

برخی از مشترکان نیز از بروز خاموشی های متعدد در طول روز گلایه داشته اند. به گفته این دست از مشترکان، طی امروز و روزهای گذشته، 2 یا 3 بار برق آنها در طول یک شبانه روز قطع شده است. مشترک دیگری نیز از غرب تهران از بروز قطعی های کوتاه مدت اما به تناوب گلایه داشت به طوری که از صبح امروز تا ظهر دو نوبت قطع و وصل برق با فاصله هر وقت و وصل 15 دقیقه در محل سکونت این مشترک رخ داده و در بعدازظهر نیز شاهد قطعی برق بیش از یک ساعته بوده است.

قطعی های نامنظم و متناوب برق علاوه بر اختلالی که در روند زندگی روزمره مردم به وجود آورده، نگرانی از آسیب دیدن احتمالی وسایل برقی منزل را برای مشترکان به دنبال داشته است و درخواست مردم از مسئولان صنعت برق کشور، تطابق قطعی های برق با جداول اعلام شده و جلوگیری از تکرار متناوب قطع و وصل برق در یک شبانه روز است.

امین بازدید : 52 یکشنبه 02 خرداد 1400 زمان : 18:47 نظرات (0)
سعید جلیلی گفت: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

باشگاه خبرنگاران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی نتیجه‌محوری رایج نباشد، ممکن است یک نفر ۵ مسئولیت اجرایی را نیز قبول کند تا ۵ خط رزومه داشته باشد و به جای نتیجه گرفتن، نمایش بدهد؛ این رفتارها در فضای سیاسی کشور باید تبدیل به ضد ارزش بشود.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه آسیب‌هایی جدی در «فرهنگ سیاسی» کشور وجود دارد، تصریح کرد: آسیب‌های امروز در فرهنگ سیاسی کشور فراتر از جناح‌های سیاسی و یا قوه‌ای خاص از قوای کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، غلبه نمایش به جای کار واقعی است. باید مراقب بود که نمایش صرف، اصالت پیدا نکند.

جلیلی افزود: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مهم «نتیجه داشتن» فعالیت‌ها و اثربخشی آن‌ها در عرصه حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و ... دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!

وی تصریح کرد: اگر در فرهنگ سیاسی کشور، گزارش کار جای کار را بگیرد، بسیار مضر خواهد بود.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ایام انتخابات فرصت مناسبی است تا با تعریف «نتایج مطلوب و مورد انتظار»، کارنامه دولت فعلی و برنامه‌های کاندایداهای دولت آتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از جلسه رای اعتماد یکی از وزرا، ارزیابی نتیجه کار افراد را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: یکی از آقایان در جلسه رای اعتماد خود می‌گفت که من در سال‌های اخیر فلان کتاب‌ها را نوشتم و کتاب‌های خوبی هم بود؛ اما نکته اینجاست که او در آن سال‌ها، معاون رئیس جمهور هم بوده است؛ پس چه زمانی فرصت برای انجام مسئولیت‌هایش داشته است؟

جلیلی در جمع بندی سخنان با اشاره به اینکه نباید مسئولان پشت ضعف‌های یکدیگر پنهان شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی ضعف دارد، نباید مسئول دیگری بگوید من این کار را انجام ندادم، چون دیگری ضعیف بود؛ عده‌ای می‌گفتند اگر لوایح دو قلو تصویب بشود، ما همه مسائل را حل می‌کنیم؛ دو سال کشور را معطل لوایح دو قلو گذاشتند، نتیجه‌ای عایدشان نشد و بعد هم به کلی یادشان رفت، اما دو سال کشور را معطل کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

جلیلی در پایان گفت: شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد.

امین بازدید : 60 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 14:24 نظرات (0)

در صورتی که کریستیانو رونالدو، یوونتوس را ترک کند این باشگاه به سراغ آنتوان گریزمن خواهد رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «اسپورت» کاتالونیا مدعی شد که کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی یوونتوس در فصل نقل و انتقالات تابستانی از این تیم جدا خواهد شد.

این نشریه همچنین در ادعایی دیگر به این نکته اشاره کرد که سران باشگاه ایتالیایی برای جانشینی رونالدو در یووه هم به احتمال فراوان آنتوان گریزمان، بازیکن فرانسوی بارسلونا را جذب خواهند کرد. در واقع یوونتوس در حال حاضر مشکلات مالی دارد و با رفتن رونالدو برای جایگزینی او به سراغ بازیکنانی نظیر امباپه یا هالند نخواهد رفت چرا که از نظر مالی نمی‌تواند از پس آن‌ها بربیاید و به همین دلیل به سراغ گریزمن می‌رود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که بارسلونا هم گریزمن را در تابستان پیش رو بفروشد چرا که از عملکرد او در این فصل رضایت نداشته و انتقادات زیادی پیرامون او مطرح است.

امین بازدید : 50 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:35 نظرات (0)

سازمان ملی امور فضایی چین(CNSA) تصاویر گرفته شده توسط ژورونگ را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. یکی از عکس‌ها که سیاه و سفید است، با کمک دوربین‌های متصل شده در قسمت جلویی ژورونگ گرفته شده است.

عکس دیگری نیز توسط دوربین متصل شده به قسمت عقب ژورونگ گرفته شده است که صفحات خورشیدی این مریخ نورد چینی را به همراه خاک سرخ و سنگ‌های روی سطح این سیاره نشان می‌دهد.

امین بازدید : 48 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:32 نظرات (0)

قتل توسط پدر

قتل عمدي فرزند توسط پدر چه فرزند دختر باشد يا پسر، حسب ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي مستوجب ديه مقرر شرعي است و به اصطلاح اين مورد از موارد سقوط قصاص است و از طرف ديگر چون پدر به عنوان مجرم در موضوع مطرح است حسب موازين شرعي با موانع ارث برخورد كرده و اين ديه كه از پدر اخذ مي‌شود به ساير اولياي دم غير از او پرداخت خواهد شد و چون اين عمل پدر نظم عمومي جامعه را بر هم زده و بيم تجري او بر ديگر افراد جامعه وجود دارد از جهت جنبه عمومي علاوه بر پرداخت ديه به حبس تعزيري ۳ تا ۱۰ سال براساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي محكوم خواهد شد. البته اعمال اين مجازات مانع مجازات تتميمي مندرج در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي (محروميت از حقوق اجتماعي) نخواهد بود. از نظر صلاحيت رسيدگي نيز حسب قوانين موجود از جمله قانون اصلاح، قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب دادگاه‌هاي كيفري استان به اين پرونده‌ها رسيدگي مي‌كند.

قتل فرزند توسط مادر

قتل فرزند توسط مادر نيز تا حدودي تابع علل فوق مي‌باشد ولي بيشتر رهايي فرزندان از شرايط معيشتي نامساعد و عوامل روحي و رواني و اختلافات شديد خانوادگي و اعتياد در موضوع دخيل هستند اما در مقايسه با قتل فرزند توسط پدر، اين نوع قتل از آمار پاييني برخوردار است و از نظر قوانين شرعي و موضوعي حاكم بر كشور اين قتل در صورت عمدي بودن مستوجب قصاص مادر خواهد شد.

قتل والدين توسط فرزند

قتل پدر يا مادر توسط فرزند نيز از قتل‌هاي مهم مستوجب قصاص براي فرزند مي‌باشد؛ عواملي از جمله اختلافات شديد خانوادگي و هواخواهي فرزند از يكي از اوليا (پدر يا مادر) يا اختلافات مالي شديد بين فرزند با يكي از آن‌ها يا غوطه ور شدن فرزند در گرداب اعتياد و عدم توانايي در تامين مخارج اعتياد و طرد وي از سوي خانواده فرزند را به سمت انتقام يا سرقت از پدر و مادر به تصور اينكه عامل بدبختي وي، آن‌ها هستند، سوق مي‌دهد و اقدام به قتل آن‌ها مي‌نمايد. گاهي ازدواج مجدد پدر يا در صورت فقدان پدر از سوي مادر يا برقراري روابط نامشروع مادر با ديگر افراد انگيزه قتل آن‌ها را در فرزند تقويت مي‌كند. ابتلاي پدر يا مادر به بيماري‌هاي صعب العلاج كه با ايجاد شرايط سخت براي فرزندان همراه است و هم فرصت و مكان نگهداري آن‌ها و هم هزينه درمان آن‌ها شرايط را غيرقابل تحمل براي فرزند نموده و فرزند گاهي براي رهايي خود از شرايط بد مالي دست به اين اقدام زده يا گاهي براي رهايي پدر و مادرش از آلام و دردهاي بيماري به قتل آن‌ها دست مي‌زند كه به قتل با اين انگيزه اتانازي مي‌گويند.

قتل از روي ترحم در حقوق ايران به رسميت شناخته نشده است و در زمره قتل‌هاي مستوجب قصاص است. البته بحث درخصوص اتانازي و قتل از روي ترحم به مطالعه و تحقيق بيشتري نياز دارد كه از حوصله اين بحث خارج است.

قتل همسر

قتل زن توسط شوهر يا برعكس آن از قتل‌هاي خانوادگي با آمار بالامحسوب مي‌شود. از نظر عرفي و لغوي نيز به محض طرح قتل خانوادگي، اين نوع قتل متبادر به ذهن مي‌گردد و در واقع رايج‌ترين نوع قتل خانوادگي است؛ در قتل زن توسط شوهر انگيزه‌ها و عواملي چون فقر و شرايط بد اقتصادي و اختلافات شديد خانوادگي توام با خشونت و كتك كاري و تفاوت‌هاي بارز فرهنگي و عقيدتي ميان زن و شوهر و عدم تقيد به اصول و موازين شرعي و عدم رعايت ارزش‌هايي چون حجاب و روابط اجتماعي توام با متانت توسط زن يا روابط نامشروع زن با مرد اجنبي و عدم توجه به تعهدات ناشي از ازدواج و لجبازي طرفين به نحوي كه غرور كاذب مانع پذيرش تقاضاي قانوني و منطقي طرف مقابل مي‌شود و اين لجبازي تا جايي پيش مي‌رود كه به صورت مرموز و ناخودآگاه طرف مقابل را در شرايط تحريك آميز و عصبانيت قرار داده و داشتن انتظارات بيش از حد اقتصادي زن با وجود اطلاع از وضعيت درآمدي شوهر كه اكثرا به خاطر چشم و همچشمي‌هاي كوركورانه به وجود آمده آستانه تحمل طرفين بخصوص شوهر پايين آمده و بهداشت رواني آن‌ها كاملااز بين مي‌رود و با كوچك‌ترين تلنگري حالت تدافعي و خشونت به خود مي‌گيرند و حتي اين بي‌صبري به خارج از منزل و به جامعه هم كشيده مي‌شود و اين كاهش آستانه تحمل باعث درگيري‌هاي مداوم و در ‌‌نهايت قتل‌هاي آني و بدون طرح و نقشه قبلي يا حتي گاهي با نيت قبلي رخ مي‌دهد كه نتيجه آن از هم پاشيدگي خانواده و سردرگمي فرزندان در جامعه خواهد بود. البته آمار‌ها حكايت از اين مسئله دارد كه اعتياد و خيانت زن به شوهر و برقراري روابط نامشروع از علل اصلي اين نوع قتل‌هاست.

از نظر قوانين موضوعه اين نوع قتل در صورت عمدي بودن موجب قصاص است كه اين قصاص با پرداخت تفاضل ديه از جانب اولياي دم مقتوله به قاتل صورت خواهد گرفت. براساس ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي اگر مرد همسر خويش را در فراش با مرد اجنبي ببيند قصاص و ديه از وي ساقط مي‌شود البته اين مهدورالدم بودن مقتولان بايد به اثبات برسد. گاهي اوقات فرد كشته شده اساسا مهدورالدم نبوده است ولي به تصور و اعتقاد قاتل او مهدورالدم است. اگر قاتل، اشتباه در اعتقاد خود را در دادگاه ثابت كند قتل عمدي براساس تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي تبديل به شبه‌عمد شده و تنها ديه مقرر شرعي اخذ خواهد شد.

قتل شوهر توسط زن نيز از قتل‌هاي رايج خانوادگي است كه اغلب با معاونت يا مشاركت زن و با اجير شدن فرد يا افراد اجنبي صورت مي‌گيرد اين نوع قتل اصولاريشه در انحرافات جنسي زن داشته و با تحريك زن به قتل همسر توسط فرد غريبه صورت مي‌گيرد. اين نوع قتل‌ها معمولااز طريق مسموم كردن يا چاقو زدن صورت مي‌گيرد و زن اكثرا نقش معاونت را عهده دار است و معمولازن بعد از دستگيري متوجه منجلاب اطراف خود مي‌شود. اين نوع قتل، براي قاتل، مجازات قصاص و براي معاون، ۳ تا ۱۵ سال حبس تعزيري را به همراه دارد.

قتل توسط برادر يا خواهر

در قتل برادر يا خواهر توسط همديگر نيز انگيزه‌هايي چون حسادت، رابطه نامشروع ، اختلافات مالي، اعتياد و اختلافات خانوادگي ديرينه كه منجر به حس انتقام‌جويي در فرد مي‌شود نقش اساسي دارند و اين قتل‌ها تابع مقررات قتل يعني قصاص هستند.

امین بازدید : 60 جمعه 31 اردیبهشت 1400 زمان : 13:27 نظرات (0)

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: ما امروز صبح و بعد از ظهر جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان را داشتیم و با توجه به گزارش های کارشناسی و دقت اعضای محترم، بررسی ها ادامه دارد و ما به جمع بندی نهایی نرسیدیم و باید از 5 روز دوم مهلت قانونی خود برای بررسی ها استفاده کنیم

وی افزود: بعید است که شورای نگهبان زودتر از مهلت 10 روزه نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها را بتواند اعلام کند

کدخدایی گفت: جلسه بعدی شورای نگهبان روز شنبه برگزار می شود و بعید است که زودتر از 10 روز مهلت قانونی بتوانیم اسامی داوطلبان نهایی را به وزارت کشور اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هر کدام از پرونده ها، ساعت‌ها از اعضای شورای نگهبان وقت می‌گیرد تا به جمع بندی اولیه برسیم و نهایتا در جلسه نهایی، به جمع‌بندی برسیم.

امین بازدید : 60 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 23:42 نظرات (0)

رسول خطیبی سرمربی تیم تراکتور پس از شکست امروز تیمش مقابل آلومینیوم اراک در رختکن از بازیکنان تراکتور خداحافظی کرد.

خطیبی در روزهای اخیر به دلیل اختلاف با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد و به نظر می‌رسد اقدام امروز این مربی نیز بی‌‌ارتباط با حاشیه‌های چند وقت اخیر نیست.

در این وضعیت باید منتظر ماند و دید مسئولان باشگاه تراکتور چه واکنشی نسبت به این اقدام خطیبی نشان خواهند داد.

منبع : تسنیم

امین بازدید : 55 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 23:38 نظرات (0)

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 663
  • بازدید ماه : 2,007
  • بازدید سال : 5,313
  • بازدید کلی : 32,726
  • کدهای اختصاصی